Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb dat nergens in de regels zien staan. Heb je een link naar die informatie?

Mijn X had 2000km op de klok staan en ging ook nog onder MIA vandaar dat ik er iets van gehoord had.
Maar hierbij:
Voorwaarden investeringsregelingen

En dan door klikken op de link nieuwe vervoermiddelen bij dat hoofdstuk komt op onderstaande pagina met de info.
0E4F1BAC-95F8-4831-95A6-7748ACDCFB6A.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Elja Trum
Die had ik gister al gepost ;)

Je kan niet van hem verwachten dat hij 597 paginas gaat controleren om te kijken of iemand hem al gepost heeft ;)
Maar aangezien je eindigt met een wink, zul je wel niet zo heel boos op hem zijn.

Daarom zit ik ook liever in een Facebook groep, Daar kun je 10 seconden even door de groep scrollen en kijken of iemand al met een vraag/ aankondiging/ etc is gekomen, en voorkomt makkelijker dubbele post.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Wat een gezever. Snap het allemaal niet, jullie maken als volwassenen een beslissing om een auto te kopen voor een prijs X, je weet je MIA, bijtelling, etc. Daar baseer je je koop op.

Koop iets en zeik niet achteraf.

Jij bent echt de perfecte consument vanuit bedrijf oogpunt, leuk er eindelijk eentje in “levende lijve” te ontmoeten :)
 
Wat een gezever. Snap het allemaal niet, jullie maken als volwassenen een beslissing om een auto te kopen voor een prijs X, je weet je MIA, bijtelling, etc. Daar baseer je je koop op.

Koop iets en zeik niet achteraf.
Ik snap je reactie maar verplaats je eens in een leasebedrijf....ik verwacht daar nog wel weer tegenslag in heropening van contracten (die nog vers zijn) wij hebben het persoonlijk over een bedrag van zeg maar 3200.
Wat zou jij doen als je een bedrijf had?
Stel je hebt 200 M3s gekocht.....
Gaat dan in eens over een dikke 6 Ton
Als Tesla dan tegen jou zou zeggen zeik niet?
 
  • Like
Reactions: Hannes85
Ik snap je reactie maar verplaats je eens in een leasebedrijf....ik verwacht daar nog wel weer tegenslag in heropening van contracten (die nog vers zijn) wij hebben het persoonlijk over een bedrag van zeg maar 3200.
Wat zou jij doen als je een bedrijf had?
Stel je hebt 200 M3s gekocht.....
Gaat dan in eens over een dikke 6 Ton
Als Tesla dan tegen jou zou zeggen zeik niet?
Het leasebedrijf heeft ze weer naar leasers doorgezet, iedereen maakt een afspraak en moet hem gewoon nakomen. Niks aan de hand. Als tesla duurder geworden waren door nieuwe Importheffingen of duurdere onderdelen hadden ze heus jullie koopovereenkomsten niet opengebroken om de autos duurder te maken hoor. Zo hoort het ook
 
Ik snap je reactie maar verplaats je eens in een leasebedrijf....ik verwacht daar nog wel weer tegenslag in heropening van contracten (die nog vers zijn) wij hebben het persoonlijk over een bedrag van zeg maar 3200.
Wat zou jij doen als je een bedrijf had?
Stel je hebt 200 M3s gekocht.....
Gaat dan in eens over een dikke 6 Ton
Als Tesla dan tegen jou zou zeggen zeik niet?
Ik snap de gevoelen best van mensen/bedrijven die op "het verkeerde moment" een Tesla hebben gekocht en worden geconfronteerd met deze prijsverlaging. Aan de andere kant, Tesla is geen standaard autobedrijf. De functie ontwikkelingen van de auto en de beprijzing, zijn volatiel ten opzichte van de "dino's". Een gevolg van een innovatief product op de bleeding edge.

Als bedrijf is het bijvoorbeeld ook niet prettig om een IT investering te doen van 6 ton en vervolgens erachter komen dat je een maand later via een special bid of actie een ton minder had kunnen betalen. Enige tegemoetkoming wordt dan gewaardeerd, maar is (afhankelijk van de voorwaarden) zeker niet verplicht.

Bij Tesla hebben we dit soort momenten gehad bij de introductie van de "D", AP1, AP2(2.5), diverse pack aanpassingen, Model 3 Performance (very early buyers), diverse optie bundelingen, etc. En dit soort aanpassingen zullen voorlopig nog blijven.

Mensen die nu een "dure" LR AWD Model 3 hebben gekocht, hadden achteraf misschien liever een LR RWD met nieuwe prijs gekocht (scheelt ruim 10k waarschijnlijk). Die 10k euro is veel geld voor een half jaar eerder in de auto rijden....toch....Als je zo denkt, zal je altijd teleurstelling tegenkomen bij Tesla. Koop de auto op het moment dat deze "geschikt" is voor je en kijk niet achterom, maar geniet.

Dat je daarbij achteraf probeert de deal te verbeteren, lijkt me logisch...maar er is geen garantie dat het lukt en daar moet men ook op bedacht zijn.

Persoonlijk vond ik de 63k voor de uitvoering die ik wilde, veel te kostbaar voor een auto (ondanks dat de LR AWD de prijs waard is...ook de oude prijs). Nu de LR RWD in de VS op de site staat en ik hoop dat deze uitvoering ook naar NL gaat komen met een maand of 3-9...zou het zomaar kunnen dat ik mijn besluit geen Model 3 te kopen ga heroverwegen. Mijn inschatting van 53k voor een LR RWD is nog steeds een hoop geld, maar een flinke verbetering van de bang per euro ten opzichte van de oude 3 LR AWD prijs.
 
Ik snap de gevoelen best van mensen/bedrijven die op "het verkeerde moment" een Tesla hebben gekocht en worden geconfronteerd met deze prijsverlaging. Aan de andere kant, Tesla is geen standaard autobedrijf. De functie ontwikkelingen van de auto en de beprijzing, zijn volatiel ten opzichte van de "dino's". Een gevolg van een innovatief product op de bleeding edge.

Als bedrijf is het bijvoorbeeld ook niet prettig om een IT investering te doen van 6 ton en vervolgens erachter komen dat je een maand later via een special bid of actie een ton minder had kunnen betalen. Enige tegemoetkoming wordt dan gewaardeerd, maar is (afhankelijk van de voorwaarden) zeker niet verplicht.

Bij Tesla hebben we dit soort momenten gehad bij de introductie van de "D", AP1, AP2(2.5), diverse pack aanpassingen, Model 3 Performance (very early buyers), diverse optie bundelingen, etc. En dit soort aanpassingen zullen voorlopig nog blijven.

Mensen die nu een "dure" LR AWD Model 3 hebben gekocht, hadden achteraf misschien liever een LR RWD met nieuwe prijs gekocht (scheelt ruim 10k waarschijnlijk). Die 10k euro is veel geld voor een half jaar eerder in de auto rijden....toch....Als je zo denkt, zal je altijd teleurstelling tegenkomen bij Tesla. Koop de auto op het moment dat deze "geschikt" is voor je en kijk niet achterom, maar geniet.

Dat je daarbij achteraf probeert de deal te verbeteren, lijkt me logisch...maar er is geen garantie dat het lukt en daar moet men ook op bedacht zijn.

Persoonlijk vond ik de 63k voor de uitvoering die ik wilde, veel te kostbaar voor een auto (ondanks dat de LR AWD de prijs waard is...ook de oude prijs). Nu de LR RWD in de VS op de site staat en ik hoop dat deze uitvoering ook naar NL gaat komen met een maand of 3-9...zou het zomaar kunnen dat ik mijn besluit geen Model 3 te kopen ga heroverwegen. Mijn inschatting van 53k voor een LR RWD is nog steeds een hoop geld, maar een flinke verbetering van de bang per euro ten opzichte van de oude 3 LR AWD prijs.
Totaal mee eens hoor en ik heb ook geen seconde "gezeken" ik ben alleen het uitstellen van levering voor leaserijders een beetje zat.
Ook daar zitten reserveringen van begin 2016 bij en bestellingen voor kerst 2018.
Met wat geluk gaat dit geen extra vertraging opleveren.
Maar straks is alles goed.
 
  • Like
Reactions: Jaimevisser
Het leasebedrijf heeft ze weer naar leasers doorgezet, iedereen maakt een afspraak en moet hem gewoon nakomen. Niks aan de hand. Als tesla duurder geworden waren door nieuwe Importheffingen of duurdere onderdelen hadden ze heus jullie koopovereenkomsten niet opengebroken om de autos duurder te maken hoor. Zo hoort het ook

In mijn geval was het zorgen niet zozeer om het geld (alhoewel het altijd leuk is om korting te krijgen, typisch iets Nederlands) maar om de upgrades. Leuk die gratis ap, wat ik toch niet ging gebruiken, maar liever een up to date auto ;) gelijkheidsbeginsel kwa upgrades voor iedereen die zo lang heeft gewacht.
Ik betaal nu meer voor de X, de S gaat nu niet meer naar privé ivm de grote prijsverlagingen, dus kunnen wij straks toch nog een 3P nemen. Wie weet gaan ze dan al in 0-100 in 3.0 seconden ;)
Ze hadden ook voor het uitrollen in Europa de upgrades kunnen doorvoeren. In China kreeg ook iedereen gratis EAP, terwijl in EU niets bij kwam.
Mijn vraag over de hw versie is ook nog steeds niet beantwoord, aangezien de annulering verwacht ik ook geen antwoord meer.
 
  • Like
Reactions: Rohodo
In mijn geval was het zorgen niet zozeer om het geld (alhoewel het altijd leuk is om korting te krijgen, typisch iets Nederlands) maar om de upgrades. Leuk die gratis ap, wat ik toch niet ging gebruiken, maar liever een up to date auto ;) gelijkheidsbeginsel kwa upgrades voor iedereen die zo lang heeft gewacht.
Ik betaal nu meer voor de X, de S gaat nu niet meer naar privé ivm de grote prijsverlagingen, dus kunnen wij straks toch nog een 3P nemen. Wie weet gaan ze dan al in 0-100 in 3.0 seconden ;)
Ze hadden ook voor het uitrollen in Europa de upgrades kunnen doorvoeren. In China kreeg ook iedereen gratis EAP, terwijl in EU niets bij kwam.
Mijn vraag over de hw versie is ook nog steeds niet beantwoord, aangezien de annulering verwacht ik ook geen antwoord meer.

Ik snap je post niet helemaal denk ik....welke upgrade heb je het precies over? Afgezien van een prijsdaling en een aanpassing in de benaming/features van AP, zijn er geen noemenswaardige hardware aanpassingen tussen de in februari geleverde auto's en de auto's die vanaf nu worden besteld.

AP gebruikte je toch al niet...dus zijn (afgezien van de prijs), de autos identiek (op de grote lijnen).

AP hardware is alleen van belang wanneer iemand FSD (Full Self Driving) afneemt. Vanaf een bepaald moment zit de versie 3 hardware standaard in de auto's en voor de auto's waar nog 2.5 inzit, geldt nog steeds dat deze gratis wordt vervangen vanaf het moment dat de eigenaar de FSD optie afneemt en dus unlocked.

Dus als de prijsverlaging slechts "leuk" is en je AP "toch niet ging gebruiken"....wat is dan je punt over de hardware?
 
04A30720-C581-47EB-8033-24B7E4AF005B.jpeg
In mijn geval was het zorgen niet zozeer om het geld (alhoewel het altijd leuk is om korting te krijgen, typisch iets Nederlands) maar om de upgrades. Leuk die gratis ap, wat ik toch niet ging gebruiken, maar liever een up to date auto ;) gelijkheidsbeginsel kwa upgrades voor iedereen die zo lang heeft gewacht.
Ik betaal nu meer voor de X, de S gaat nu niet meer naar privé ivm de grote prijsverlagingen, dus kunnen wij straks toch nog een 3P nemen. Wie weet gaan ze dan al in 0-100 in 3.0 seconden ;)
Ze hadden ook voor het uitrollen in Europa de upgrades kunnen doorvoeren. In China kreeg ook iedereen gratis EAP, terwijl in EU niets bij kwam.
Mijn vraag over de hw versie is ook nog steeds niet beantwoord, aangezien de annulering verwacht ik ook geen antwoord meer.
Transcript van Q&A na de aankondiging van donderdag...
Hierin zegt elon musk dat zijn daily driver een model 3 (performance) is

Maar dus nog geen duidelijk antwoord of die gratis zal zijn.
 
Ik snap je post niet helemaal denk ik....welke upgrade heb je het precies over? Afgezien van een prijsdaling en een aanpassing in de benaming/features van AP, zijn er geen noemenswaardige hardware aanpassingen tussen de in februari geleverde auto's en de auto's die vanaf nu worden besteld.

AP gebruikte je toch al niet...dus zijn (afgezien van de prijs), de autos identiek (op de grote lijnen).

AP hardware is alleen van belang wanneer iemand FSD (Full Self Driving) afneemt. Vanaf een bepaald moment zit de versie 3 hardware standaard in de auto's en voor de auto's waar nog 2.5 inzit, geldt nog steeds dat deze gratis wordt vervangen vanaf het moment dat de eigenaar de FSD optie afneemt en dus unlocked.

Dus als de prijsverlaging slechts "leuk" is en je AP "toch niet ging gebruiken"....wat is dan je punt over de hardware?

Bij de P is de snelheid veranderd, auto is sneller geworden en heeft een hogere topsnelheid. Vind ik heel belangrijk, andere misschien niet. Mijn vraag aan tesla was ook of meer onder de kap was veranderd, of het enkel softwarematige updates waren. Helaas heb ik hierop geen antwoord gehad, dat was mijn punt over de hw niet enkel de versie, maar ook of er meer verbeteringen waren.

Ondanks alles had ik een afleveringsafspraak gemaakt, maar door een arrogante jonge man besloten voor de x te gaan. Ik kon de auto enkel zaterdag ophalen, maar dat kon niet, als je dan tegen je klant zegt,” tja dan annuleer je het toch, mij maakt het niet uit” dan doe ik dat ook nog gewoon.
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Bij de P is de snelheid veranderd, auto is sneller geworden en heeft een hogere topsnelheid. Vind ik heel belangrijk, andere misschien niet. Mijn vraag aan tesla was ook of meer onder de kap was veranderd, of het enkel softwarematige updates waren. Helaas heb ik hierop geen antwoord gehad, dat was mijn punt over de hw niet enkel de versie, maar ook of er meer verbeteringen waren.

Ondanks alles had ik een afleveringsafspraak gemaakt, maar door een arrogante jonge man besloten voor de x te gaan. Ik kon de auto enkel zaterdag ophalen, maar dat kon niet, als je dan tegen je klant zegt,” tja dan annuleer je het toch, mij maakt het niet uit” dan doe ik dat ook nog gewoon.

De hogere snelheid en de 5% boost in power zullen voor ALLE reeds verkochte auto's via software updates uitgerold worden en hebben niets te maken met andere hardware.

De hogere snelheid is niets meer dan een andere instelling van de software waardoor de motoren meer toeren mogen maken (19000 volgens een tweet van Elon).