Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Grote onzin natuurlijk, want een Model 3 weegt met een volle tank evenveel als met een lege tank. Onbegrijpelijk dat de RDW nog zo achterloopt en een registratie heeft waarbij de EV geregistreerd wordt als ware het een ICE.

Terwijl jullie toch ongeduldig aan 't wachten zijn, iets om jullie intellect te oefenen: de originele paper van Einstein :): http://www.astro.puc.cl/~rparra/tools/PAPERS/e_mc2.pdf

Energie is gelijk aan massa maal het kwadraat van de lichtsnelheid, juist? Dan
moet een M3 LR met volle batterij zowat twee microgram (twee miljoensten van een gram, dus 0,000002 gram) zwaarder zijn dan één met lege batterij.

Een paar jaar terug maakte mijn toen tienjarige jongste zoon de opmerking tijdens een road trip dat de Tesla zwaarder moest zijn nu ie volgeladen was. Iedereen lachen natuurlijk, tot ik het opzocht en ie verdorie nog als enige gelijk had :)
 
Last edited:
  • Funny
  • Like
Reactions: slk-A4 and Houdimi
Denk dat er nix geleverd gaat worden vandaag...bizar verhaal, denk dat er iemand zich totaal vergist heeft. Bullshit wat ik zelf te horen heb gekregen of ondertussen heb gelezen:

Auto is te laat van de boot gekomen, waardoor hij niet op transport kon gaan(wij weten dat de boor al bijna in Duitsland is), dus nonsens
Douane mogen ze niet doorheen( er is geen Douane, geen grenzen duh) nonsens
Firmware, auto weet waar hij is, maar zal altijd rijden. Of dat als ik mijn X naar de US ga, hij ineens niet meer zal rijden. nonsens.

Ik kan mij logistieke problemen voorstellen(geen trailers om 300 auto's te vervoeren in 1 keer, kentekenplaten niet aanwezig, kentekendocumenten niet aanwezig, accu's zijn tijdens transport 30%, kost tijd om alles minimaal 80% te krijgen, want er zullen sommige bezitters zonder 6 maanden gratis superchargen zijn.

Hoop voor Joooop dat het nog wat gaat worden, hij mag de eer hebben, maar dan wel om 22:30 uur de foto posten✌
Morgen weer een dag, met hoop voor ons alle die hem vandaag zouden mogen ophalen(waaronder ikzelf), dat het morgen wel gaat lukken.

Het wordt weer een nachtje woelen in ons kribbetje

Nee laatste nieuws is dat het dan toch morgen wordt. Prima wat mij betreft, ik vond vandaag ook een beetje aan de overdreven snelle kant, die trucks moeten zowat racen om het allemaal binnen 1 dag te doen.
 
Deze belachelijke registratie gaat pas een rol spelen als ooit ook EVs motorrijtuigenbelasting moeten gaan betalen en zoals in andere landen het rijklare gewicht wordt genomen als het gewicht dat de MRB bepaalt. Die hele RWD registratie is uit de vorige eeuw. Bij een EV wordt er haast niets geregistreerd, maar ja, er zit dan ook haast niets onder de motorkap.
 
Deze belachelijke registratie gaat pas een rol spelen als ooit ook EVs motorrijtuigenbelasting moeten gaan betalen en zoals in andere landen het rijklare gewicht wordt genomen als het gewicht dat de MRB bepaalt. Die hele RWD registratie is uit de vorige eeuw. Bij een EV wordt er haast niets geregistreerd, maar ja, er zit dan ook haast niets onder de motorkap.
En een EV met RWD:D
 
gelukkig niet, die tarieven liggen vast.
voor de rest ben je wel wat overgeleverd aan de grillen van de persoon in kwestie.
Jah natuurlijk douane, ik bedoel de grensovergangen douane, die is er niet.....het zijn geen containers, zou wel heel erg jaar kruik actie zijn als dit niet voor 90% dmv computers wordt geregeld, ipv de grille van een ambtenaar...of gaat dit zo in Belgie?
 
Jah natuurlijk douane, ik bedoel de grensovergangen douane, die is er niet.....het zijn geen containers, zou wel heel erg jaar kruik actie zijn als dit niet voor 90% dmv computers wordt geregeld, ipv de grille van een ambtenaar...of gaat dit zo in Belgie?
welkom in Absurdistan.


neen, er zal uiteraard wel een systeem zijn.
maar we kennen de chaos bij Tesla., als er een komma verkeerd staat zal het systeem wel vragen dat er manueel gecheckt wordt.
ik weet uiteraard niet zeker of dit nu de reden is van de vertragingen, maar het is wel een mogelijkheid.


ik heb al meerdere leveringen gehad die dagen geblokkeerd staan bij de douane.:mad:
 
Weet je het zeker? Volgens mij heb is hier op het forum eens besproken en bepaald dat een volle accu zwaarder is dan een lege...
100 volle batterijen zijn wel voelbaar zwaarder dan 100 lege batterij (AA of AAA batterij voor eenmalig gebruik heb ik het dan over).

Een oplaadbare batterij is in theorie ook zwaarder, maar dusdanig weinig dat je dit niet echt normaal op kunt meten met een weegschaal.
 
De afhandelaar in Zeebrugge klaart letterlijk miljoenen autos in. Die weten echt wel hoe het zit en kennen de weg bij de douane goed genoeg. Mij lijkt het waarschijnlijk dat iedereen erop ingesteld was dat de auto's pas volgende week afgeleverd moesten worden. Maar dat er misschien toch dat telefoontje van Elon is geweest waardoor de Benelux manager heeft gezegd : zet alles maar in gang. Maar daarbij niet had gerekend dat het woord van Elon misschien wel wet is voor hen maar inderdaad niet voor de Belgische douane.