Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
In de VS blijkt dat Model 3 op 1 staat, Model S op 2 en Model X op drie waar het gaat om veiligheid bij crashes.
Op de eerste drie plaatsen staat dus geen Hyundai.

Ik ben wel benieuwd naar dat lijstje. Op de lijstjes met de meeste punten voor veiligheid staat geen tesla, maar wel Hyundai

https://m.iihs.org/mobile/ratings/mobileratings/tsps
These are the 15 safest cars money can buy for 2018
Safest cars
https://cars.usnews.com/cars-trucks/safest-cars-of-the-year
 
Zijn de regels qua garantie voor de model 3 gelijk aan die van de model S? Dus 4 jaar/80.000km en beurten niet verplicht?

Weet iemand wat de beurten gaan kosten?

Ik ben namelijk de lease prijzen aan het opvragen voor een bedrijf, maar ik vind de tarieven vrij hoog.

Mocht iemand bij MisterGreen bezig zijn, Friesland Lease kwam zonder onderhandelen al met een beter tarief.
 
Zijn de regels qua garantie voor de model 3 gelijk aan die van de model S? Dus 4 jaar/80.000km en beurten niet verplicht?

Weet iemand wat de beurten gaan kosten?

Ik ben namelijk de lease prijzen aan het opvragen voor een bedrijf, maar ik vind de tarieven vrij hoog.

Mocht iemand bij MisterGreen bezig zijn, Friesland Lease kwam zonder onderhandelen al met een beter tarief.

Van verschillende Tesla medewerkers aan de telefoon heb ik vernomen, €450,- per 40.000 km of 2 jaar. Welke er ook eerst aan de beurt komt.
 
  • Informative
Reactions: F500e
Ben ook bezig met lease prijzen, met 24 maanden wil ik er klaar mee zijn en Tesla zelf doet enkel 36/48/60. ABN kan 24mnd met 3.25% maar die hebben een inflexibel product wat daardoor waarschijnlijk niet gaat lukken met Tesla. Elders al 5.9% gehad.

Overigens, heb je wat aan zo'n referral voor een "gewone" AWD? Ik dacht dat ik las dat alleen de performance voordeel krijgt?
 
Zijn de regels qua garantie voor de model 3 gelijk aan die van de model S? Dus 4 jaar/80.000km en beurten niet verplicht?

Weet iemand wat de beurten gaan kosten?

Ik ben namelijk de lease prijzen aan het opvragen voor een bedrijf, maar ik vind de tarieven vrij hoog.

Mocht iemand bij MisterGreen bezig zijn, Friesland Lease kwam zonder onderhandelen al met een beter tarief.

Voertuiggarantie
 
Heeft iemand al informatie over een hogere aanbetaling dan € 2000,- om fiscale voordelen nog dit jaar aan te kunnen spreken? Ik vroeg er net telefonisch naar, maar de dame in kwestie (om haar netjes te benoemen) zei dat dat niet mogelijk was.

Contact gehad met Tesla en de medewerker heeft bevestigd dat hogere aanbetaling geen probleem is. Je moet na het plaatsen van je bestelling het bedrag van 2000 euro overmaken via bankoverschrijving. Hier mag je dus een hoger bedrag van maken o.v.v. je reserveringsnummer. Medewerker gaf nadrukkelijk aan dat ze hier geen aparte factuur voor maken, maar is ook niet nodig voor MIA.
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Oef oef oef... ruim een jaar geleden nu dat ik keek welke betaalbare elektrische auto's met een beetje laadruimte (drie kinderen) en serieuze actieradius er nu op de markt waren/kwamen. Toen was de keuze: Tesla Model 3 of Opel Ampera. De Leaf viel af omdat de long range er nog niet snel aan kwam. De M3 leek er toen (toen...) binnen 3-6 maanden te zijn. De Ampera was meh. Meer was er niet. Daarna een jaar lang eigenlijk niet meer gekeken. Maar nu... zowel de Kona (maar wel erg beperkt in laadruimte) als de Kia E-Niro lijken de M3 echt aan alle kanten in te halen als ik eerlijk ben: véél goedkoper met redelijk vergelijkbare actieradius (voor lease scheelt het 300 euro per maand bijvoorbeeld) en met name de E-Niro rijdt prima en heeft tal van gadgets. Tesla had een ongelooflijke koppositie, maar ze lijken nu aan alle kanten te worden ingehaald. Dit jaar al, en dan te bedenken dat er de komende 1 a 2 (!) jaar tig merken ook met elektrische auto's bij komen. Wordt wel heel spannend zo.. Enige wat me serieus verbaast is dat er nog geen enkele stationwagen met rond de 400km actieradius in aantocht is. Tenzij ik iets gemist heb..
Anyhow: ik vind het waanzinnig wat er nu op de elektrische markt gebeurt. Wat gaat het snel zeg...
 
  • Funny
Reactions: Barend
Oef oef oef... ruim een jaar geleden nu dat ik keek welke betaalbare elektrische auto's met een beetje laadruimte (drie kinderen) en serieuze actieradius er nu op de markt waren/kwamen. Toen was de keuze: Tesla Model 3 of Opel Ampera. De Leaf viel af omdat de long range er nog niet snel aan kwam. De M3 leek er toen (toen...) binnen 3-6 maanden te zijn. De Ampera was meh. Meer was er niet. Daarna een jaar lang eigenlijk niet meer gekeken. Maar nu... zowel de Kona (maar wel erg beperkt in laadruimte) als de Kia E-Niro lijken de M3 echt aan alle kanten in te halen als ik eerlijk ben: véél goedkoper met redelijk vergelijkbare actieradius (voor lease scheelt het 300 euro per maand bijvoorbeeld) en met name de E-Niro rijdt prima en heeft tal van gadgets. Tesla had een ongelooflijke koppositie, maar ze lijken nu aan alle kanten te worden ingehaald. Dit jaar al, en dan te bedenken dat er de komende 1 a 2 (!) jaar tig merken ook met elektrische auto's bij komen. Wordt wel heel spannend zo.. Enige wat me serieus verbaast is dat er nog geen enkele stationwagen met rond de 400km actieradius in aantocht is. Tenzij ik iets gemist heb..
Anyhow: ik vind het waanzinnig wat er nu op de elektrische markt gebeurt. Wat gaat het snel zeg...

Hooguit wat goedkoper maar voor inhalen is wel wat meer nodig :) En het is inderdaad te hopen dat er meer merken bijkomen en dat ze ook iets in huis hebben. Je moet trouwens niet gaan voor operational lease want dan gaat het voordeel van de minimale afschrijving naar de leasemaatschappij. Bij financial lease bouw je een spaarpotje op voor verschil waarde en restbedrag van het leasecontract.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Hooguit wat goedkoper maar voor inhalen is wel wat meer nodig :) En het is inderdaad te hopen dat er meer merken bijkomen en dat ze ook iets in huis hebben. Je moet trouwens niet gaan voor operational lease want dan gaat het voordeel van de minimale afschrijving naar de leasemaatschappij. Bij financial lease bouw je een spaarpotje op voor verschil waarde en restbedrag van het leasecontract.

restwaarde kan ook negatief uitvallen. Dan heb je pech als je zelf hebt aangeschaft of bij financial lease. Ik ben erg benieuwd of we over een paar jaar net zo hoge restwaardes bij EV's gaan zien als vandaag.
 
  • Like
Reactions: Carl
2018 TESLA MODEL 3 4 DR RWD
Kijk maar eens of Hyundai betere cijfers heeft.

Ik dacht dat de nhtsa (waar jij naar verwijst) een ranking had opgesteld van de veiligste auto’s, maar dat is niet zo. De 5 star rating, hebben enorm veel auto’s en de genoemde complains hangen af van aantal auto’s in omloop al die jaren. Er zijn door anderen wel rankings opgesteld (mede op basis van de nhtsa en gegevens van verzekeraars) en dan staat tesla niet bovenaan.
 
Als de plannen voor subsidie zoals die nu geuit zijn doorgaan dan vermindert dat de restwaarde.

Het zijn nu nog geen plannen, maar een proefballonetje van ...... en of het nu wel of niet doorgaat, het effect gaat zeker in 2020 niet positief zijn voor verkoop van EVs aan particulieren. Waarschijnlijk is er dan nog wel een laatste golf zakelijke kopers.
Over 2024 kunnen we niet zoveel zeggen, maar hoe goedkoper de nieuwprijs van een Tesla, hoe groter over het algemeen de restwaarde in procenten.... en een model 3 is over 5 jaar met een prijs van 25-30K een stuk beter binnen bereik dan de S die nu af en toe om me heen door particulieren gekocht wordt.
Ik zie het glas halfvol (ja, en dan kun je concluderen dat het glas te groot is ;-))