Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik tik net mijn route naar de wintersport in via ABRP met mijn S85. Daarna zelfde route met LR AWD M3. Is anderhalf uur korter rijden...scheelt twee stops..volgende wintersport ben ik geswitcht.

ik gebruik die dingen niet.

Mijn modus operandi :
Gewoon instappen en rijden.

- Als de auto vindt dat het tijd is om te laden : stoppen aan een SuC en laden maar.
Zodra de snelheid van het laden te fel afgenomen is (en ik ben nogal ongeduldig, rond de 70kWh) ben ik weer weg.
(Op voorwaarde dat de volgende SuC binnen range is natuurlijk)

- Als ik vind dat het tijd is om te stoppen : stoppen aan een SuC en laden maar.
Zodra mijn batterij voldoende opgeladen is, ben ik weer weg.
 
Is er in het verleden al iets op dit forum geschreven over autoverzekeringen voor de M3? Het viel me op dat er enorme verschillen bestaan in premie (all risk, 8 jaar schadevrij). Daarnaast: heb je aan je VIN nummer genoeg om de verzekering alvast af te sluiten of is er echt een nummerbord nodig?
 
Is er in het verleden al iets op dit forum geschreven over autoverzekeringen voor de M3? Het viel me op dat er enorme verschillen bestaan in premie (all risk, 8 jaar schadevrij). Daarnaast: heb je aan je VIN nummer genoeg om de verzekering alvast af te sluiten of is er echt een nummerbord nodig?

Verzekering Model 3

10 pagina's vol.
 
Idd, shadowlook bij bestelling zou super zijn, dat scheelt weer een paar uur wachten bij de detailer/wrapper ;) Een reden waarom ik niet voor blauw zou gaan is idd dat chrome delete mss minder mooi is daar het nogal een erg donker blauw is (mijn huidige wagen is een Estoril Blau BMW, een stuk mooier imho met shadowlook). Maar, misschien vind ik het dan ook niet nodig. Blauw met wit interieur is dan weer erg knap. Wit met wit interieur is misschien net iets te, dan. Pff, er zijn al niet veel keuze, maar toch is het niet gemakkelijk, lol. Ah, ga het maar zo laten, ik zie het dan wel. Privacy glass vind ik persoonlijk ook een must, dat zal er ook nog wel van komen.
Oh mijn hemel! Ik ben het dus op alle fronten niet met je eens (afgezien misschien van blauw met wit interieur, maar mijn vrouw vindt een wit interieur echt lelijk). Gelukkig mag iedereen het doen zoals die wil.
 
  • Funny
Reactions: Baco
Ik heb een nieuwe theorie aan de hand van de spreadsheet over de orders (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gm4uPG1qaoSxwll556heDD2B4njfjPrA2MJV42402CA/).

Het kan natuurlijk zijn dat er iets mis gaat in het order afhandelingsproces. Dat zou verklaren waarom orders van nog geen twee weken oud wel een VIN hebben, maar veel van twee maanden nog niet.
Nogmaals, ik zie echt als patroon, dat makkelijke afhandelingen voor gaan: contant betalen, geen inruil, gegevens snel op orde.
Die mensen, waaraan ze snel kunnen verkopen en het geld snel van binnen krijgen, gaan voor. Degenen waar meer werk aan is, komen daarna. Heel pragmatisch, gericht op genereren van inkomsten en op zo snel mogelijk zoveel mogelijk auto's wegzetten. Daar is Elon steeds heel open over geweest, dat dat het doel is van het bedrijf.
Eerlijkheid is een relatief begrip.
 
  • Like
Reactions: Tombaaaa
Nogmaals, ik zie echt als patroon, dat makkelijke afhandelingen voor gaan: contant betalen, geen inruil, gegevens snel op orde.
Die mensen, waaraan ze snel kunnen verkopen en het geld snel van binnen krijgen, gaan voor. Degenen waar meer werk aan is, komen daarna. Heel pragmatisch, gericht op genereren van inkomsten en op zo snel mogelijk zoveel mogelijk auto's wegzetten. Daar is Elon steeds heel open over geweest, dat dat het doel is van het bedrijf.
Eerlijkheid is een relatief begrip.

Ik, en volgens mij best wat bestellers met mij, heb alles op het eerst mogelijk moment gedaan. Er echt bovenop gezeten.
Gereserveerd op 1 april 2016, besteld op 6 december 2018, altijd binnen een uur na een mail van Tesla gegevens toegezonden, zodra ik hier op het forum zag dat we nu ook via het systeem gegevens door konden sturen dat direct gedaan (binnen een paar uur na de eerste melding).

Daarnaast heb ik een aantal keer gebeld om te checken of alles goed stond. Steeds de reactie dat alles er is en te horen gekregen dat ik -met mijn lage nummer en snelle reservering en dergelijke- waarschijnlijk wel op de eerste boot zou staan.

Ik heb geen inruil, het geld staat klaar om over te maken.
Echt waar, eenvoudiger dan bij mij wordt het volgens mij niet. ;)

Dan vind ik het best vervelend als ik zie dat anderen al leverafspraken hebben (die vaak weken later besteld hebben, ook nog geen huidige bezitter zijn) terwijl er bij mij al weken niks verandert. Geen VIN, geen leverdatum, geen SMS.

En ik begrijp uit dit forum, en de spreadsheet dat dit voor meer mensen geldt.
Dat is in mijn ogen niet eerlijk OF er gaat ergens iets fout.

Voor een fout kan ik begrip hebben, als er maar aan gewerkt wordt om het op te lossen.
En qua eerlijkheid; als mensen zonder inruil en met lease naar achteren gezet worden vind ik dat prima, mits dit dan ook gewoon aangegeven wordt. Dan kun je er voor kiezen of kun je er in elk geval rekening mee houden.

Als ik naar de data kijk dan wordt mij niet duidelijk waarom bepaalde mensen wel al verder zijn in het proces als anderen. Daar wil ik graag duidelijkheid over.

Het zou goed kunnen dat de VINs van de recente bestellers gewoon op de laatste boten staan. En die van jou in Zeebrugge of in de iets wat chaotische afhandeling van de eerste twee boten.

Gewoon rustig afwachten, het kan alleen maar beter worden denk ik?

Dat zou kunnen, maar daar zou ik wel graag wat meer duidelijkheid over hebben dan.
Wellicht ben ik inderdaad gewoon te ongeduldig, maar als een Tesla medewerker aan de telefoon zegt dat mijn auto niet op de eerste drie komende boten staat en dat ie er begin april wel moet zijn, dan ga ik daar wel erg aan twijfelen.
 
Ik ben geen doemdenken of shorter maar het artikel op seekingalpha (ik durf het bijna niet te schrijven hier :)) bevat wel een kern van waarheid. Er komt concurrentie aan in hetzelfde prijssegment en ik verwacht dat een Duitser dan toch liever die Duitser koopt dan een Amerikaan. De prijs moet naar beneden om de massa te trekken en in China gebeurt dat al (LR RWD is terug, autopilot gratis).


Er komt concurrentie aan, dat is toch alleen maar goed? Neemt niet weg dat niet elke concurrent vergelijkbaar zal zijn. En er is al concurrentie, de Kia en Hyundai. Op zich fatsoenlijke auto’s en toch kies ik liever vo of een veel duurdere M3 LR AWD.

En Tesla wil misschien niet eens de goedkoopste zijn, zoals Apple dat ook niet wil. Maar de prijs zal zakken, voor het eind van het jaar kan je een M3 voor ongeveer 40k bestellen.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Nogmaals, ik zie echt als patroon, dat makkelijke afhandelingen voor gaan: contant betalen, geen inruil, gegevens snel op orde.
Die mensen, waaraan ze snel kunnen verkopen en het geld snel van binnen krijgen, gaan voor. Degenen waar meer werk aan is, komen daarna. Heel pragmatisch, gericht op genereren van inkomsten en op zo snel mogelijk zoveel mogelijk auto's wegzetten. Daar is Elon steeds heel open over geweest, dat dat het doel is van het bedrijf.
Eerlijkheid is een relatief begrip.
Nou, dat gaat niet op. In 2016 gereserveerd, ik heb zo snel mogelijk besteld en alles direct aangeleverd met een bevestiging dat alles oke is. Cash en geen inruil.
Daarna niets meer gehoord. Heb alleen nog maar een aanbetalingsnota in mijn Tesla account staan.
 
Er komt concurrentie aan, dat is toch alleen maar goed? Neemt niet weg dat niet elke concurrent vergelijkbaar zal zijn. En er is al concurrentie, de Kia en Hyundai. Op zich fatsoenlijke auto’s en toch kies ik liever vo of een veel duurdere M3 LR AWD.

En Tesla wil misschien niet eens de goedkoopste zijn, zoals Apple dat ook niet wil. Maar de prijs zal zakken, voor het eind van het jaar kan je een M3 voor ongeveer 40k bestellen.
Waar haal je het dat er voor het einde van het jaar een M3 aan 40k te bestellen zal zijn?
Volgens Tesla medewerkers komt dit jaar enkele de MR nog uit en is er nog geen sprake van de SR.
De vanaf prijs zal ook een stuk hoger liggen dan 40k, denk eerder richting 45k en MR 50k maar het blijven speculaties.
 
(...)

Wellicht ben ik inderdaad gewoon te ongeduldig, maar als een Tesla medewerker aan de telefoon zegt dat mijn auto niet op de eerste drie komende boten staat en dat ie er begin april wel moet zijn, dan ga ik daar wel erg aan twijfelen.

Hoi Elja, die laatste opmerking had ik gemist. Dat is wel heel zuur inderdaad! Een beetje relativeren helpt dan ook niet echt nee. Hopenlijk hadden ze niet de juiste info aan de telefoon. Dat gebeurt wel meer... En helemaal eens met de onduidelijkheid en weinig actieve communicatie van de (Amerikaanse...) aanpak.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Nou, dat gaat niet op. In 2016 gereserveerd, ik heb zo snel mogelijk besteld en alles direct aangeleverd met een bevestiging dat alles oke is. Cash en geen inruil.
Daarna niets meer gehoord. Heb alleen nog maar een aanbetalingsnota in mijn Tesla account staan.
Dat systeem zegt ook niks meer; bij mij staat er dat ze de factuur gaan opmaken terwijl ik dus al rij....
 
Waar haal je het dat er voor het einde van het jaar een M3 aan 40k te bestellen zal zijn?
Volgens Tesla medewerkers komt dit jaar enkele de MR nog uit en is er nog geen sprake van de SR.
De vanaf prijs zal ook een stuk hoger liggen dan 40k, denk eerder richting 45k en MR 50k maar het blijven speculaties.

Ik las eerder dat de MR rond mei zou komen en de SR na de zomer. Volgens mij kwam die info van Musk zelf af, maar kan het even niet vinden nu.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik, en volgens mij best wat bestellers met mij, heb alles op het eerst mogelijk moment gedaan. Er echt bovenop gezeten.
Gereserveerd op 1 april 2016, besteld op 6 december 2018, altijd binnen een uur na een mail van Tesla gegevens toegezonden, zodra ik hier op het forum zag dat we nu ook via het systeem gegevens door konden sturen dat direct gedaan (binnen een paar uur na de eerste melding).

Daarnaast heb ik een aantal keer gebeld om te checken of alles goed stond. Steeds de reactie dat alles er is en te horen gekregen dat ik -met mijn lage nummer en snelle reservering en dergelijke- waarschijnlijk wel op de eerste boot zou staan.

Ik heb geen inruil, het geld staat klaar om over te maken.
Echt waar, eenvoudiger dan bij mij wordt het volgens mij niet. ;)

Dan vind ik het best vervelend als ik zie dat anderen al leverafspraken hebben (die vaak weken later besteld hebben, ook nog geen huidige bezitter zijn) terwijl er bij mij al weken niks verandert. Geen VIN, geen leverdatum, geen SMS.

En ik begrijp uit dit forum, en de spreadsheet dat dit voor meer mensen geldt.
Dat is in mijn ogen niet eerlijk OF er gaat ergens iets fout.

Voor een fout kan ik begrip hebben, als er maar aan gewerkt wordt om het op te lossen.
En qua eerlijkheid; als mensen zonder inruil en met lease naar achteren gezet worden vind ik dat prima, mits dit dan ook gewoon aangegeven wordt. Dan kun je er voor kiezen of kun je er in elk geval rekening mee houden.

Als ik naar de data kijk dan wordt mij niet duidelijk waarom bepaalde mensen wel al verder zijn in het proces als anderen. Daar wil ik graag duidelijkheid over.

Dat zou kunnen, maar daar zou ik wel graag wat meer duidelijkheid over hebben dan.
Wellicht ben ik inderdaad gewoon te ongeduldig, maar als een Tesla medewerker aan de telefoon zegt dat mijn auto niet op de eerste drie komende boten staat en dat ie er begin april wel moet zijn, dan ga ik daar wel erg aan twijfelen.

Elja, bij mij idem dito vervelend bijgevoel dat er iets niet helemaal goed gaat. Natuurlijk gun ik iedereen die nu wel de auto ontvangt van harte.
Wat mij enigzins rust geeft is de gedachte dat wij en het NL delivery team er niets aan kunnen doen op het moment. Ik heb vrijdag nog een mail gestuurd naar (waarschijnlijk) de teamleader met de situatie dat er meerderen zijn die het toewijzen van VIN's niet meer begrijpen en die is er ingedoken met een collega die van de "matching logic" meer op de hoogte is. Kreeg nog dezelfde avond een antwoord nadat ze in mijn specifieke bekeken hadden het ook niet helemaal begrijpen.
Kreeg mee dat we niets anders kunnen doen dan wachten totdat er meer duidelijk is. Hij zou mij op de hoogte brengen.
Ik zou wel eens willen weten wie in de US achter de knoppen zit van de "Matching Logic" :)

Krijg wel het gevoel dat er serieus aan de situatie wordt gewerkt, gezien ook hoe snel het antwoord kwam.