Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou toch wel een probleem hebben als ik hiervoor moest betalen, mag ik vragen wat het vervangen van de draagarmen koste?

Na 50% coulance was ik 433,17 incl. BTW kwijt.
Dat is excl. uitlijnen -> dat doe ik icm 4 nieuwe banden (na bandenmontage uitlijnen is beter)

Het was netjes geweest als Tesla alles had betaald (er is overduidelijk een serie slechte draagarmen in omloop bij 2019-serie) Ik had geen zin om er verder over te gaan zeuren. Ik ben wellicht wat milder omdat er verder tot op heden nog geen kosten zijn geweest (alleen een setje ruitenwissers en interieurfilters)
 
  • Informative
Reactions: To3ornotto3?
Na 50% coulance was ik 433,17 incl. BTW kwijt.
Dat is excl. uitlijnen -> dat doe ik icm 4 nieuwe banden (na bandenmontage uitlijnen is beter)

Het was netjes geweest als Tesla alles had betaald (er is overduidelijk een serie slechte draagarmen in omloop bij 2019-serie) Ik had geen zin om er verder over te gaan zeuren. Ik ben wellicht wat milder omdat er verder tot op heden nog geen kosten zijn geweest (alleen een setje ruitenwissers en interieurfilters)
Over welke draagarmen heb je het? Bovenste, onderste of de schuine?
 
Over welke draagarmen heb je het? Bovenste, onderste of de schuine?

Bovenste draagarm.
De draagarmen zelf zijn niet zozeer het probleem maar de "kogel" gaat een krakend geluid maken.
Lijkt op een beperkte smering (hoes is gewoon heel maar je kunt achteraf geen vet aanbrengen).
Niet gevaarlijk maar wel een irritant geluid bij elke hobbel en stuurbeweging.
Kogel zelf kan niet vervangen worden -> vandaar de geheel draagarm vervangen.

Op Youtube kwam ik een hele serie filmpjes tegen en in dit forum lees je af en toe ook iets "tussen de draadjes door"
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Via een nieuwsbericht ben ik effe curieus geworden betreft de Range van de Model 3 LR.
Als ik mij goed herinner is die verleden jaar gestegen van 560 naar 580 km WLTP. Ik vermoed voor het 2021 Model.
Nu (vandaag) ziet men op de officiële Tesla pagina weer een stijging naar 614 km.
Ik kan mij niet herinneren dat dit onlangs aangekondigd werd. Of heb ik iets gemist ?
En ik vermoed dat ook deze verbetering alleen voor de 2021 modellen is ?
Maar model 3 lijkt dus niet meer beschikbaar met trekhaak...
 
De M3 Long Range is ooit begonnen met een range van 560km, en later is deze uitgebracht in een versie van 580km en 614km.
Weet iemand waar deze range verschillen door komen? Ander type/merk accu, andere software? Auto met/zonder warmtepomp. Is er ergens een overzicht beschikbaar met de verschillen?
 
Met google zoeken op bijvoorbeeld: "EV database model 3 2019"

 
Met google zoeken op bijvoorbeeld: "EV database model 3 2019"

Daar had ik ook al even gekeken, maar ook daar geven ze aan dat er wat verwarring is, vandaar mijn vraag hier.
 
Ok…. Maar als de laatste verhoging naar 614 software matig is dan zou een model met 580 dus ook software matig naar 614 zijn gegaan zou je zo denken…..
Dr is niet echt helder inzicht in te krijgen volgens mij. Tesla past aan maar maakt dat niet echt zichtbaar met versie nummering oid (denk aan trekhaak die op de model 3 niet meer verkrijgbaar is). Verkoop oudere en nieuwe modellen loopt soms ook nog even langs elkaar (demo auto’s). De warmtepomp is n flinke stap in range, zeker in de winter.
 
Dr is niet echt helder inzicht in te krijgen volgens mij. Tesla past aan maar maakt dat niet echt zichtbaar met versie nummering oid (denk aan trekhaak die op de model 3 niet meer verkrijgbaar is). Verkoop oudere en nieuwe modellen loopt soms ook nog even langs elkaar (demo auto’s). De warmtepomp is n flinke stap in range, zeker in de winter.
Uiteindelijk zijn het ook maar papieren kilometers natuurlijk. Klinkt mooi maar het werkelijk verbruik is van zoveel factoren afhankelijk...
 
Dr is niet echt helder inzicht in te krijgen volgens mij. Tesla past aan maar maakt dat niet echt zichtbaar met versie nummering oid (denk aan trekhaak die op de model 3 niet meer verkrijgbaar is). Verkoop oudere en nieuwe modellen loopt soms ook nog even langs elkaar (demo auto’s). De warmtepomp is n flinke stap in range, zeker in de winter.
Ik zie wel wat het wordt. De bestelde auto is een M3LR met trekhaak en een wltp van 580km, in elk geval het model met warmtepomp verwacht ik. Als blijkt dat het toch 614km is dan is het dus een softwarematige upgrade. En ja…. een paar km meer of minder maakt ook niet zoveel uit.
 
Ik zie wel wat het wordt. De bestelde auto is een M3LR met trekhaak en een wltp van 580km, in elk geval het model met warmtepomp verwacht ik. Als blijkt dat het toch 614km is dan is het dus een softwarematige upgrade. En ja…. een paar km meer of minder maakt ook niet zoveel uit.
Ik heb 2 weken geleden met Tesla gebeld om te vragen of ze al een VIN hadden maar dat was er nog niet. Model 2021 met warmtepomp en 614 in theorie.