Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik verwacht dat dat niet zo simpel gaat. Tesla deed eerder de homologatie van Model S en Model X voor Europa via het RDW. Ik denk dat het niet handig is om eerst een auto goedgekeurd krijgen voor de openbare weg om daar later weer een wijziging aan te doen terwijl er verder niks anders is aan de auto behalve een trekhaak.

Als ik Tesla was zou ik dat dan ook meteen doen en qua stijfheid van carrosserie of alles wat verder met een trekhaak te maken heeft, neem je al mee bij de ontwerpfase zou ik denken.

Voor Model X was smart air suspension nodig voor een trekhaak toch (waarom eigenlijk)? En voor Model 3 is SAS aangekondigd, dus ook nodig voor trekhaak..?
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik verwacht dat dat niet zo simpel gaat. Tesla deed eerder de homologatie van Model S en Model X voor Europa via het RDW. Ik denk dat het niet handig is om eerst een auto goedgekeurd krijgen voor de openbare weg om daar later weer een wijziging aan te doen terwijl er verder niks anders is aan de auto behalve een trekhaak.

Als ik Tesla was zou ik dat dan ook meteen doen en qua stijfheid van carrosserie of alles wat verder met een trekhaak te maken heeft, neem je al mee bij de ontwerpfase zou ik denken.

Voor Model X was smart air suspension nodig voor een trekhaak toch (waarom eigenlijk)? En voor Model 3 is SAS aangekondigd, dus ook nodig voor trekhaak..?


Lijkt idd raar dat trekhaak er nog niet is voor M3 ivm homologatie etc. Vandaag even in Gent geweest voor reparatie aan de S en een half uurtje wachten in de M3 gedaan. Lijkt echt wel degelijk gebouwd etc. maar zonder trekhaak blijft het moeilijk.
Zijn er vandaag nog andere EV's behalve X en ipace (en etron) met trekhaak?
 
  • Like
Reactions: ERvee
Voor zover ik het vanuit mijn beperkte netwerk ;-) kan overzien wordt er nu al gebouwd, worden eind vd maand alle bestellingen op priovolgorde gematched met de opgebouwde voorraad en de nog in te vullen productieplaatsen en komt alles zsm deze kant op :)
Tweet van Elon gisteren :
To be on the cancellation waitlist for delivery this year or if you want a display car, order at http://Tesla.com or visit our stores. Full refund if Tesla can’t deliver your car this year.
Lijkt mij toch echt een bewijs dat alle capaciteit nu gericht is op het fabriceren voor de US markt!

Zie Tesla makes end-of-the-year push with referral program, cancellation waitlist, and more
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik las dat een reservering niet overdraagbaar is? Wat wordt hiermee bedoelt. Ik heb een reservering gedaan en bestelling geplaatst, maar mijn vaste leasebedrijf gaat uiteindelijk de betaling doen en koopt de auto. Dit moet toch geen probleem zijn?
 
Tweet van Elon gisteren :
Lijkt mij toch echt een bewijs dat alle capaciteit nu gericht is op het fabriceren voor de US markt!

Zie Tesla makes end-of-the-year push with referral program, cancellation waitlist, and more
Volstrekt logisch; eerst zoveel mogelijk in de VS verkopen, met volledige belasting voordeel van $ 7500.
Daarna meteen produceren voor Europa, waarvan Tesla ook weet dat we lang hebben moeten wachten.

Waarschijnlijk worden er nu veel auto's op voorraad geproduceerd. Waarmee mensen in de VS tot 31 december kunnen kopen. Er zijn twee mogelijkheden wat daarna gebeurt:
  1. Het overschot wat niet op korte termijn in de VS verkocht wordt, wordt omgebouwd voor de Europese markt. Waarmee ook een aantal december-auto's in Europa terecht komen.
  2. Die december auto's worden in de loop van de tijd in de VS verkocht, en de productie voor Europa start begin januari. Vandaar de belofte voor 1 januari besteld = levering in februari/maart.
Ik acht het laatste het meest waarschijnlijk. Europese auto's zijn immers op een aantal punten afwijkend:
  1. CCS-poort
  2. oranje knipperlichten
  3. mistlampen achter
  4. ...?
 
Last edited:
Ad 10 Het zal vast een SDR (Software Defined Radio) zijn, dan is het simpel, een ander tabelletje.

Is de verlichting daar niet heel anders dan hier? (11?) Als je in de States rond rijdt merk je hoeveel slechter de verlichting van auto's is. (andere wettelijke eisen)