Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
geduld is helaas het enige antwoord.


Ik heb sinds vandaag eindelijk een bestelling (weliswaar op een ander RN nummer dan dat ik in eerste instantie van leaseplan kreeg) in plaats van enkel een reservering en mijn naam is bekend bij tesla (vraag of ze een auto kunnen vinden op je achternaam). Nare is dat tesla een eigen team heeft voor contact met leaseplan en daar kunnen wij niet mee spreken.

Hoe ben jij dan aan die informatie gekomen?
 
@_Alex_ @Hannes85 Hier precies hetzelfde (besteld via AutoLease Midden Nederland). Prive reservering doorgegeven en uiteindelijk stond op de factuur een ander RN nummer (heb veel contact met de lease, klein bedrijf en goed contact dus die willen graag helpen waar mogelijk). Tesla delivery service kan wel zien dat er een lease bestelling op mijn naam staat (via m'n telefoonnummer) maar dan word het moeilijk om meer info te krijgen.

Ik ben vandaag teruggebeld nadat ik woensdag een voicemail had achtergelaten (lange wachtrij) en die dame kon me wel vertellen aan de hand van het reserveringsnummer dat mijn LM doorgestuurd had dat mijn VIN nog niet bekend was en de schatting was dat de auto in Maart geleverd gaat worden.

Heb zo het idee dat de meeste leasebestellingen (ondanks vroege reservering en bestelling in December) toch wat later gaan komen dan leveringen naar particulieren en ondernemers. Overigens krijg ik van mijn contacten bij ALMN ook de indruk dat Tesla naar de leasemaatschappijen erg onduidelijk is en weinig info loslaat.
 
geduld is helaas het enige antwoord.


Ik heb sinds vandaag eindelijk een bestelling (weliswaar op een ander RN nummer dan dat ik in eerste instantie van leaseplan kreeg) in plaats van enkel een reservering en mijn naam is bekend bij tesla (vraag of ze een auto kunnen vinden op je achternaam). Nare is dat tesla een eigen team heeft voor contact met leaseplan en daar kunnen wij niet mee spreken.

Ja dat is toch vervelend. Slecht geregeld. Kreeg wel mail van Leaseplan u zit bij de eerste leveringen (ja tuurlijk)
 
Moeten we proberen om te kijken of we een logica kunnen achterhalen?
Op zijn minst om te klagen bij Tesla? ;)

Ik heb een basis Excel gemaakt waar we data kunnen verzamelen:
Tesla Model 3 leveringen
Ach welnee, er komt iedere week een boot met 3000 auto's aan. Het kan hooguit een paar weken schelen. Ik denk dat iedereen die nu besteld heeft - en de auto ook werkelijk kan betalen - die uiterlijk eind maart heeft.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Onzin natuurlijk. Dit zijn juist keiharde cijfers volgens de standaard eenheden.
Die jij noemt zijn afhankelijk van je rijstijl van je rit, die je nog moet rijden.

Het is wel degelijk interessant om naar de combinatie van laadvermogen en de efficiëntie van de auto te kijken. Als je 30 minuten 125kW met een M3 laad heb meer kilometers ‘geladen’ dan met een E-tron die 30 minuten met 125kW staat te laden, om maar eens wat te noemen. En dat is precies wat ik hier heb geconstateerd. Daar heeft de rijstijl niets mee te maken.

Overigens komt het niet erg sympathiek over om een reactie met ‘onzin natuurlijk’ te beginnen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: S-19910
Wat voor banden zit er nu onder de M3?

De 18” versie:

8D055CC8-A585-4207-BB5C-BA5DAF1732B4.jpeg
 
Na woensdagavond ook voor niets naar Tilburg gereden te zijn kreeg ik vanochtend ineens een telefoontje dat de auto vandaag tussen 11 en 19u opgehaald kon worden. Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt voor 17u. Eenmaal daar aangekomen werd mij verteld dat het wel een uur kon uitlopen en of ik maar plaats wilde nemen.. Uiteindelijk viel dat allemaal mee en was het slechts 20 minuten.

Helaas wel te weinig stroom in de accu om naar huis te komen dus ik moest eerst langs een Super Charger om wat bij te laden.

Eenmaal thuis aangekomen de auto aangesloten op de TWC, groene lampje begint te bewegen en na een tijdje hoor ik een klik uit de TWC komen (lampje brand weer steady groen op de TWC en rood bij de chargerport op de auto) en er verschijnt een melding in de auto: Opladen niet mogelijk - ontkoppel en probeer het opnieuw.

Zucht... TWC al een reset gegeven, aantal malen geprobeerd opnieuw te koppelen.... niets, nada.... :mad:
 
Ja dat is toch vervelend. Slecht geregeld. Kreeg wel mail van Leaseplan u zit bij de eerste leveringen (ja tuurlijk)

De eerste leveringen kan goed betekenen de 4e boot, wat inderdaad nog redelijk rap is (voor het einde van maart zeker). Echter als je een vroege reservering hebt en op tijd besteld ga je er van uit dat je een van de eerste bent en kan dat alsnog tegenvallen. Ik heb geen inzicht in het verloop van reserveringen en bestellingen en kan dus onmogelijk inschatten of mijn bestelling relatief vroeg of laat gedaan is, maar met een geschatte leverdatum zou ik in ieder geval geen valse hoop hebben om bij de eerste bootlading te zitten.

Overigens had ik dit met de Outlander ook. De keten van dealers waar deze aan geleverd was ging net failliet toen mijn Outlander daar stond, heeft uiteindelijk bijna 4 maanden vertraging opgeleverd waarin er bijna geen informatie naar buiten kwam. We zullen het maar als training voor de Tesla levering beschouwen :)
 
Ik bedoelde met 'huidige besteller' eigenlijk de mensen die vanaf nu gaan bestellen, niet de hele vloot die in december bestelde. Die staan inderdaad op de boot en die moeten slim gematched worden. Dat is ook een (te?) grote gok gebleken, zeker gezien de eerdere toezeggingen. Maar ergens moet Tesla de omslag maken, voor nieuwe bestellers, naar de normale werkwijze zoals deze ook op de site staat. Anders blijf je jezelf in de problemen brengen. (Bij mij ook geen enkele ontevredenheid overigens. Ben een nieuwe klant, late reservering, late bestelling, zo simpel mogelijk gehouden, in samenstelling, cash, geen inruil. Hopen dat het zo simpel blijft)
Ik ben het niet met je eens.
Mijn verwachting is dat de vraag nog lang groot blijft, zeker als volgend kwartaal de MR besteld kan worden. Dan kan Tesla voorlopig nog gewoon blijven produceren, met een ingeschatte diversiteit, die auto's op de boot zetten en dan onderweg aan mensen koppelen. En als er eens een over blijft, dan kan men een spontane koper blij maken. Degene die een incourante uitvoering wil, of bij wie de verkoop ingewikkeld is, loopt de kans langer te moeten wachten.
Zoals we dat nu zien.
Bouwen op bestelling heeft als nadeel dat mensen maanden moeten wachten. Tesla is nu zo gezond dat ze kunnen bouwen op voorraad, zoals alle autobouwers doen.
 
Dat is irritant. UMC werkt wel?

Na woensdagavond ook voor niets naar Tilburg gereden te zijn kreeg ik vanochtend ineens een telefoontje dat de auto vandaag tussen 11 en 19u opgehaald kon worden. Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt voor 17u. Eenmaal daar aangekomen werd mij verteld dat het wel een uur kon uitlopen en of ik maar plaats wilde nemen.. Uiteindelijk viel dat allemaal mee en was het slechts 20 minuten.

Helaas wel te weinig stroom in de accu om naar huis te komen dus ik moest eerst langs een Super Charger om wat bij te laden.

Eenmaal thuis aangekomen de auto aangesloten op de TWC, groene lampje begint te bewegen en na een tijdje hoor ik een klik uit de TWC komen (lampje brand weer steady groen op de TWC en rood bij de chargerport op de auto) en er verschijnt een melding in de auto: Opladen niet mogelijk - ontkoppel en probeer het opnieuw.

Zucht... TWC al een reset gegeven, aantal malen geprobeerd opnieuw te koppelen.... niets, nada.... :mad:
at
 
Na woensdagavond ook voor niets naar Tilburg gereden te zijn kreeg ik vanochtend ineens een telefoontje dat de auto vandaag tussen 11 en 19u opgehaald kon worden. Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt voor 17u. Eenmaal daar aangekomen werd mij verteld dat het wel een uur kon uitlopen en of ik maar plaats wilde nemen.. Uiteindelijk viel dat allemaal mee en was het slechts 20 minuten.

Helaas wel te weinig stroom in de accu om naar huis te komen dus ik moest eerst langs een Super Charger om wat bij te laden.

Eenmaal thuis aangekomen de auto aangesloten op de TWC, groene lampje begint te bewegen en na een tijdje hoor ik een klik uit de TWC komen (lampje brand weer steady groen op de TWC en rood bij de chargerport op de auto) en er verschijnt een melding in de auto: Opladen niet mogelijk - ontkoppel en probeer het opnieuw.

Zucht... TWC al een reset gegeven, aantal malen geprobeerd opnieuw te koppelen.... niets, nada.... :mad:
Als het goed is retourneert de TWC nu een foutcode door het rode lampje een aantal keren te laten flashen. In het boekje kun je ontcijferen wat de fout is, bijvoorbeeld fase en 0 verwisseld, onverwachte spanning etc. Check dan morgen ook even of de rotary switch goed staat, passend bij de aangeboden spanning. Als de TWC geen fout geeft zit de fout in de Model 3 en zal de UMC ook niet werken en op rood springen vrees ik. Sterkte! Gelukkig hebben we SuCs
 
Het is wel degelijk interessant om naar de combinatie van laadvermogen en de efficiëntie van de auto te kijken. Als je 30 minuten 125kW met een M3 laad heb meer kilometers ‘geladen’ dan met een E-tron die 30 minuten met 125kW staat te laden, om maar eens wat te noemen. En dat is precies wat ik hier heb geconstateerd. Daar heeft de rijstijl niets mee te maken.

Overigens komt het niet erg sympathiek over om een reactie met ‘onzin natuurlijk’ te beginnen.

Excuus dat was idd niet netjes van mij.

Echter, als je 20 liter benzine hebt getankt met een aygo dan heb je ook meer "kilometers" getankt dan wanneer je 20 liter hebt getankt met een Ford Mustang maar dat noem je ook niet op die manier.

Een volle accu komt overeen met een volle tank benzine en liters komen overeen met kwh-en. Je weet hoever je met een half volle tank benzine komt en je weet hoever je met een half volle accu komt.
En dat is voor beide zeker wel afhankelijk van je rijstijl.
 
Excuus dat was idd niet netjes van mij.

Echter, als je 20 liter benzine hebt getankt met een aygo dan heb je ook meer "kilometers" getankt dan wanneer je 20 liter hebt getankt met een Ford Mustang maar dat noem je ook niet op die manier.

Een volle accu komt overeen met een volle tank benzine en liters komen overeen met kwh-en. Je weet hoever je met een half volle tank benzine komt en je weet hoever je met een half volle accu komt.
En dat is voor beide zeker wel afhankelijk van je rijstijl.
Ik denk dat je het snapt zodra je Tesla geleverd is. Typical range die altijd wordt getoond, wordt bij dezelfde State of Charge (in KW) hoger als je minder Watt per km gebruikt. Als je 10KW met een S hebt zal de typical range 50 km zijn en met een M3 zal het eerder rond 70 km zijn.
Daarnaast laden de nieuwere accu's sneller, blijven ze langer op een hoge charge rate, waarmee het effect nog groter is.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Michel3