Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hier hetzelfde. Net als Elja alles direct doorgevoerd.

Het enige wat ik anders heb is wel een inruil.
Ik heb het Tesla aanbod geaccepteerd nadat ik als antwoord op mijn vraag van een Tesla medewerker te horen kreeg dat dat het
leveringsproces niet zou vertragen "Nee meneer, dat zijn twee aparte processen".
Een telefoontje een paar weken later, bleek de inruil een mogelijke reden van de vertraging te zijn.
Nu is de vraag welke Tesla medewerker gelijk heeft. Er zit in ieder geval geen consistentie in wat Tesla medewerkers aan de telefoon zeggen. Ik heb zo nog twee tegenstrijdige voorbeelden.

De vraag is waarom we op dag 1 in 2016 duizend euro ingelegd hebben. Ik had daar iets meer loyaliteit voor terug verwacht. Al is het maar duidelijke communicatie. Eerlijke priority levering is het in ieder geval niet. Gemiste kans.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat deze chaos wat meer bij mainstream media naar buiten komt. Hopelijk heeft Tesla het snel gefixt en komt het niet naar buiten. Want ik blijf enthousiast over de auto en de visie van het bedrijf.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Ik las eerder dat de MR rond mei zou komen en de SR na de zomer. Volgens mij kwam die info van Musk zelf af, maar kan het even niet vinden nu.
MR zal idd in mei besteld kunnen worden maar op SR is er nog geen zicht.
Ik hoop ergens rond de 50k te stranden met premium pack en metaalkleur incl. Als ik een MR voor deze prijs kan kopen dan zal ik een gelukkig mens zijn en anders wordt het nog wat langer wachten op de SR.
AP heb ik geen interesse in maar misschien verander ik mijn mening na de proefperiode als die er komt en neem ik het er alsnog bij.
De originele velgen zal ik voorzien van winterbanden (mijn bandenboer wil de banden gewoon ruilen) en ik koop dan nog een set aftermarket velgen voor de zomer.
 
Waar haal je het dat er voor het einde van het jaar een M3 aan 40k te bestellen zal zijn?
Volgens Tesla medewerkers komt dit jaar enkele de MR nog uit en is er nog geen sprake van de SR.
De vanaf prijs zal ook een stuk hoger liggen dan 40k, denk eerder richting 45k en MR 50k maar het blijven speculaties.

Volgens Elon zijn ze in Europa 30 % duurder dan in de USA dus 45K lijkt me meer in de buurt dan 40K. Ik ben blij dat ik nog even tijd heb maar het is wel leuk om jullie enthousiasme te zie..
 
Ik, en volgens mij best wat bestellers met mij, heb alles op het eerst mogelijk moment gedaan. Er echt bovenop gezeten.
Gereserveerd op 1 april 2016, besteld op 6 december 2018, altijd binnen een uur na een mail van Tesla gegevens toegezonden, zodra ik hier op het forum zag dat we nu ook via het systeem gegevens door konden sturen dat direct gedaan (binnen een paar uur na de eerste melding).

Daarnaast heb ik een aantal keer gebeld om te checken of alles goed stond. Steeds de reactie dat alles er is en te horen gekregen dat ik -met mijn lage nummer en snelle reservering en dergelijke- waarschijnlijk wel op de eerste boot zou staan.

Ik heb geen inruil, het geld staat klaar om over te maken.
Echt waar, eenvoudiger dan bij mij wordt het volgens mij niet. ;)

Dan vind ik het best vervelend als ik zie dat anderen al leverafspraken hebben (die vaak weken later besteld hebben, ook nog geen huidige bezitter zijn) terwijl er bij mij al weken niks verandert. Geen VIN, geen leverdatum, geen etc
<KNIP>
Zoals je inmiddels weet zit ik in hetzelfde schuitje. Mij gaat het waarschijnlijk zelfs geld kosten als het nog langer dan 1 maand duurt. Ik had met een "detailer" een deal weten te maken om de 3 te wrappen met een beschermende doorzichtige, krasherstellende folie. Hij zou foto's van het resultaat als reclame mogen gebruiken en mij zou het een flinke korting opleveren. Nu het langer gaat duren en er meer 3's op de weg verschijnen komt mijn afspraak wel in het nauw.:eek:
 
Last edited:
ik denk niet dat er normaal heel veel voor mij zouden mogen zijn...
-reservatie op 17 maart 2016 (jawel, bijna twee weken voordat het publiek kon reserveren)
-eigenaar van 2de model S
-25 min na ontvangst van de mail, de bestelling geplaatst
-geld ligt klaar
-verzekering is klaar
- kentekenplaat is klaar.

huidige status: geen VIN, enkel 2 pro forma, credit nota's in "my tesla"
De kans is klein dat ik in de toekomst nog een reservatie maak als het zo gaat.:confused:
 
Hier idem naar Toscane. Ook 2 keer minder laden en 1 uur en 40 minuten korter. Zie dat er dan van uitgegaan wordt van een verbruik van 160 Wh/km en bij de MS 210.
Zou het?
Ligt heel erg aan je snelheid, en tegenwind.
Merkte het vandaag weer.
160wh/km haal je niet met 110km/h op een nat wegdek, op een koude dag, met tegenwind. Eerder 190wh/km.
Maar onder betere omstandigheden is het zeker te halen. Ik heb ook mn aero covers van de 18" wielen gehaald.
In de binnenstad Eindhoven verbruikte ik rond de 120wh/km met al die stoplichten. 80kmph wegen doe je met 150wh/km. Het is echt de luchtweerstand die het em doet!
 
Ligt heel erg aan je snelheid, en tegenwind.
Merkte het vandaag weer.
160wh/km haal je niet met 110km/h op een nat wegdek, op een koude dag, met tegenwind. Eerder 190wh/km.
Maar onder betere omstandigheden is het zeker te halen. Ik heb ook mn aero covers van de 18" wielen gehaald.
In de binnenstad Eindhoven verbruikte ik rond de 120wh/km met al die stoplichten. 80kmph wegen doe je met 150wh/km. Het is echt de luchtweerstand die het em doet!
Klopt. Veel is afhankelijk van weer en wind. Maar 160 heb ik nog nooit gehaald.
 
  • Like
Reactions: S-19910
het is zeker efficiënter dan Model S en X (vooral X) merk ik met mijne , ook eerder bestudeert en berekend dat snelheid boven 130 verhoogd significant de wh/km
model 3 zal zeker efficiënter zijn wegens grote, misschien gewicht en aerodynamische design ?
ondertussen, val ik de Tesla jongens niet meer lastig. als eigenaar van model x, reservatie 24-2-2017 , besteld 8-12-2018 , Leasing van Alphabet, inruil ingediend (allemaal ongunstige variatie , denk ik ) , heb ik nog NIKS gehoord , jammer , heb ik geen zin om in maart kosten te maken op onze Ford(APK, nieuwe banden, onderhoud etc)
 
20190210_150437.jpg
Dit is van binnenstad Eindhoven via de A50 naar Veghel.
Ik heb bewust langzamer dan 120 gereden op de snelweg, de uitschieters zijn inhaalmanoeuvres.
 
TACC hoort bij Autopilot. 1x versnellingspook naar beneden is TACC aan (of normale CC als je geen EAP hebt besteld), 2x achter elkaar naar beneden is Autopilot aan.

Oké. Dat ik het de ene dag wel had en de andere dag niet, was dus echt een storing.
Wel jammer dat TACC standaard bij autopilot hoort. Kan me voorstellen dat het soms fijner is gewone CC te gebruiken...
 
92%? Nooit. Afmetingen, banden, kofferruimte, deurgrendels, dashboard, ruimte achterin. 60% komt beter in de buurt. Voor wat het waard is want de 3 is ook een kek autootje.
3 is beter qua: afmetingen, dashboard, (hoofd)ruimte achterin, want die is bij de S echt onvoldoende.
3 is minder qua deurgrepen en koffer, al is dat net als bij mijn vorige auto. Wat is er mis met de banden?
Ik sluit me dus aan bij die 92%.
 
3 is beter qua: afmetingen, dashboard, (hoofd)ruimte achterin, want die is bij de S echt onvoldoende.
3 is minder qua deurgrepen en koffer, al is dat net als bij mijn vorige auto. Wat is er mis met de banden?
Ik sluit me dus aan bij die 92%.

Ik sluit me aan bij geen van beide. Zowel de Model S en Model 3 zijn mooie wagens en een vergelijking maken is als appels en peren en alleen voor heren met grote ego. Ik ben hartstikke blij met mijn MS en ik gun jullie hetzelfde plezier met de M3.

Geniet ervan en laat elkaar in elkaars waarde!
 
Kijk. Jij hebt het alleen over afmetingen. Niet over inhoud. Niet over afwerking. Niet over superchargen. Niet over kosten van connectiviteit. Niet over materialen. Lees mijn eerste post hierover nog eens goed. We praten naast elkaar.

Tesla: Model 3 is niks vergeleken bij Model S

Fazit: ik denk dat 60% nog aan de ruime kant is
Wat een onzin, die vergelijking stamt uit de tijd dat Tesla zat met productie- en financiële problemen. En daarom graag zoveel mogelijk S'en wilde verkopen. De vergelijking is dus expres enorm voordelig gemaakt voor de S en nadelig voor de 3. Zoals veel mensen ook door hadden.
Waarmee ik dus niet wil zeggen dat de S een slechte auto is, helemaal niet. Zonder de S was er nooit een 3 geweest. Maar de 3 is in mijn ogen beter dan de S (op enkele details na).
Laat iedereen blij zijn met zijn auto. Maar wie kaatst kan de bal verwachten, als je hier de 3 gaat afkraken ...