Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ben net gebeld door de DS van Tesla, er is een heel nieuw delivery team opgericht met 20 nieuwe mensen.
Ik moest doorgeven hoe de auto betaald gaat worden, daarna gaat de reservering aan een VIN gekoppeld worden en wordt de datum bepaald.
Er komen vanaf half Februari elke week 2500 stuks Model 3 binnen.....

Ook gepraat over de mogelijkheid om de EAP er wel gelijk bij te kopen maar op een aparte factuur. Daar gaat naar gekeken worden.
 
Ben net gebeld door de DS van Tesla, er is een heel nieuw delivery team opgericht met 20 nieuwe mensen.
Ik moest doorgeven hoe de auto betaald gaat worden, daarna gaat de reservering aan een VIN gekoppeld worden en wordt de datum bepaald.
Er komen vanaf half Februari elke week 2500 stuks Model 3 binnen.....

Ook gepraat over de mogelijkheid om de EAP er wel gelijk bij te kopen maar op een aparte factuur. Daar gaat naar gekeken worden.

Zoals het er nu voor staat hebben ze dan aan één batch genoeg voor Nederland :D
 
Ben net gebeld door de DS van Tesla, er is een heel nieuw delivery team opgericht met 20 nieuwe mensen.
Ik moest doorgeven hoe de auto betaald gaat worden, daarna gaat de reservering aan een VIN gekoppeld worden en wordt de datum bepaald.
Er komen vanaf half Februari elke week 2500 stuks Model 3 binnen.....

Ook gepraat over de mogelijkheid om de EAP er wel gelijk bij te kopen maar op een aparte factuur. Daar gaat naar gekeken worden.

Die datum wordt dan later bepaald, of direct aan de telefoon al?
Weet je nu dus al wanneer je hem op kunt pikken?

Meer details zijn natuurlijk altijd welkom terwijl ik wacht op mijn telefoontje... ;)
 
Tesla NL moet de auto's natuurlijk ook nog fatsoenlijk en met de juiste service en tijd voor instrructie en opname van de staat van de auto, meten kunnen afleveren. Ik ga er vanuit dat dat in een SeC gebeurt. Zou het volgende sommetje uit kunnen?

Er zijn 7 SeC's, gemiddeld 10 leveringen op een dag per SeC (=1,25 per uur op een werkdag) = 70 per dag voor heel NL.
x6 werkdagen (incl. zaterdag?) = 420 leveringen per week voor heel NL.

Bij ca. 1.200 Nederlandse bestellingen (zie linkje europese database) zit je op 3 tot 4 weken. Bij start medio februari, zou iedereen voor medio maart aan de beurt zijn? Als ze er per vestiging twee per uur kunnen handelen (ook niet zo gek lijkt me?) gaat het dubbel zo snel?

Afijn, ik heb geen ervaring met dit soort processen. Circa 1.200 M3's is toch wel een flink aantal, zeker als er grotere vraag aan naservice ontstaat.
 
Bij inloggen op mijn Tesla account heb ik nu mn referral link beschikbaar. Ook de app doet het weer en achter de loot box (schatkistje) is het referral programma nu ook zichtbaar.

Gratis 6 maanden supercharging alleen voor Model S en X volgens de info op het scherm :
2019-01-10_2227.png