Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Kan iemand me helpen? Heb net zoals veel anderen vannacht 04.00 nieuwe "orderovereenkomst" op de mail gehad.

Op de nieuwe factuur twee nieuwe posten:
-een post voor "bestemmings- en documentatiekosten" van €980,
-en een post voor "recyclingvergoeding" van €37

Mijn vraag: hebben jullie ook de post voor "bestemmings- en documentatiekosten" op je factuur? Dan waren ze die bij mij kennelijk initieel "vergeten"..

Sowiezo natuurlijk "licht bizarre" actie om eenzijdig over de mail een overeengekomen orderbedrag iets meer dan €1000 omhoog te wijzigen. Maar ik voel me als nieuwe Tesla-rijder wel snel ontgroend in wat normaal iso_O
980€ is normaal...
 
Kan iemand me helpen? Heb net zoals veel anderen vannacht 04.00 nieuwe "orderovereenkomst" op de mail gehad.

Op de nieuwe factuur twee nieuwe posten:
-een post voor "bestemmings- en documentatiekosten" van €980,
-en een post voor "recyclingvergoeding" van €37

Mijn vraag: hebben jullie ook de post voor "bestemmings- en documentatiekosten" op je factuur? Dan waren ze die bij mij kennelijk initieel "vergeten"..

Sowiezo natuurlijk "licht bizarre" actie om eenzijdig over de mail een overeengekomen orderbedrag iets meer dan €1000 omhoog te wijzigen. Maar ik voel me als nieuwe Tesla-rijder wel snel ontgroend in wat normaal iso_O

Die bedragen zie je al tijdens je configuratie, worden direct meegeteld in de totale som. Je ziet ze ook in je reservering e-mail, zijn standaard tarieven overigens.
 
Ja, die 980 en 40 euro had ik al. Bij mij is vanochtend alleen de 40 euro naar 37 euro veranderd.
Dank voor de info. Betekent dus dat de initiële orderovereenkomsten wel heel "slordig" waren, sommige posten vergeten bij enkelen en andere posten voor verkeerd bedrag erop.

Als er hier op het forum nog een "licht verveelde jurist" rondloopt kan dat een leuk hobby-projectje zijn, "eenzijdig aanpassen van overeenkomst". Maar denk dat je tijdens het verloop van die discussie toch even je oude auto zal blijven rijden:(
 
Die bedragen zie je al tijdens je configuratie, worden direct meegeteld in de totale som. Je ziet ze ook in je reservering e-mail, zijn standaard tarieven overigens.

Nee, zoals ik al schreef, mijn orderbedrag is echt €1000 omhoog gegaan vannacht

was :

Schermafbeelding 2019-01-31 om 10.24.52.png

en is nu :
Schermafbeelding 2019-01-31 om 10.23.50.png
 
Oeps, bij ons was het gelijk al goed tijdens configuratie. Het zijn verplichte bijdragen dus ik denk niet dat je gelijk kunt halen bij Tesla.
Bestemmingskosten zijn niet verplicht hoor. Dat gaat over de kosten van het transport van waar dan ook naar waar jij de auto op haalt. En dan nog, die andere kosten mag Tesla m.i. best zelf betalen. Staat nergens dat ze die door moeten rekenen. :D
 
Dat zou mooi zijn. Blijf beetje onzeker door: “Autopilot in de Model S en Model X activeren”

Onzeker? Begrijp je niet helemaal. In de S hebben wij we EAP maar gebruiken het echt nooit, moet nog echt verbeterd worden. Bij de 3 daarom ook niet bij besteld.
Toen ik gebeld werd door Tesla vroegen ze of ik wel wilde aanzetten, heb ze vriendelijk bedankt en ze wezen me erop op de 30 dagen proefperiode. De nieuwste versie schijnt beter te zijn, dus die ga ik wel uitproberen
 
Bestemmingskosten zijn niet verplicht hoor. Dat gaat over de kosten van het transport van waar dan ook naar waar jij de auto op haalt. En dan nog, die andere kosten mag Tesla m.i. best zelf betalen. Staat nergens dat ze die door moeten rekenen. :D

Als je denkt dat je het niet hoeft te betalen kun je best lang wachten tot de auto er is ben ik bang. Dus in die zin is het wel verplicht betalen en dan de auto halen ;)

Heb trouwens nog nooit een automerk meegemaakt die het niet doorrekende.
 
Onzeker? Begrijp je niet helemaal. In de S hebben wij we EAP maar gebruiken het echt nooit, moet nog echt verbeterd worden. Bij de 3 daarom ook niet bij besteld.
Toen ik gebeld werd door Tesla vroegen ze of ik wel wilde aanzetten, heb ze vriendelijk bedankt en ze wezen me erop op de 30 dagen proefperiode. De nieuwste versie schijnt beter te zijn, dus die ga ik wel uitproberen
Ieder z’n eigen oordeel.
Wat mij betreft is EAP - ook in niet perfecte vorm - een van de USP’s van Tesla.
Ik wil dus zeker EAP maar wil ook de bijtelling zo laag mogelijk houden.
 
Wat ik zou willen weten is of de mensen die al een '11 februari' sms of telefoontje gekregen hebben de overeenkomst vorige week al gewijzigd hebben gekregen. Dat het dus standaard procedure is.

Of dat mensen met een nieuwe overeenkomst van vannacht juist daarom buiten de boot (vrij letterlijk in dit geval) zijn gevallen.
 
  • Like
Reactions: nervus
Wat ik zou willen weten is of de mensen die al een '11 februari' sms of telefoontje gekregen hebben de overeenkomst vorige week al gewijzigd hebben gekregen. Dat het dus standaard procedure is.

Of dat mensen met een nieuwe overeenkomst van vannacht juist daarom buiten de boot (vrij letterlijk in dit geval) zijn gevallen.
Goede vraag, gevoel bekroop mij ook. Bij mij dus vannacht aangepast en ik ben al 2 weken telefonisch “afgehouden” omdat er een issue met mijn order was.
 
Onzeker? Begrijp je niet helemaal. In de S hebben wij we EAP maar gebruiken het echt nooit, moet nog echt verbeterd worden. Bij de 3 daarom ook niet bij besteld.
Toen ik gebeld werd door Tesla vroegen ze of ik wel wilde aanzetten, heb ze vriendelijk bedankt en ze wezen me erop op de 30 dagen proefperiode. De nieuwste versie schijnt beter te zijn, dus die ga ik wel uitproberen

Ze hebben jou al benadert voor een proefperiode EAP voor je Model 3? :eek:
 
Was gisteren bij SeC Eindhoven. Wat een drukte rond de rode 3 die daar stond. Van buiten gaaf en genoeg bagageruimte. Van binnen echter echt kaal. Alleen het schermpje in het midden. Dat zal vies tegenvallen als je de hele tijd naar rechts moet staren voor info. Had ooit een Xsara Picasso die de snelheidsmeter ook centraal had. Heel irritant.
Als je dan 65k moet betalen dan lever je ten opzichte van de MS 75 die ik heb wel erg veel in nmm. Weinig auto voor dat geld.
 
Last edited: