Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
En hij moest de Tweet verwijderen. Kennelijk mochten de Model 3's niet gefotografeerd worden in de haven.

Twitter
niet verbazingwekkend...
Screenshot_20190206-204901_Chrome.jpg
 
...
Misschien was dit de batterij zonder kobalt waar Elon enkele maanden terug al naar hintte.
Met name in de tweede helft van dit filmpje kun je enkele interessante cijfers horen.

Ik ben het overigens volledig met je eens dat dit een meer dan prima investering is, maar economen kijken naar het cijfer onder de streep. Q3 2018 had Tesla een dikke 400m winst, Q4 2018 had Tesla een kleine 400m winst. Nu Tesla én dit bedrijf opkoopt én enkele boten vol met model 3's naar Europa toe zend en daardoor veel materieel ter waarde van enkele 100en miljoenen dus op zee vaart, lijkt het me niet vreemd dat er onderaan de streep nu verlies staat.

Dat Tesla tegelijkertijd geen 400m winst, maar meer dan $700m winst in cash+materiaal draaide in Q4 is zodoende een klein detail geworden dat economen graag over het hoofd zien als ze over Tesla praten.
Tesla: "Cash and cash equivalents of $3.7B at Q4-end, increased by $718M in Q4"
Tegelijkertijd was dit iets waar Elon in Q3 ook over klaagde, ook maakt dit duidelijk dat een eventuele cash daling van 900m eigenlijk helemaal niet zo heel veel voorstelt.

2018 Q3:
http://ir.tesla.com/static-files/725970e6-eda5-47ab-96e1-422d4045f799
2018 Q4:
http://ir.tesla.com/static-files/0b913415-467d-4c0d-be4c-9225c2cb0ae0
Toevallig ben ik econoom en heb ik ooit (lang geleden) leren boekhouden.
Als je een bedrijf overneemt voor 200 miljoen, dan daalt de winst niet met dat bedrag, je zet dat bedrijf op de balans.
De winst in een kwartaal is de delta in het verschil tussen de activa en passiva.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
firmware kan best een issue zijn hoor bv. 4G kaart doet het niet dus geen verbinding ofzo noem maar iets geks.

Toevallig weet ik dat in december, 2x pearl white M3 EU spec hebben rond gereden, met groene kentekens door heel Nederland om 4G en DAB ontvangst te testen en registeren. M3 lagen vol met meet apparatuur, Ze hebben juice gehaald bij SEC Den Haag....
Vandaar de firmware geloof ik niet, het is gissen voor ons met aannames
 
Ik gis dat de auto's op maximaal 20-30% SoC zaten na bijna een maand op ijskoude oceaan, en vannacht nog ff gecharged moeten worden.
de boot is op 12 januari vertrokken,
en rond Panama en de Caribische eilanden is het niet ijskoud hoor.

mijn S heeft ook al wekenlang stilgestaan, verlies is beperkt.
Als je hem maar laat slapen en niet om de 5 minuten pollt via een of andere app.
 
De afhandelaar in Zeebrugge klaart letterlijk miljoenen autos in. Die weten echt wel hoe het zit en kennen de weg bij de douane goed genoeg. Mij lijkt het waarschijnlijk dat iedereen erop ingesteld was dat de auto's pas volgende week afgeleverd moesten worden. Maar dat er misschien toch dat telefoontje van Elon is geweest waardoor de Benelux manager heeft gezegd : zet alles maar in gang. Maar daarbij niet had gerekend dat het woord van Elon misschien wel wet is voor hen maar inderdaad niet voor de Belgische douane.

Quote tweet EM: “Will also be using dedicated roll-on, roll-off fast ships for transporting cars to Europe & Asia in Q1. Major focus on minimizing time from factory to new owner. Did not fully appreciate the working capital impact until recently.”
 
Het is alsof ik naar een spannende soap zit te kijken met iedere keer weer een nieuwe cliffhanger. Spannend naar de dag van morgen, en wanneer mijn “aflevering” begint
Denk dat ze in Tilburg wel blij zijn met de halve dag uitstel; geeft ze even wat lucht
 
  • Like
Reactions: Disneyland