Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Jij had toch ook nog geen uitnodiging gehad voor levering?
Ik ben benieuwd wat je te weten komt!
Nee inderdaad dezelfde situtie als jij.

Hier mijn notities:

Ik werd dus gebeld vanuit Tesla, hij zei dat er vanwege een fout nog geen eindfactuur en VIN in de account staat (klopt), maar dat hij mijn naam wel voorbij zag komen in de lijst van VINs (omdat ik zo vaak heb gebeld kennen ze mij daar inmiddels al). De auto is dus wel gekoppeld, heeft een kenteken (XN-915-G) en een meldcode (laatste 4 letters van de VIN, in dit geval 0077).
Het staat alleen nog niet in de Tesla Account op de website.

Het kan dus zo zijn dat dit voor anderen hier ook het geval is, en dat het zorgen maken voor niets is geweest. Maar hij kon daar geen uitsluitsel over geven. Ik zelf denk dat ik vast niet de enige ben, maar ja je weet het niet totdat het zeker is.

Betaling:
Omdat ik nog geen factuur heb met rekening nummer waar het bedrag naar toe moet (cash, geen lening of lease) heeft hij me een rekening nummer gemaild:
Account naam: Tesla Motors NL BV
IBAN: NL76CITI0266074340
BIC: CITINL2X

Ik hoop dat dit allemaal klopt want het is dus de bedoeling dat ik 60K ga overschrijven naar een rekeningnummer wat ik via de mail heb gekregen. Is wel een email van Tesla maar dat kan ook gespoofed worden.

Kan iemand dit rekening nummer verifiëren? Huidige Tesla eigenaren?

Wat betreft de verzekering:
Moet dus wel HEUL snel geregeld worden, hij noemde zelf Insuremytesla maar verder weet ik hier nog weinig over. Ga ik nog onderzoeken.

Verder kon ik nog als letterlijk de eerste in NL de auto in ontvangst nemen omdat 'ie nog een plek vrij had in de eerste batch, maar daar heb ik geen zin in ivm publiciteit enzo.
Vanavond worden er van 18:00 tot 24:00 Model 3's afgeleverd in Tilburg. Wordt erg druk en waarschijnlijk een chaos maar de auto's zijn NU onderweg vanuit Zeebrugge!
 
In de goede oude tijd zat je gewoon weken te F5'en en in het draadje 'werkelijke wachtijd' elkaars smart te delen. Nu krijg je ze gewoon vers van de boot dezelfde avond nog:)
Overigens: vergeet niet om het enthousiasme vanavond een klein beetje te temperen en kijk even met een kritisch oog naar de staat vd auto. De reputatie van Tesla is niet geheel vlekkeloos waar het gaat om autos afleveren:)
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Tijd genoeg om die verzekering in orde te brengen, hoewel ik de indruk heb dat die verzekering in Nederland meer een issue is dan hier in België.
Daar begin ik aan te twijfelen. In Belgie geen nummerplaten zonder verzekering, geen verzekering zonder inschrijvingsbewijs, geen inschrijvingsbewijs zonder wagen. Dus, als ze bellen en zeggen "kom hem maar halen", is dat dan met een opligger? Of geven ze tijdelijke Z-platen mee?
 
Nee inderdaad dezelfde situtie als jij.

Hier mijn notities:

Ik werd dus gebeld vanuit Tesla, hij zei dat er vanwege een fout nog geen eindfactuur en VIN in de account staat (klopt), maar dat hij mijn naam wel voorbij zag komen in de lijst van VINs (omdat ik zo vaak heb gebeld kennen ze mij daar inmiddels al). De auto is dus wel gekoppeld, heeft een kenteken (XN-915-G) en een meldcode (laatste 4 letters van de VIN, in dit geval 0077).
Het staat alleen nog niet in de Tesla Account op de website.

Het kan dus zo zijn dat dit voor anderen hier ook het geval is, en dat het zorgen maken voor niets is geweest. Maar hij kon daar geen uitsluitsel over geven. Ik zelf denk dat ik vast niet de enige ben, maar ja je weet het niet totdat het zeker is.

Betaling:
Omdat ik nog geen factuur heb met rekening nummer waar het bedrag naar toe moet (cash, geen lening of lease) heeft hij me een rekening nummer gemaild:
Account naam: Tesla Motors NL BV
IBAN: NL76CITI0266074340
BIC: CITINL2X

Ik hoop dat dit allemaal klopt want het is dus de bedoeling dat ik 60K ga overschrijven naar een rekeningnummer wat ik via de mail heb gekregen. Is wel een email van Tesla maar dat kan ook gespoofed worden.

Kan iemand dit rekening nummer verifiëren? Huidige Tesla eigenaren?

Wat betreft de verzekering:
Moet dus wel HEUL snel geregeld worden, hij noemde zelf Insuremytesla maar verder weet ik hier nog weinig over. Ga ik nog onderzoeken.

Verder kon ik nog als letterlijk de eerste in NL de auto in ontvangst nemen omdat 'ie nog een plek vrij had in de eerste batch, maar daar heb ik geen zin in ivm publiciteit enzo.
Vanavond worden er van 18:00 tot 24:00 Model 3's afgeleverd in Tilburg. Wordt erg druk en waarschijnlijk een chaos maar de auto's zijn NU onderweg vanuit Zeebrugge!

Gefeliciteerd. Zag dat je factuurnummer 300 had en dag later besteld heb. Bij mij 176; zou ik nu moeten bellen of zit de inruilauto in de weg en kan dat alleen overdag?
 
In de goede oude tijd zat je gewoon weken te F5'en en in het draadje 'werkelijke wachtijd' elkaars smart te delen. Nu krijg je ze gewoon vers van de boot dezelfde avond nog:)
Overigens: vergeet niet om het enthousiasme vanavond een klein beetje te temperen en kijk even met een kritisch oog naar de staat vd auto. De reputatie van Tesla is niet geheel vlekkeloos waar het gaat om autos afleveren:)
Ik ga sowieso dit lijstje aflopen en raad iedereen aan om hetzelfde te doen, hoe vervelend dan ook voor de wachtrij:
http://www.teslachecklists.com/model-3-delivery-checklist/
 
  • Informative
Reactions: FrankNL and Michel3
Gefeliciteerd. Zag dat je factuurnummer 300 had en dag later besteld heb. Bij mij 176; zou ik nu moeten bellen of zit de inruilauto in de weg en kan dat alleen overdag?
Je kan daar zeker even over bellen, gaf die medewerker ook aan (ik vroeg hoe het zat met anderen met dezelfde situatie als ik).
Heb geen inruil gekozen, mede vanwege het feit dat het inderdaad vertraging kan geven omdat het een extra stap is.
 
Daar begin ik aan te twijfelen. In Belgie geen nummerplaten zonder verzekering, geen verzekering zonder inschrijvingsbewijs, geen inschrijvingsbewijs zonder wagen. Dus, als ze bellen en zeggen "kom hem maar halen", is dat dan met een opligger? Of geven ze tijdelijke Z-platen mee?
als het overzetten is van bestaande platen, kan dat wel. met een verzekeringspapier alleen
 
Ik ga sowieso dit lijstje aflopen en raad iedereen aan om hetzelfde te doen, hoe vervelend dan ook voor de wachtrij:
http://www.teslachecklists.com/model-3-delivery-checklist/

Oh noo, weer zo'n overbodig complexe checklist net als bij de S/X.

Net zoals bij die andere checklists: Dingen als "werken de speakers" hoef je echt niet te controleren. Het heeft geen zin om 3 redenen:

- Ze worden toch niet ter plekke gerepareerd
- Ze kunnen later wel opgelost worden
- Zijn niet verantwoordelijkheid van de bestuurder (wat bv. schade tijdig detecteren wel is!). In andere woorden, dit zijn gewoon garantie kwesties ookal kom je er pas na een jaar achter.

Het enige discussiepunt dat je kan hebben met Tesla is schade die je pas ziet zodra je de auto van het terrein hebt gereden. Dan is de vraag wie die schade heeft veroorzaakt. Tesla of jij zelf.

Ik zou dus focussen op eventuele schade. Krassen in de lak/velgen, beschadigde of erg vieze interieurdelen, etc. Alle andere dingen zoals of de speakers werken, of interieurlampjes het doen, of je de laatste firmware hebt kun je allemaal overslaan. Dat komt later wel.

Met de Model 3 Delivery heissa die we nu gaan krijgen gaan ze op locatie waarschijnlijk niets herstellen, dat komt allemaal weer op 't bordje van de service centers.
 
Na lang het forum gevolgd te hebben toch ook maar een berichtje.
Ik moet voor het einde van het het jaar een andere lease auto en ben erg geïnteresseerd in de M3.
Ben echter nogal geschrokken van de 1e prijzen van de M3, dus heb stille hoop op de varianten die later volgen.
In de tussentijd ga ik het forum op de voet volgen voor nieuws en natuurlijk de mooie foto's die vanaf vandaag gaan komen van alle nieuwe M3's die geleverd gaan worden :)

Tesla is erg druk met alle M3's op kenteken te zetten op de site van het RDW te zien. Het zijn alleen maar M3's die voorbij komen.
 
Oh noo, weer zo'n overbodig complexe checklist net als bij de S/X.

Net zoals bij die andere checklists: Dingen als "werken de speakers" hoef je echt niet te controleren. Het heeft geen zin om 3 redenen:

- Ze worden toch niet ter plekke gerepareerd
- Ze kunnen later wel opgelost worden
- Zijn niet verantwoordelijkheid van de bestuurder (wat bv. schade tijdig detecteren wel is!). In andere woorden, dit zijn gewoon garantie kwesties ookal kom je er pas na een jaar achter.

Het enige discussiepunt dat je kan hebben met Tesla is schade die je pas ziet zodra je de auto van het terrein hebt gereden. Dan is de vraag wie die schade heeft veroorzaakt. Tesla of jij zelf.

Ik zou dus focussen op eventuele schade. Krassen in de lak/velgen, beschadigde of erg vieze interieurdelen, etc. Alle andere dingen zoals of de speakers werken, of interieurlampjes het doen, of je de laatste firmware hebt kun je allemaal overslaan. Dat komt later wel.

Met de Model 3 Delivery heissa die we nu gaan krijgen gaan ze op locatie waarschijnlijk niets herstellen, dat komt allemaal weer op 't bordje van de service centers.

Ja uiteraard het gaat me om de schade.