Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is een reserveringsnummer waard? Heb er misschien nog een beschikbaar.
de 3 performance is een leuke auto, Peter.

kijk bvb naar de Tesla Grin bij deze professional
Screenshot_20181217-104547_YouTube.jpg


 
@S-19910
Dat geloof ik direct, maar je koopt zo'n M3 Perf. toch niet voor het circuit?
Ook de allerbeste straatauto's, zelfs die op een raceauto zijn gebaseerd, gaan aan gort na een paar rondjes trappen.
Zijn het niet de remmen dan wel de banden. Ik heb een zeer serieus apparaat van 1300kg met 500pk en keramische schijven op semislicks en pas dan kom je in de buurt. Maar dan begint de electronica weer te zeiken dat je hard gaat, haha!
 
en wat kost dat geintje?
Afhankelijk van wat, wie en waar je het laat doen en met welke "kwaliteit" product.
Zie ook: https://coating.nl/glascoating/
Reconditioneren / Poetsen

Kan al vanaf 500 euro, maar als je eerst krassen laat verwijderen en egaliseren en dan de modesta aan laat brengen kan het al gauw 1500 euro kosten. De vorige eigenaar van mijn MS heeft het laten doen, en de auto ziet er nog prachtig uit. Helaas wel wat steenslag op de neus... maar ja 3 jaar oud :). Ik wil het over 2 jaar opnieuw laten doen met verwijderen van de steenslag.

Nog een voordeel, je hoeft de auto niet in de Wax te zetten. wassen is voldoende.
 
Ik overweeg om naast onze Model X 90D onze ZOE uit 2013 te vervangen voor een Model 3.
Mede omdat de model 3 een behoorlijk groter bereik heeft dan onze huidige X.
Maar ....
In ben in november nog met de X naar Calabrië gereden (zo'n 2500km enkel) en ben tot de meest zuidelijke SuC van Italië geweest (Palmi).
Ging allemaal prima maar met de model 3 verwacht ik dan wat minder te hoeven stoppen.
Wat ik me wel echt afvraag hoe vlot de huidige SuC omgebouwd worden met ook een CSS laadstekker aangezien de model 3 bij een SuC niet via de type2 stekker zou kunnen laden als ik het wel heb.
In ben van plan om medio april dan met de Model3 het zelfde ritje te doen maar zie me onderweg al staan bij de mooie Tesla SuC's maar met alleen een type2 stekker......
Kan hier iemand iets zinnigs over zeggen?
 
Ik overweeg om naast onze Model X 90D onze ZOE uit 2013 te vervangen voor een Model 3.
Mede omdat de model 3 een behoorlijk groter bereik heeft dan onze huidige X.
Maar ....
In ben in november nog met de X naar Calabrië gereden (zo'n 2500km enkel) en ben tot de meest zuidelijke SuC van Italië geweest (Palmi).
Ging allemaal prima maar met de model 3 verwacht ik dan wat minder te hoeven stoppen.
Wat ik me wel echt afvraag hoe vlot de huidige SuC omgebouwd worden met ook een CSS laadstekker aangezien de model 3 bij een SuC niet via de type2 stekker zou kunnen laden als ik het wel heb.
In ben van plan om medio april dan met de Model3 het zelfde ritje te doen maar zie me onderweg al staan bij de mooie Tesla SuC's maar met alleen een type2 stekker......
Kan hier iemand iets zinnigs over zeggen?
Iets zinnigs ... en Tesla planning.... Helaas Kijk je naar de SuC die in 2018 opgeleverd zouden worden, zoals bij Leiden nog niet (officieel) opgeleverd, dan is het moeilijk er iets zinnigs op te zeggen.
 
Iets zinnigs ... en Tesla planning.... Helaas Kijk je naar de SuC die in 2018 opgeleverd zouden worden, zoals bij Leiden nog niet (officieel) opgeleverd, dan is het moeilijk er iets zinnigs op te zeggen.

Lijkt mij aardig cruciaal voor toekomstige Model 3 eigenaren. Beloftes/planning voor nieuwe SUC is voor mij wat anders dan beschikbaarheid van huidige infra (ook voor nieuwere modellen).

Technisch gezien is het toevoegen van een kabel aan een bestaande SUC ook wat simpeler dan een nieuwe locatie waarvoor je ook afhankelijk bent van derde partijen.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik overweeg om naast onze Model X 90D onze ZOE uit 2013 te vervangen voor een Model 3.
Mede omdat de model 3 een behoorlijk groter bereik heeft dan onze huidige X.
Maar ....
In ben in november nog met de X naar Calabrië gereden (zo'n 2500km enkel) en ben tot de meest zuidelijke SuC van Italië geweest (Palmi).
Ging allemaal prima maar met de model 3 verwacht ik dan wat minder te hoeven stoppen.
Wat ik me wel echt afvraag hoe vlot de huidige SuC omgebouwd worden met ook een CSS laadstekker aangezien de model 3 bij een SuC niet via de type2 stekker zou kunnen laden als ik het wel heb.
In ben van plan om medio april dan met de Model3 het zelfde ritje te doen maar zie me onderweg al staan bij de mooie Tesla SuC's maar met alleen een type2 stekker......
Kan hier iemand iets zinnigs over zeggen?

De model 3 kan toch met beide type stekkers laden?
 
Bas, hoe lang heb je de huidige Tesla al en heb je de lak niet verder behandeld?

Heb de auto sinds mei 2014, geen behandeling en ga ook nog eens door de wasstraat. Als je van dichtbij gaat kijken zie je wel kleine beschadigingen en wat swirls van de wasstraat maar van iets verder af nog steeds mooi strak en glimmend. Ben overigens geen echte poetser / detaillist zoals je waarschijnlijk wel begrijpt.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Lijkt mij aardig cruciaal voor toekomstige Model 3 eigenaren. Beloftes/planning voor nieuwe SUC is voor mij wat anders dan beschikbaarheid van huidige infra (ook voor nieuwere modellen).

Technisch gezien is het toevoegen van een kabel aan een bestaande SUC ook wat simpeler dan een nieuwe locatie waarvoor je ook afhankelijk bent van derde partijen.
Eens, Ik vind ook dat hier veel duidelijkheid in moet zijn. Echter die is er (nog) niet en het is de vraag of die gegeven wordt. Bij afgeven van van duidelijkheid, wordt je er ook (terecht) aan gehouden.

Gelukkig is het uitbreiden van de huidige infrastructuur inderdaad eenvoudiger dan een nieuwe plaatsen. Maar als je over de hele wereld dergelijke uitbreidingen plaatst en daarbij ook wil bijhouden of dit wel gaat zoals verwacht, dan moet de planning wel meer dynamisch zijn.
 
Eens, Ik vind ook dat hier veel duidelijkheid in moet zijn. Echter die is er (nog) niet en het is de vraag of die gegeven wordt. Bij afgeven van van duidelijkheid, wordt je er ook (terecht) aan gehouden.

Gelukkig is het uitbreiden van de huidige infrastructuur inderdaad eenvoudiger dan een nieuwe plaatsen. Maar als je over de hele wereld dergelijke uitbreidingen plaatst en daarbij ook wil bijhouden of dit wel gaat zoals verwacht, dan moet de planning wel meer dynamisch zijn.
Fastned, Allego, MrGreen en nog wat andere kleinere snellaad aanbieders ( ok tot meestal 50kW ) hier in NL hebben ook CCS snelladers... Binnen een 1/2 uur pak je daar ook al gauw ruim 20kWh. Doen wij tenminste al bijna 3 jr met onze Leaf-30kWh. Als je dan met je M3 met vollle accu vertrokken bent kom je in het kleine NL al gauw heel heel ver. ;)
 
Fastned, Allego, MrGreen en nog wat andere kleinere snellaad aanbieders ( ok tot meestal 50kW ) hier in NL hebben ook CCS snelladers... Binnen een 1/2 uur pak je daar ook al gauw ruim 20kWh. Doen wij tenminste al bijna 3 jr met onze Leaf-30kWh. Als je dan met je M3 met vollle accu vertrokken bent kom je in het kleine NL al gauw heel heel ver. ;)
Goed alternatief! Wel wat duurder (denk ik), maar dan heb je in iedergeval alternatief.
 
Enige duidelijkheid dat Tesla heeft gegeven over SuperChargen en de Model 3:

- alleen met de extra CCS stekker aan de stall
- er wordt vanaf nu hard gewerkt om op de "doorgaande" routes stalls aan te passen

Verwacht dus dat niet iedere locatie eerste helft komend jaar beschikt over aangepaste stalls....verwacht ook dat niet alle stalls per locatie zijn aangepast eerste helft komend jaar. Dan voorkom je teleurstelling.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Enige duidelijkheid dat Tesla heeft gegeven over SuperChargen en de Model 3:

- alleen met de extra CCS stekker aan de stall
- er wordt vanaf nu hard gewerkt om op de "doorgaande" routes stalls aan te passen

Verwacht dus dat niet iedere locatie eerste helft komend jaar beschikt over aangepaste stalls....verwacht ook dat niet alle stalls per locatie zijn aangepast eerste helft komend jaar. Dan voorkom je teleurstelling.

Helder, het is een beetje vragen naar de bekende weg helaas.
Tesla had juist al zo'n mooi SuC netwerk liggen in Europa en de alternatieve hiervoor zijn bijvb in (zuid) Italie erg dun en zeker minder vlot.
Dan heeft het ook niet zoveel zin om snel een Model 3 te bestellen als je daarmee ook dergelijke ritten wilt maken.
 
Heb de auto sinds mei 2014, geen behandeling en ga ook nog eens door de wasstraat. Als je van dichtbij gaat kijken zie je wel kleine beschadigingen en wat swirls van de wasstraat maar van iets verder af nog steeds mooi strak en glimmend. Ben overigens geen echte poetser / detaillist zoals je waarschijnlijk wel begrijpt.

Dank je, zwart onbehandeld prima optie dus.