Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga ervan uit dat we 9 maanden gratis supercharging krijgen bij een nieuwe Model 3 (zonder testrit) of lees ik dat verkeerd?

46F4243B-2B72-4D6F-B44E-EE4431CEDCF4.png
 
6 sowieso en 3 extra als je nog nooit een test rit hebt gedaan. Dus ik neem aan ook niet in een X of S.
Wil je er wel graag een rondje in maken alvorens te bestellen, dan kan een bestuurder die dat wel heeft gedaan dat doen met jou als bijrijder en behoudt je je +3 extra maanden. :)
 
Nee helaas niet. Fastned houdt vol dat het niet zeker is of dit representatieve cijfers zijn (omdat het ging om testen) maar ondertussen hebben ze wel cijfers van Mercedes EQC vrijgegeven en die auto wordt nog niet eens geproduceerd...

dat zag ik ja. De E-tron doet het goed. Die heeft echt een goede laadcurve. Blijkbaar zijn de waarden van de Model 3 zo hoog dat Fastned het niet kan geloven en door wil testen :rolleyes:.
 
De Glovis Captain is vannacht aangemeerd bij pier 80. Benieuwd wat ze daar de komende dagen aan boord gaan schuiven...
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-01-11 om 09.30.21.png
    Schermafbeelding 2019-01-11 om 09.30.21.png
    452.7 KB · Views: 37
  • Schermafbeelding 2019-01-11 om 09.30.21.jpg
    Schermafbeelding 2019-01-11 om 09.30.21.jpg
    196.7 KB · Views: 35
Ik liet, nu de auto zonder meer bestelbaar werd in België, een offerte opmaken door Arval voor de M3.
De configuratie is niet zo complex bij Tesla dus: metaalkleur, wit interieur en AP. fiscale prijs 65.722
Ik ga niet alle details van de offerte uit de doeken doen, maar op basis van 48 maanden looptijd en 40.000km/jaar kreeg ik in eerste instantie voor de post "reparatie en onderhoud" 330€/maand aangerekend (excl. BTW) hetgeen uiteindelijk resulteerde in een full TCO (zonder elektriciteitskosten) van 1.616€.
Ik reageerde dat ze zich vermoedelijk een grootteorde vergist hadden in de post reparatie en onderhoud.
Ja en nee zo bleek. Moeilijk in te schatten want jong bedrijf, nieuw model, eerste massaproduct. De post werd aangepast en staat nu nog op 165€/maand. Dat is 3x zoveel als van mijn huidige hybride wagen en 5x zoveel als voor de I-pace. Full TCO op 1.433€ per maand.
Heeft iemand dezelfde of juist een andere ervaring? Is een onderhoudscontract voor de M3 echt zo duur?
 
heeft iemand informatie over aanpassingen aan SuC's in het buitenland?

Al geprobeerd informatie in "supercharger-draadjes" te vinden, maar niemand lijkt iets te weten over aanpassingen in oa Belgie en Frankrijk. Zou wel fijn zijn om te weten hoe situatie in maart/april gaat zijn...
 
Ik liet, nu de auto zonder meer bestelbaar werd in België, een offerte opmaken door Arval voor de M3.
De configuratie is niet zo complex bij Tesla dus: metaalkleur, wit interieur en AP. fiscale prijs 65.722
Ik ga niet alle details van de offerte uit de doeken doen, maar op basis van 48 maanden looptijd en 40.000km/jaar kreeg ik in eerste instantie voor de post "reparatie en onderhoud" 330€/maand aangerekend (excl. BTW) hetgeen uiteindelijk resulteerde in een full TCO (zonder elektriciteitskosten) van 1.616€.
Ik reageerde dat ze zich vermoedelijk een grootteorde vergist hadden in de post reparatie en onderhoud.
Ja en nee zo bleek. Moeilijk in te schatten want jong bedrijf, nieuw model, eerste massaproduct. De post werd aangepast en staat nu nog op 165€/maand. Dat is 3x zoveel als van mijn huidige hybride wagen en 5x zoveel als voor de I-pace. Full TCO op 1.433€ per maand.
Heeft iemand dezelfde of juist een andere ervaring? Is een onderhoudscontract voor de M3 echt zo duur?


Ik heb een operational lease contract zwarte M3, LR DM zonder EAP (fiscaal: 58800) voor een bedrag van EUR 905/mnd excl. elektra maar inclusief 24h service, laadpas en all risk verzekering (150 eigen risico). Dit bij 5 jaar/45dkm.[ De leasemij bleek het iets te laag te hebben gecalculeerd, maar die mazzel is voor mij ;-). Prima service via Activlease.
 
Hier word ik zo ontzettend blij van! Het schip op de achtergrond is de Glovis Captain:

M8HIEbp.png



Bron: Somehow, we lost. on Twitter met nog meer foto's

Nu is het wachten tot hij wegvaart en dan kunnen we de bestemming zien. Het is nog even spannend of deze niet toevallig naar China gaan.

Inderdaad om vrolijk van te worden. De mijne staat geloof ik links vooraan.

Valt me trouwens op dat er geen plastic bescherming voor de lak e.d. op de auto's zit. Ik hoop dat ze de boel een beetje netjes en onbeschadigd op de boot zetten. Zag een paar reviews over afgeleverde M3 met krasjes de laatste maanden.
 
Ik liet, nu de auto zonder meer bestelbaar werd in België, een offerte opmaken door Arval voor de M3.
De configuratie is niet zo complex bij Tesla dus: metaalkleur, wit interieur en AP. fiscale prijs 65.722
Ik ga niet alle details van de offerte uit de doeken doen, maar op basis van 48 maanden looptijd en 40.000km/jaar kreeg ik in eerste instantie voor de post "reparatie en onderhoud" 330€/maand aangerekend (excl. BTW) hetgeen uiteindelijk resulteerde in een full TCO (zonder elektriciteitskosten) van 1.616€.
Ik reageerde dat ze zich vermoedelijk een grootteorde vergist hadden in de post reparatie en onderhoud.
Ja en nee zo bleek. Moeilijk in te schatten want jong bedrijf, nieuw model, eerste massaproduct. De post werd aangepast en staat nu nog op 165€/maand. Dat is 3x zoveel als van mijn huidige hybride wagen en 5x zoveel als voor de I-pace. Full TCO op 1.433€ per maand.
Heeft iemand dezelfde of juist een andere ervaring? Is een onderhoudscontract voor de M3 echt zo duur?

Beste Filip,

Waarom zou je die ook leasen? Ik zou die gewoon kopen, eventueel financiering via je bank, en zelf het risico van het onderhoud nemen. Duidelijk dat Belgische maatschappijen nog onvoldoende ervaring hebben met EV's om een correcte prijs te maken'