Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Enige duidelijkheid dat Tesla heeft gegeven over SuperChargen en de Model 3:

- alleen met de extra CCS stekker aan de stall
- er wordt vanaf nu hard gewerkt om op de "doorgaande" routes stalls aan te passen

Verwacht dus dat niet iedere locatie eerste helft komend jaar beschikt over aangepaste stalls....verwacht ook dat niet alle stalls per locatie zijn aangepast eerste helft komend jaar. Dan voorkom je teleurstelling.

Slim van Tesla. 6 maanden gratis Superchargen, maar je kunt nergens terecht
 
  • Love
  • Funny
Reactions: PaulusdB and ERvee
Ja echt top die EinfachStromLaden pas. Maar dat is tot eind december toch?
Als t goed is kun je meen ik ook ergens in het Maingau draadje of de links daarin vermeld lezen dat het in principe dan wordt 30ct/kWH . Bij Fastned betaal je inc abonnement per maand van 12,- 35ct/kWH. Dus tja... Anders 59ct/KwH. Veel thuis laden dus... Simple as that

Ennuh nergens terecht.. Slim van Tesla... , er zijn zoals je hier ook weer ergens op dit enorme forum kunt lezen, NU al een paar Tesla CCS's beschikbaar. Dat is dus zeg maar ruim 2 maanden eerder dan op zijn vroegst M3's hier geleverd worden. Toch ?
 
Als t goed is kun je meen ik ook ergens in het Maingau draadje of de links daarin vermeld lezen dat het in principe dan wordt 30ct/kWH . Bij Fastned betaal je inc abonnement per maand van 12,- 35ct/kWH. Dus tja... Anders 59ct/KwH. Veel thuis laden dus... Simple as that

Ennuh nergens terecht.. Slim van Tesla... , er zijn zoals je hier ook weer ergens op dit enorme forum kunt lezen, NU al een paar Tesla CCS's beschikbaar. Dat is dus zeg maar ruim 2 maanden eerder dan op zijn vroegst M3's hier geleverd worden. Toch ?

nergens is natuurlijk gechargeerd.
 
Vandaag toch besloten om voor de Model 3 te gaan ipv de e-Niro. De meerpijs voor extra range, laadmogelijkheden, performance en natuurlijk de Tesla experience vond ik wel waard.

Nu nog een wall connector scoren. Iemand die een wall connector wil ruilen voor het gebruik van haar/zijn referral code? Vandaag is de laatste dag begreep ik.
 
Vandaag toch besloten om voor de Model 3 te gaan ipv de e-Niro. De meerpijs voor extra range, laadmogelijkheden, performance en natuurlijk de Tesla experience vond ik wel waard.

Nu nog een wall connector scoren. Iemand die een wall connector wil ruilen voor het gebruik van haar/zijn referral code? Vandaag is de laatste dag begreep ik.

Mocht dat niet lukken, laat dan een monteur een z.g. rood krachtstroom stopcontact aanleggen (3 x 16A) en dan kun je met de bij de auto geleverde rode stekker ook 11 Kw laden. Dat doe ik al bijna vijf jaar zo.
 
Niro en Kona zijn m.i. de beste keuzes in de iets minder dure categorie.
Maar als je alles doorrekent, dan valt de meerprijs (zelfs met de hogere bijtelling) voor mij weg tov de extra's (rijplezier, gemak met laden enzo...)... Ergo: goede keus!

En stel dat je eens een serieuze crash moet doormaken? Dan ben je echt blij!

En nu nog wat verguisd maar over een jaartje "breekt" EAP echt los en dan hoef je je niet voor het hoofd te slaan :)
 
  • Like
Reactions: Michel3
Dan doe je nu de aanname dat de Tesla beter crashbestendig is dan de Kona of de Niro. Dat is inderdaad een aanname. Ik vermoed dat je het Hyundai concern een beetje onderschat, ook ten aanzien van hun mogelijkheden voor self-drive. Ga er eens mee proefrijden, je zult verrast worden.
 
Mocht dat niet lukken, laat dan een monteur een z.g. rood krachtstroom stopcontact aanleggen (3 x 16A) en dan kun je met de bij de auto geleverde rode stekker ook 11 Kw laden. Dat doe ik al bijna vijf jaar zo.

Ik ben niet de grootste fan van deze oplossing, overweeg dan toch om 300 euro extra uit te geven dan heb je een wat veiliger laadpunt thuis.
 
Dan doe je nu de aanname dat de Tesla beter crashbestendig is dan de Kona of de Niro. Dat is inderdaad een aanname. Ik vermoed dat je het Hyundai concern een beetje onderschat, ook ten aanzien van hun mogelijkheden voor self-drive. Ga er eens mee proefrijden, je zult verrast worden.
In de VS blijkt dat Model 3 op 1 staat, Model S op 2 en Model X op drie waar het gaat om veiligheid bij crashes.
Op de eerste drie plaatsen staat dus geen Hyundai.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Vandaag toch besloten om voor de Model 3 te gaan ipv de e-Niro. De meerpijs voor extra range, laadmogelijkheden, performance en natuurlijk de Tesla experience vond ik wel waard.

Nu nog een wall connector scoren. Iemand die een wall connector wil ruilen voor het gebruik van haar/zijn referral code? Vandaag is de laatste dag begreep ik.

Update: Ik ben inmiddels voorzien van een referral + Wall connector.
 
Maar hoe zit het nu eigenlijk, kunnen we laden aan de supercharger met een M3?

Op dit moment kunnen Europese model 3's niet snelladen op de superchargers. Tesla moet deze voorzien van een specifieke stekker (de veelgenoemde CCS) want die heeft de Europese Model 3 nodig om te kunnen snelladen. De planning is om hier snel mee te beginnen zodat alvast doorgaande routes klaar zijn voordat de M3 beschikbaar is. Maar, Tesla is beter in beloftes maken, dan beloftes op tijd waar maken. Er is dus een kans dat de eerste maanden het superchargen met een M3 niet overal kan en dat je dus (soms) gebruik moet maken van andere snellaadaanbieders (Ionity, Fastned, GoFast, ...).
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Op dit moment kunnen Europese model 3's niet snelladen op de superchargers. Tesla moet deze voorzien van een specifieke stekker (de veelgenoemde CCS) want die heeft de Europese Model 3 nodig om te kunnen snelladen. De planning is om hier snel mee te beginnen zodat alvast doorgaande routes klaar zijn voordat de M3 beschikbaar is. Maar, Tesla is beter in beloftes maken, dan beloftes op tijd waar maken. Er is dus een kans dat de eerste maanden het superchargen met een M3 niet overal kan en dat je dus (soms) gebruik moet maken van andere snellaadaanbieders (Ionity, Fastned, GoFast, ...).

Op dit moment zijn er al superchargers waar Europese Model3 kunnen superchargen.
Helaas zijn er nog geen Europese Model3 uitgeleverd.
;)