Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik twijfel al even over trunk armen met sterkere veer. Toch wel vaak dan erg handig zou zijn trunk open gaat met volle handen. Ik zie bij diverse bedrijven verschillende prijzen maar allemaal met de rode veer zoals bij tesland. Iemand ervaringen mee?

Ik heb ze er nu voor en achter bijna een jaartje op zitten. Zeer blij mee. Ik heb ze via Aliexpress besteld en zelf geinstalleerd. Tesland is te duur en installatie is eenvoudig zelf te doen. Let wel op dat het sluiten van de klep zwaarder gaat en een handigheidje dat je moet leren om met een hand te kunnen doen. Ook is er een grotere kans op krombuigen van het plaatmateriaal van de klep (door veren en/of als je verkeerde sluittechniek hanteert).
 
Ik heb na 90% laden de volgende ochtend ook soms 10km minder dus rond de 10% idd. Ik denk wel extra gaat aangezien de stoep langs oprit loopt dus iedereen die langs loopt laat de auto merken ze gezien te hebben...

De camera's en computer blijven met Sentry aan continue aan. De beelden worden geanalyseerd en als er beweging wordt gedetecteerd, waarschuwt de auto. Dat zorgt er blijkbaar inderdaad voor dat er aardig wat batterij wordt verbruikt.
 
  • Informative
Reactions: M3rik
Ik heb na 90% laden de volgende ochtend ook soms 10km minder dus rond de 10% idd. Ik denk wel extra gaat aangezien de stoep langs oprit loopt dus iedereen die langs loopt laat de auto merken ze gezien te hebben...
Als 10km minder range overeenkomt met 10% verlies, dan zou je bij 90%SoC zo’n 100km range hebben (10% van 100km is 10km) dit klopt dus denk ik niet, zal eerder iets van 3% zijn, of maak ik een rekenfout?

Ik denk overigens dat het verlies meer een absolute waarde is en los staat van de SoC. Dus of je nu op 90% SoC staat of op 5% SoC, je verliest een absoluut aantal kilometers range.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik twijfel al even over trunk armen met sterkere veer. Toch wel vaak dan erg handig zou zijn trunk open gaat met volle handen. Ik zie bij diverse bedrijven verschillende prijzen maar allemaal met de rode veer zoals bij tesland. Iemand ervaringen mee?
Ik heb ze er op gezet, maar ga ze weer verwijderen. Het dichtdoen is erg zwaar en ik sta net zo vaak met handen vol als ik hem dicht wil doen als open. Kortom: dit lost niets op.
 
  • Informative
Reactions: job-lek and M3rik
Als 10km minder range overeenkomt met 10% verlies, dan zou je bij 90%SoC zo’n 100km range hebben (10% van 100km is 10km) dit klopt dus denk ik niet, zal eerder iets van 3% zijn, of maak ik een rekenfout?

Ik denk overigens dat het verlies meer een absolute waarde is en los staat van de SoC. Dus of je nu op 90% SoC staat of op 5% SoC, je verliest een absoluut aantal kilometers range.
Klopt, ik was te snel met typen. Zie vaak na 24 uur rond de 20km minder dus dan 5%~ eraf bjj 90% soc m3 dm lr.
 
Van de week tijdens het rijden opeens het scherm "bevroren". Niets werkte meer op het scherm. Na een reset kwam het "release notes" scherm naar voren en was ik naast alle profielen ook de navigatie historie kwijt en waren alle dagtellers gereset.
Ik heb nog een paar keer een reset gegeven maar de profielen is de auto kwijt (net als zijn naam overigens...")
Iemand zoiets al eens meegemaakt?
 
Op diverse websites zie ik mooie (veelal) dezelfde passende tassensets voor de Model 3. Ik ben eigenlijk op zoek naar zoiets, maar het hoeft niet mooi te zijn. Anders gezegd; op maat gemaakte kledinghoezen oid zou al in de richting komen van wat ik zoek. Dan gebruik ik bij ver(de)re reizen de bagageruimte zo optimaal mogelijk, maar vervolgens belanden de hoezen toch achter in een garderobe of stellingkast. Iemand al eens zoiets gevonden?
 
Tesla heeft de configurator inmiddels aangepast. Zou me niets verbazen als de eerste exemplaren op zeer korte termijn worden uitgeleverd. Dan zal snel duidelijk welke onderhuidse wijzigingen zijn doorgevoerd. De chrome delete, vernieuwde console en nieuwe wielen (vernieuwde 19" sport wielen en 20"Uberturbines voor de P) zijn in elk geval al te vinden in de configurator.
 
Tesla heeft de configurator inmiddels aangepast. Zou me niets verbazen als de eerste exemplaren op zeer korte termijn worden uitgeleverd. Dan zal snel duidelijk welke onderhuidse wijzigingen zijn doorgevoerd. De chrome delete, vernieuwde console en nieuwe wielen (vernieuwde 19" sport wielen en 20"Uberturbines voor de P) zijn in elk geval al te vinden in de configurator.

En elektrische kofferbak-opener las ik ook.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Ik zie een performance boost naar 4.4 en een vergroot rijbereik naar 580km. Dit zal denk ik ook naar de bestaande m3s gaan via OTA update, lijkt me niet dat dit hardware afhankelijk is?

Btw.. die nieuwe 19inch velgen zijn best wel lelijk :confused:. De 20 inch is wel weer een verbetering, deze velg zie je niet onder andere merken liggen.
 
De 0-100 tijden zijn iets gereduceerd. Maar de bestaande M3 rijders hebben allemaal al een keer een "boost" via software ontvangen. (ik heb het niet over de update tegen meerprijs) Daarmee zal de "oude M3" niet veel verschil maken met de "nieuwe M3"???

Wat betreft het bereik merk ik sinds enige tijd een kleine maar structurele verbetering. Vanaf eind september (?) is de auto iets zuiniger geworden, ondanks de wat dalende buitentemperaturen. (banden tussendoor niet opgepompt / op zelfde traject met elkaar vergeleken) Komt dit door een update? Andere M3 rijders dit ook opgevallen?
 
Ik zie een performance boost naar 4.4 en een vergroot rijbereik naar 580km. Dit zal denk ik ook naar de bestaande m3s gaan via OTA update, lijkt me niet dat dit hardware afhankelijk is?

Btw.. die nieuwe 19inch velgen zijn best wel lelijk :confused:. De 20 inch is wel weer een verbetering, deze velg zie je niet onder andere merken liggen.
Dat zou ook wel eens kunnen te maken hebben met de andere wielen. Ik vermoed dat de 'warmtepomp' geen impact heeft op de WLTP-rating.
Ik zie dat Tesla zo goed als nergens nog Model 3 als snel leverbaar heeft staan, dat zal wel willen zeggen dat ze nu de nieuwe update beginnen uit te leveren, denk ik. De volgende levering in Europe is voor over 5-9 weken. Benieuwd of dat dan al de geupdate versie gaat zijn. Eerlijk gezegd denk ik, dat nu het nieuwe model op de configurator staat, het moeilijk gaat zijn om nu nog het oude model te leveren, de verschillen zijn toch wel echt heel groot.
 
Dat zou ook wel eens kunnen te maken hebben met de andere wielen. Ik vermoed dat de 'warmtepomp' geen impact heeft op de WLTP-rating.
Ik zie dat Tesla zo goed als nergens nog Model 3 als snel leverbaar heeft staan, dat zal wel willen zeggen dat ze nu de nieuwe update beginnen uit te leveren, denk ik. De volgende levering in Europe is voor over 5-9 weken. Benieuwd of dat dan al de geupdate versie gaat zijn. Eerlijk gezegd denk ik, dat nu het nieuwe model op de configurator staat, het moeilijk gaat zijn om nu nog het oude model te leveren, de verschillen zijn toch wel echt heel groot.

De levertijd richting einde jaar kan ook een commerciële zet zijn. Ivm gewijzigde bijtellingsregeling zijn bepaalde mensen geneigd nu te gaan bestellen ipv afwachten. Zeker als de andere EV's geen zekerheid geven voor levering in 2020. Ik verwacht dat Tesla 2 of meer schepen (en productiecapaciteit) voor NL reserveert richting einde jaar. Begin volgend jaar zal het wel weer erg rustig worden. Kunnen de bekende media weer een oud artikel plaatsen -> "verkoop Tesla stort in".
 
Het productie/afleverritme is behoorlijk op orde (na een flinke covid-verstoring) dus Tesla zorgt dat wat voor Europa is eind kwartaal ook geleverd is. Dat zal nu geproduceerd zijn en op boten gezet worden. Dito voor de andere markten uiteraard. Dus nu/daarna gaan ze voor de eindejaarsleveringen van Canada, Amerika en China pompen op maximaal niveau. Dus januari en februari komt hier vrijwel niks op kenteken (inderdaad je kunt de koppen alvast insturen naar de krant). Dat ritme moge na zoveel seizoenen wel duidelijk zijn. Tesla kun je alleen op kwartaalbasis volgen. Just-in-time voor het eind van ieder kwartaal. Ik vind het logistiek knap hoe ze dan met zo weinig voorraad blijven zitten. Want zo plotten is 1 ding, maar execution wel iets anders. Het is gewoon een zwitsers uurwerk.
 
Chrome delete en nieuwe console zien er mooi uit:

Screen Shot 2020-10-16 at 15.51.04.png
Screen Shot 2020-10-16 at 15.51.29.png