Ik ben het met Defiant eens. Ik zit de Model 3 al dagen te heroverwegen maar ik kan 70k (laat staan 80k voor performance) voor de aangeklede auto gewoon echt niet naar mezelf (privé aankoop) verantwoorden, zeker met in het achterhoofd dat de restwaarde na 3-5 jaar naar mijn verwachting lang niet zo hoog zal zijn als de restwaarde van een 3-5 jaar oude Model S nu (vaak wel 40-50% van nieuwprijs). Er is nu weinig concurrentie op range of in het modelsegment, Model S is echt een flagship en Model 3 is luxe middensegment, maar in 2022-2024 liggen die kaarten wellicht heel anders (andere auto's met gelijke range op de markt voor concurrerende (nieuw-)prijzen en superchargen niet meer uniek/noch gratis voor Tesla's).
Ook vind ik het zonde dat de LR RWD er niet meer is ($49000 tov $53000). Dat was eigenlijk een vrij gunstige deal. $4000 goedkoper, naar ik lees toch behoorlijk zuiniger (grotere range) en AWD heb ik in NL echt niet nodig. 0-100 scheelt in praktijktests van eigenaren ook niet zoveel (MR is op papier nog wel een stuk trager). De MR ($46000) is eigenlijk maar $3000 goedkoper maar daar lever je dus wel 50 mijl range op in.
Overigens staat in de JSON Code: $PRM31 Name: Premium interieur Content: $1,500. Ik rekende eerder altijd met ongeveer $5000 maar als dat een realistische meerprijs is dan zal het nog wel even duren voordat de SR $35000 in zicht komt. Immers $49000 LR RWD - $3000 = $46000 MR RWD - $3000 - $1500 = $41500 SR RWD = 45500 Euro zonder PUP.
Houdt iemand er overigens rekening mee dat de omrekenfactor zou kunnen veranderen? Ik vind het echt heel vreemd dat Model S/X *1.17 gaan en de Model 3 maar *1.10 terwijl een Model S/X juist in Tilburg wordt afgebouwd om niet als auto te hoeven worden geïmporteerd (voor zo ver ik heb begrepen). Ergens heb ik het vermoeden dat de tekst 'als je voor 31 december bestelt dan krijg je hem in feb/maart' ook betekent dat je daarna de (roro) boot mist en er nieuwe tarieven komen..?
Ook vind ik het zonde dat de LR RWD er niet meer is ($49000 tov $53000). Dat was eigenlijk een vrij gunstige deal. $4000 goedkoper, naar ik lees toch behoorlijk zuiniger (grotere range) en AWD heb ik in NL echt niet nodig. 0-100 scheelt in praktijktests van eigenaren ook niet zoveel (MR is op papier nog wel een stuk trager). De MR ($46000) is eigenlijk maar $3000 goedkoper maar daar lever je dus wel 50 mijl range op in.
Overigens staat in de JSON Code: $PRM31 Name: Premium interieur Content: $1,500. Ik rekende eerder altijd met ongeveer $5000 maar als dat een realistische meerprijs is dan zal het nog wel even duren voordat de SR $35000 in zicht komt. Immers $49000 LR RWD - $3000 = $46000 MR RWD - $3000 - $1500 = $41500 SR RWD = 45500 Euro zonder PUP.
Houdt iemand er overigens rekening mee dat de omrekenfactor zou kunnen veranderen? Ik vind het echt heel vreemd dat Model S/X *1.17 gaan en de Model 3 maar *1.10 terwijl een Model S/X juist in Tilburg wordt afgebouwd om niet als auto te hoeven worden geïmporteerd (voor zo ver ik heb begrepen). Ergens heb ik het vermoeden dat de tekst 'als je voor 31 december bestelt dan krijg je hem in feb/maart' ook betekent dat je daarna de (roro) boot mist en er nieuwe tarieven komen..?