Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Naar wat ik hoorde heeft het te maken met een probleem met de EU firmware. Zo hebben we een aantal verklaringen.
Ik zeg maar zo, in plaats van 9 dagen eerder dan gepland nu 8 dagen eerder afleveren. Is nog altijd erg mooi en ik zal er niet over mopperen.
Voor wie er onnodig voor heeft gereisd zal er wel iets gedaan worden.
Iedereen die hem morgen gaat krijgen, heel veel plezier!
 
  • Like
Reactions: Michel3 and Merijn
Naar wat ik hoorde heeft het te maken met een probleem met de EU firmware. Zo hebben we een aantal verklaringen.
Ik zeg maar zo, in plaats van 9 dagen eerder dan gepland nu 8 dagen eerder afleveren. Is nog altijd erg mooi en ik zal er niet over mopperen.
Voor wie er onnodig voor heeft gereisd zal er wel iets gedaan worden.
Iedereen die hem morgen gaat krijgen, heel veel plezier!

Even vraagje tussen het aflevergeweld door: moet ik dit lezen dat er verschillende firmwareversies zijn voor EU en USA? Als ik naar TeslaFi overzichten kijk is dat niet het geval. Zelfde release wordt in USA/Canada/EU enz uitgeleverd.
 
Even vraagje tussen het aflevergeweld door: moet ik dit lezen dat er verschillende firmwareversies zijn voor EU en USA? Als ik naar TeslaFi overzichten kijk is dat niet het geval. Zelfde release wordt in USA/Canada/EU enz uitgeleverd.

Het is de zelfde fw, maar er zitten verschillende stukjes in die actief worden op andere locaties. Het is al een tijdje geleden sinds er op TeslaFi een update is uitgebracht. Ik verwacht dat er waarschijnlijk snel een nieuwe versie komt met misschien wat EU gerichte fixes. Wat wel gebeurd soms is als het echt alleen maar fixes voor een geografisch gebied zijn dat ze hem alleen in dat gebied uitrollen, en andere auto's er niet mee lastig vallen.
 
Nee, sssssttt, moet wel helaas, denk dat in de opstart niet alles oke gaat, en we hebben een fiscaal voordeel, voor de mensen die hem fiscaal privé gaan rijden. ;)
zou het in theorie zo kunnen zijn dat de AP helemaal niet werkt in europa en daarom ook niet bij de testrijtuigen geactiveerd was en daarom ook niet in de calaloguswaarde opgenomen is? In dit chaos kan ik mij gewoon voorstellen dat we dat bij aflevering pas te horen krijgen.

ik ben er op zich wel blij mee. durfde het niet meer terug te draaien ivm MIA 2018 regeling. was bang voor een nieuwe bestelovereenkomst in 2019.
 
Wat betreft bijtelling en cataloguswaarde: Als Tesla de auto's op kenteken zet voor het activeren van AP zit je al goed. De catalogus waarde op het moment van kenteken registreren is het ijkmoment (Waarde van de auto) niet het moment van afleveren en dat kan dus in je voordeel werken.

Verder komt het op een afstandje over als toch een beetje een klucht van uitlevering. Ze willen misschien wel te veel forceren om snel uit te leveren en dan moet iedereen meewerken. Eén kink in de kabel en het werkt niet.
 
Het is de zelfde fw, maar er zitten verschillende stukjes in die actief worden op andere locaties. Het is al een tijdje geleden sinds er op TeslaFi een update is uitgebracht. Ik verwacht dat er waarschijnlijk snel een nieuwe versie komt met misschien wat EU gerichte fixes. Wat wel gebeurd soms is als het echt alleen maar fixes voor een geografisch gebied zijn dat ze hem alleen in dat gebied uitrollen, en andere auto's er niet mee lastig vallen.

Dat is inderdaad zoals ik het ook begrepen had. Ze kunnen per type uitrollen (zijn laatste tijd veel M3 versies) of per geografisch gebied en een combi van beiden. Identieke firmware, maar functies worden afhankelijk van type/lokatie geactiveerd.
 
Naar wat ik hoorde heeft het te maken met een probleem met de EU firmware. Zo hebben we een aantal verklaringen.
Ik zeg maar zo, in plaats van 9 dagen eerder dan gepland nu 8 dagen eerder afleveren. Is nog altijd erg mooi en ik zal er niet over mopperen.
Voor wie er onnodig voor heeft gereisd zal er wel iets gedaan worden.
Iedereen die hem morgen gaat krijgen, heel veel plezier!

Maar er rijden toch al enige test M3's rond helemaal EU-spec? Die bv. de pers gereden heeft.
Ook CCS laden is getest, dat doe je neem ik aan ook nog even met je finale versie

Dan moet zo'n firmware issue toen toch zijn ontdekt?
 
  • Like
Reactions: Michel3