Nee. Model 3 - AfleveringenCatalogusprijs op moment van tenaamstelling zou ik zeggen. Dus de nieuwe prijs.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee. Model 3 - AfleveringenCatalogusprijs op moment van tenaamstelling zou ik zeggen. Dus de nieuwe prijs.
Catalogusprijs op moment van tenaamstelling zou ik zeggen. Dus de nieuwe prijs.
Ik heb dat nergens in de regels zien staan. Heb je een link naar die informatie?
@Mad P***y Toch is dat prima verdedigbaar bij de belastingdienst. Het gaat er niet om of de auto al bekend is bij de RDW, het gaat om de prijs waarvoor de auto nieuw is aangeschaft.
Leuk filmpje met een F1 coureur.
Die had ik gister al gepost
Wat een gezever. Snap het allemaal niet, jullie maken als volwassenen een beslissing om een auto te kopen voor een prijs X, je weet je MIA, bijtelling, etc. Daar baseer je je koop op.
Koop iets en zeik niet achteraf.
Ik snap je reactie maar verplaats je eens in een leasebedrijf....ik verwacht daar nog wel weer tegenslag in heropening van contracten (die nog vers zijn) wij hebben het persoonlijk over een bedrag van zeg maar 3200.Wat een gezever. Snap het allemaal niet, jullie maken als volwassenen een beslissing om een auto te kopen voor een prijs X, je weet je MIA, bijtelling, etc. Daar baseer je je koop op.
Koop iets en zeik niet achteraf.
Het leasebedrijf heeft ze weer naar leasers doorgezet, iedereen maakt een afspraak en moet hem gewoon nakomen. Niks aan de hand. Als tesla duurder geworden waren door nieuwe Importheffingen of duurdere onderdelen hadden ze heus jullie koopovereenkomsten niet opengebroken om de autos duurder te maken hoor. Zo hoort het ookIk snap je reactie maar verplaats je eens in een leasebedrijf....ik verwacht daar nog wel weer tegenslag in heropening van contracten (die nog vers zijn) wij hebben het persoonlijk over een bedrag van zeg maar 3200.
Wat zou jij doen als je een bedrijf had?
Stel je hebt 200 M3s gekocht.....
Gaat dan in eens over een dikke 6 Ton
Als Tesla dan tegen jou zou zeggen zeik niet?
Ik snap de gevoelen best van mensen/bedrijven die op "het verkeerde moment" een Tesla hebben gekocht en worden geconfronteerd met deze prijsverlaging. Aan de andere kant, Tesla is geen standaard autobedrijf. De functie ontwikkelingen van de auto en de beprijzing, zijn volatiel ten opzichte van de "dino's". Een gevolg van een innovatief product op de bleeding edge.Ik snap je reactie maar verplaats je eens in een leasebedrijf....ik verwacht daar nog wel weer tegenslag in heropening van contracten (die nog vers zijn) wij hebben het persoonlijk over een bedrag van zeg maar 3200.
Wat zou jij doen als je een bedrijf had?
Stel je hebt 200 M3s gekocht.....
Gaat dan in eens over een dikke 6 Ton
Als Tesla dan tegen jou zou zeggen zeik niet?
Totaal mee eens hoor en ik heb ook geen seconde "gezeken" ik ben alleen het uitstellen van levering voor leaserijders een beetje zat.Ik snap de gevoelen best van mensen/bedrijven die op "het verkeerde moment" een Tesla hebben gekocht en worden geconfronteerd met deze prijsverlaging. Aan de andere kant, Tesla is geen standaard autobedrijf. De functie ontwikkelingen van de auto en de beprijzing, zijn volatiel ten opzichte van de "dino's". Een gevolg van een innovatief product op de bleeding edge.
Als bedrijf is het bijvoorbeeld ook niet prettig om een IT investering te doen van 6 ton en vervolgens erachter komen dat je een maand later via een special bid of actie een ton minder had kunnen betalen. Enige tegemoetkoming wordt dan gewaardeerd, maar is (afhankelijk van de voorwaarden) zeker niet verplicht.
Bij Tesla hebben we dit soort momenten gehad bij de introductie van de "D", AP1, AP2(2.5), diverse pack aanpassingen, Model 3 Performance (very early buyers), diverse optie bundelingen, etc. En dit soort aanpassingen zullen voorlopig nog blijven.
Mensen die nu een "dure" LR AWD Model 3 hebben gekocht, hadden achteraf misschien liever een LR RWD met nieuwe prijs gekocht (scheelt ruim 10k waarschijnlijk). Die 10k euro is veel geld voor een half jaar eerder in de auto rijden....toch....Als je zo denkt, zal je altijd teleurstelling tegenkomen bij Tesla. Koop de auto op het moment dat deze "geschikt" is voor je en kijk niet achterom, maar geniet.
Dat je daarbij achteraf probeert de deal te verbeteren, lijkt me logisch...maar er is geen garantie dat het lukt en daar moet men ook op bedacht zijn.
Persoonlijk vond ik de 63k voor de uitvoering die ik wilde, veel te kostbaar voor een auto (ondanks dat de LR AWD de prijs waard is...ook de oude prijs). Nu de LR RWD in de VS op de site staat en ik hoop dat deze uitvoering ook naar NL gaat komen met een maand of 3-9...zou het zomaar kunnen dat ik mijn besluit geen Model 3 te kopen ga heroverwegen. Mijn inschatting van 53k voor een LR RWD is nog steeds een hoop geld, maar een flinke verbetering van de bang per euro ten opzichte van de oude 3 LR AWD prijs.
Het leasebedrijf heeft ze weer naar leasers doorgezet, iedereen maakt een afspraak en moet hem gewoon nakomen. Niks aan de hand. Als tesla duurder geworden waren door nieuwe Importheffingen of duurdere onderdelen hadden ze heus jullie koopovereenkomsten niet opengebroken om de autos duurder te maken hoor. Zo hoort het ook
In mijn geval was het zorgen niet zozeer om het geld (alhoewel het altijd leuk is om korting te krijgen, typisch iets Nederlands) maar om de upgrades. Leuk die gratis ap, wat ik toch niet ging gebruiken, maar liever een up to date auto gelijkheidsbeginsel kwa upgrades voor iedereen die zo lang heeft gewacht.
Ik betaal nu meer voor de X, de S gaat nu niet meer naar privé ivm de grote prijsverlagingen, dus kunnen wij straks toch nog een 3P nemen. Wie weet gaan ze dan al in 0-100 in 3.0 seconden
Ze hadden ook voor het uitrollen in Europa de upgrades kunnen doorvoeren. In China kreeg ook iedereen gratis EAP, terwijl in EU niets bij kwam.
Mijn vraag over de hw versie is ook nog steeds niet beantwoord, aangezien de annulering verwacht ik ook geen antwoord meer.
Nog los van het feit of mensen terecht ontevreden zijn hoop ik dat dit snel is afgerond...Koop iets en zeik niet achteraf.
Transcript van Q&A na de aankondiging van donderdag...In mijn geval was het zorgen niet zozeer om het geld (alhoewel het altijd leuk is om korting te krijgen, typisch iets Nederlands) maar om de upgrades. Leuk die gratis ap, wat ik toch niet ging gebruiken, maar liever een up to date auto gelijkheidsbeginsel kwa upgrades voor iedereen die zo lang heeft gewacht.
Ik betaal nu meer voor de X, de S gaat nu niet meer naar privé ivm de grote prijsverlagingen, dus kunnen wij straks toch nog een 3P nemen. Wie weet gaan ze dan al in 0-100 in 3.0 seconden
Ze hadden ook voor het uitrollen in Europa de upgrades kunnen doorvoeren. In China kreeg ook iedereen gratis EAP, terwijl in EU niets bij kwam.
Mijn vraag over de hw versie is ook nog steeds niet beantwoord, aangezien de annulering verwacht ik ook geen antwoord meer.
Ik snap je post niet helemaal denk ik....welke upgrade heb je het precies over? Afgezien van een prijsdaling en een aanpassing in de benaming/features van AP, zijn er geen noemenswaardige hardware aanpassingen tussen de in februari geleverde auto's en de auto's die vanaf nu worden besteld.
AP gebruikte je toch al niet...dus zijn (afgezien van de prijs), de autos identiek (op de grote lijnen).
AP hardware is alleen van belang wanneer iemand FSD (Full Self Driving) afneemt. Vanaf een bepaald moment zit de versie 3 hardware standaard in de auto's en voor de auto's waar nog 2.5 inzit, geldt nog steeds dat deze gratis wordt vervangen vanaf het moment dat de eigenaar de FSD optie afneemt en dus unlocked.
Dus als de prijsverlaging slechts "leuk" is en je AP "toch niet ging gebruiken"....wat is dan je punt over de hardware?
Bij de P is de snelheid veranderd, auto is sneller geworden en heeft een hogere topsnelheid. Vind ik heel belangrijk, andere misschien niet. Mijn vraag aan tesla was ook of meer onder de kap was veranderd, of het enkel softwarematige updates waren. Helaas heb ik hierop geen antwoord gehad, dat was mijn punt over de hw niet enkel de versie, maar ook of er meer verbeteringen waren.
Ondanks alles had ik een afleveringsafspraak gemaakt, maar door een arrogante jonge man besloten voor de x te gaan. Ik kon de auto enkel zaterdag ophalen, maar dat kon niet, als je dan tegen je klant zegt,” tja dan annuleer je het toch, mij maakt het niet uit” dan doe ik dat ook nog gewoon.