Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Tja in een recent interview houdt Musk rekening met een ander merk dat Tesla ooit zal voorbijsteken en waardoor tesla oobde fles gaat en het kzn hem zelfs niets schelen want zijn doel niet de toekomst van Tesla veilig stellen maar iedereen elektrisch doen rijden en zls het een anfer bedrijf dan tesla lukt is het ok voor hem.

De meeste Nederlanders hebben volgens mij alleen als doel om zo goedkoop mogelijk te rijden. Als er geen korting op de bijtelling zit bij een EV worden er zeer weinig verkocht.
 
Wat een triest draadje was dit vandaag.
Ieder heeft een eigen portemonnee en dus eigen financiële mogelijkheden.
De belastingdienst voert de wetten uit en Tesla mag haar eigen beleid voeren.
Daarbinnen maakt iedereen zijn eigen afweging, hoeveel geld hij wil en kan uitgeven en waaraan.
Als Model 3 je te duur wordt, of je die juist wel kunt en wilt betalen, dan is dat jouw keuze.
Maar leg dat vervolgens niet op als norm aan anderen. En zeker niet op verwijtende toon.
Jammer.
 
Inderdaad. Het lijkt er op dat het nu de Kona gaat worden. Deze past meer in het plaatje. Kan ik zelfs het topmodel van 46.000€ nemen. Hiermee komt het vrouwtje fantastisch de randstad door. Is inderdaad geen Tesla maar heeft ook wel zijn voordelen .Jammer dat de levertijd nu zo is opgelopen.
Je kan ook gewoon wachten op SR en dan kom je er ook met 46k.
 
  • Like
Reactions: Klaas and Michel3
Eens... welke draadje op dit forum je ook leest, altijd wel verzandt het weer in ...The continuing dutch story of B I J T E L L I N G .... Zo vermoeiend en er zijn nota bene een paar aparte draadjes voor!
yawn.gif

Haha idd ik denk net hetzelfde. Die discussie over die bijtelling, zo vermoeiend. Ook frustrerend voor velen die hem zelf moeten bekostigen en niks kunnen inbrengen, geen verwijt overigens.
 
  • Like
Reactions: Arthur80
Je kunt in NL deze auto niet los zien van het bijtellingsregime. Ik vind hem gewoon te duur als ik hem privé zou moeten betalen. € 70k voor een middenklasser met het nadeel van een elektrische auto: de range. Dan koos ik voor een hele leuke benzine auto voor de helft van de prijs.
Ten opzichte van de Kona en e- Niro vind ik hem ook te duur, maar die auto's vind ik resp. lelijk/minder mooi en daar zit een enorme levertijd op. De fiscale voordelen maken het verschil weer kleiner, dus al met al zijn ze voor mij en vele anderen een fundamenteel punt.
 
Op dit moment is de levertijd van de M3 ook nog enorm, namelijk onbekend. Dat is geen argument. Hetzelfde geldt voor de Duitse 'Tesla killers', die zijn er gewoon nog niet. Mooi/lelijk is nogal subjectief en tijdgebonden. Wat we vroeger mooi vonden vinden we dat nu niet meer.
 
Inderdaad. Het lijkt er op dat het nu de Kona gaat worden. Deze past meer in het plaatje. Kan ik zelfs het topmodel van 46.000€ nemen. Hiermee komt het vrouwtje fantastisch de randstad door. Is inderdaad geen Tesla maar heeft ook wel zijn voordelen .Jammer dat de levertijd nu zo is opgelopen.

Potjandrie, de vrouwtjes op dit forum boffen toch maar... :cool:
 
  • Funny
Reactions: MaH
Op dit moment is de levertijd van de M3 ook nog enorm, namelijk onbekend. Dat is geen argument. Hetzelfde geldt voor de Duitse 'Tesla killers', die zijn er gewoon nog niet. Mooi/lelijk is nogal subjectief en tijdgebonden. Wat we vroeger mooi vonden vinden we dat nu niet meer.

Mee eens, mooi of lelijk is een kwestie van smaak. Dat is slechts mijn mening over genoemde auto's.
Levertijd M3 nog onbekend? Ik ga uit van februari/maart. Dat is toch wat Tesla ons nu vertelt? De Tesla beloftes zijn boterzacht, dat weten we allemaal, maar op een termijn van 3 maanden moeten ze het toch redelijk kunnen inschatten.
 
Mee eens, mooi of lelijk is een kwestie van smaak. Dat is slechts mijn mening over genoemde auto's.
Levertijd M3 nog onbekend? Ik ga uit van februari/maart. Dat is toch wat Tesla ons nu vertelt? De Tesla beloftes zijn boterzacht, dat weten we allemaal, maar op een termijn van 3 maanden moeten ze het toch redelijk kunnen inschatten.

Dit is het meest concrete wat wij tegen zijn gekomen in het Bestelproces

upload_2018-12-11_11-54-5.png


On attend...
 
  • Like
Reactions: Michel3
Dat de nu gepresenteerde modellen in februari met mondjesmaat en vanaf mei in overvloed hier geraken geloof ik wel. Maar, wat toch ook belangrijk is : de levertijd voor een SR is echt totaal onbekend. Dat kan net zo eenvoudig 2020 worden.
Die kans is zelfs groot. Tesla heeft al aangegeven die pas te gaan leveren zodra die met winst geproduceerd kan worden. Verwachting is eind 2019.... en dan heb ik zo'n vermoeden dat er eerst in de VS geleverd gaat worden.....
 
  • Like
Reactions: Michel3