Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ook, maar die nieuwe datum accepteer ik niet. Ik heb de MIA al aangevraagd met de 2018 tarieven. Dan zou ik nu ineens naar 2019 gaan terwijl we helemaal niks hebben gedaan.

Ook de melding gehad, maar zie dat meer als "pro forma factuur". Factuur komt ook pas bij levering. Ik gebruik de aanbetalingsfactuur als basis voor de MIA (aangaan verplichting), en die staat gewoon op 10 december 2018.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik ook, maar die nieuwe datum accepteer ik niet. Ik heb de MIA al aangevraagd met de 2018 tarieven. Dan zou ik nu ineens naar 2019 gaan terwijl we helemaal niks hebben gedaan.
In mijn Tesla account staat alleen de Aanbetalingsfactuur nog. Daar staat de datum nog gewoon op 2018. Daarbij heb ik de versie van 2018 al ingeleverd voor de MIA. Mag duidelijk zijn dat de order in 2018 geplaatst is.
 
In de mail van Tesla dat ze voor afleveren ook winterbanden er onder kunnen zetten. All weather doen/hebben ze nog niet.
Dit is de keus:
18” – Pirelli Winter Sottozero Series III
19” – Pirelli Winter Sottozero Series III
20” (Performance) – Pirelli Winter Sottozero Series III
Er is niet gesproken over een meerprijs.

Daarnaast kunnen ze de auto ook in Groningen afleveren is bevestigd.

Wat ik begrepen heb van Tesla is dat ze idd winterbanden kunnen leveren maar dat dit gewoon een extra set (banden + velgen) betreft die ze er dan onder zetten. Is dus met een meerprijs.
Ze gaan niet de zomerbanden eraf halen en die omruilen voor winterbanden zonder meerprijs.
Tenminste, dat is mij verteld.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
In mijn Tesla account staat alleen de Aanbetalingsfactuur nog. Daar staat de datum nog gewoon op 2018. Daarbij heb ik de versie van 2018 al ingeleverd voor de MIA. Mag duidelijk zijn dat de order in 2018 geplaatst is.
Heeft iemand hier nog contact met iemand bij Tesla kunnen krijgen die echt iets kan vertellen en beslissen m.b.t. een aparte factuur zetten van EAP ivm de bijtelling? Of iets over een aanschaf via een proefperiode direct na ontvangst van de auto?
 
Zie nu trouwens net nog een verschil, zo is de naam van mijn BV en BTW nummer toegevoegd op de nieuwe factuur. Gok dat ze de opgestuurde/ingevulde gegevens aan het verwerken zijn en levering aan het inplannen zijn (boot 2?)
Ik heb echter mijn BTW nummer gewijzigd en ze hebben mijn oude nummer gebruikt. Dat wijst mij erop dat ze nog niet het KvK uitrekstel hebben toegepast. :-(
 
Heeft iemand hier nog contact met iemand bij Tesla kunnen krijgen die echt iets kan vertellen en beslissen m.b.t. een aparte factuur zetten van EAP ivm de bijtelling? Of iets over een aanschaf via een proefperiode direct na ontvangst van de auto?

Je krijgt 30 dagen proefperiode en dan kun je via het scherm in de auto aanschaffen. Kost wel iets van 500 meer, maar dan telt EAP niet mee in de bijtelling. Er is een aparte draadje hierover
 
[QUOTE="SeBsZ, post: 3368801, member: ]
Edit: trouwens, heeft nog iemand een nieuwe order agreement gehad vannacht? Ik om 04.00 vanochtend een mail met Uw bestelling is gewijzigd. Het lijkt erop dat de recyclingsbijdrage is aangepast. Hopelijk zien ze dit niet als aanpassing van mijn bestelling waardoor ik straks als laatste uitgeleverd krijg.[/QUOTE]

Idem ontvangen, net over gebeld, is gezien afz blijkbaar direct uit de Usa, wellicht omdat we per email direct daarnaartoe via een referralcode de gratis SuC mnden hadden aangevraagd. Alles was verder gewoon ok en idd het tot.bedrag 3euro lager. Dus Im Westen nichts neues... behalve de Clovissen enzo.
 
Uhh de boot zelf heet CSCC Europe, dus van de teksten op de boot kunnen we het niet afleiden .CS staat hier voor China Shipping, het bedrijf erachter. Overigens zou het wel logisch zijn als deze weer naar China gaat, er gaan er nu zeker 3 naar Europa (Glovis Captain, Glovis Cosmos en Grand Aurora) en pas 1 naar China (Glovis Symphony).

Edit: trouwens, heeft nog iemand een nieuwe order agreement gehad vannacht? Ik om 04.00 vanochtend een mail met Uw bestelling is gewijzigd. Het lijkt erop dat de recyclingsbijdrage is aangepast. Hopelijk zien ze dit niet als aanpassing van mijn bestelling waardoor ik straks als laatste uitgeleverd krijg.
Ik ook om 04.00. Was jij al gebeld over aflevering?
 
Dat bedoelde ik inderdaad. En de hele lage snelheid. Maar ik neem toch aan dat die eilandjes daar eerder ook al lagen en dat ze er vanaf wisten? Volgens mij leert de "ABC formule" ons dat je dan beter heel lang van te voren je koers een heel klein beetje kunt verleggen, dan ter plaatse rechts uit de flank te gaan. Kijk, dat je voor lief neemt dat je bij het Panama kanaal even tegen de richting in moet varen om te voorkomen dat je om een eiland (uh .. Zuid Amerika) heen moet varen, dat snap ik. Maar zo'n speldenknopje midden in de oceaan?

#watlangmoetenwachtenmeteenmenskandoen

Dan moet je deze kijken... waar gebeurd verhaal....lol
 
Kan iemand me helpen? Heb net zoals veel anderen vannacht 04.00 nieuwe "orderovereenkomst" op de mail gehad.

Op de nieuwe factuur twee nieuwe posten:
-een post voor "bestemmings- en documentatiekosten" van €980,
-en een post voor "recyclingvergoeding" van €37

Mijn vraag: hebben jullie ook de post voor "bestemmings- en documentatiekosten" op je factuur? Dan waren ze die bij mij kennelijk initieel "vergeten"..

Sowiezo natuurlijk "licht bizarre" actie om eenzijdig over de mail een overeengekomen orderbedrag iets meer dan €1000 omhoog te wijzigen. Maar ik voel me als nieuwe Tesla-rijder wel snel ontgroend in wat normaal iso_O