Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hij zal ongetwijfeld komen, maar net als in de US wil Tesla natuurlijk eerst het meeste geld binnenharken door alleen de LR aan te bieden. Pas als de vraag inzakt zal de SR of MR toegevoegd worden aan het portfolio.

Ik kan in ieder geval geen reden bedenken waarom hij op termijn niet aangeboden zou worden. Uiteindelijk willen ze elektrisch rijden bereikbaar maken voor iedereen, dan moet je ook goedkopere modellen introduceren.
 
Mee eens Tozz. Er waren alleen een aantal discussies een paar weken terug, waarbij in twijfel werd getrokken of de MR uberhaupt naar Europa zou komen. Vandaar dat ik het even deelde. Het lijk erop dat deze versie dus wel komt. Vraag is natuurlijk wanneer....
 
Mee eens Tozz. Er waren alleen een aantal discussies een paar weken terug, waarbij in twijfel werd getrokken of de MR uberhaupt naar Europa zou komen. Vandaar dat ik het even deelde. Het lijk erop dat deze versie dus wel komt. Vraag is natuurlijk wanneer....

De vraag was meer of de mid range "ook" in Europa komt, naast de standard(short) range, of dat de mid range alleen een tijdelijke versie is voor de VS.
 
De Midrange lijkt een concessie tussen ' Prijs nog niet laag genoeg te krijgen ' en ' We moeten orders blijven ontvangen, dus iets doen qua prijs (demand lever) '. Of de MR dan ook hier komt zal - denk ik - ook weer afhangen of over een aantal maanden de kostprijs voldoende is gedaald (hogere productieaantallen, inkoop gedaald, whatever)
 
Het liefst heb ik persoonlijk de LR RWD. Ik vind de AWD iets te duur voor iets wat ik niet echt nodig heb.
Persoonlijk verwacht ik dat de MR RWD zeker deze kant op komt, en dat zodra nieuwe orders niet meer de geplande 3K auto's per week kunnen bijbenen.
 
De MR RWD is volgens iedereen een "tijdelijk" model tot de SR uitkomt.

Momenteel wordt in de VS volop de MR geleverd. Het zou met niets verbazen dat de MR RWD naar de EU komt wanneer de vraag in de VS wat afneemt, en ondertussen de markt hier een beetje verzadigd is met de twee dure modellen. De vraag zal dan zijn wordt de MR nog "even" bij ons geleverd, of is de SR "op tijd" klaar voor introductie onze markt.

Gezien de tweet van Elon, lijkt het erop dat de MR eerst komt...dat is erg interessant!

Wanneer de SR ergens tweede helft 2019 uit de fabriek rolt, zal deze toch eerst in de VS geleverd gaan worden (grote push voor uiteindelijke einde van de tax credits 21 december 2019) en verwacht ik (of beter, mijn kristallen bol) pas ergens begin 2020 in de EU.

Tesla zal ons vast verrassen. Maar de MR lijkt dus daadwerkelijk te komen...gok ergens halverwege dit jaar. Mooie vondst @Julius .
 
Voor wat het waard is: Een kennis claimt dat hij door de SeC van Latem een testrit ingeboekt gekregen op 14/02 voor de Model 3. Zou vroeg zijn maar als de Model 3's nog niet aangekomen zijn duwen ze hem wel in een S of een X waarschijnlijk. Maakt ook niet zo superveel meer uit want hij heeft ondertussen besteld ;)

Ik vraag me af hoe vroeg ze effectief delivery scheduling-calls gaan maken ipv order-calls wat ze nu doen. Gezien het extra lange wachten voor Europa zullen ze wel geen tekort hebben aan mensen die "whenever" beschikbaar zijn om hun auto te gaan afhalen. Dan komen ze sowieso niet in de problemen om hun delivery-slots gevuld te krijgen. En dan kunnen we mogelijk tot kort voor de effectieve levering nog niets horen over een mogelijke leverdatum.
 
Gespot op Schiphol.
1D3E9985-ADA7-4BE1-9B15-5FC7215B0BF6.jpeg
 
Ben ook net gebeld door Tesla Tilburg met de vraag of mijn model 3 wat mij betreft eind februari, begin maart geleverd kan worden. Zoals het er nu naar uit ziet zullen de leveringen vanuit Tilburg zijn en dus niet via het dichtstbijzijnde service center. De levering zou ongeveer 15 minuten in beslag nemen. Ik werd verzocht om een kopie rijbewijs en uittreksel KvK te mailen.
 
  • Like
Reactions: Houdimi
Ik werd verzocht om een kopie rijbewijs en uittreksel KvK te mailen.

Mag ik aannemen dat het dan om een operational lease gaat? Naar [email protected]? Lease via Leaseplan?

Ik werd ook gebeld maar de Sales medewerker klonk nogal onzeker. Bij mij ging hij daar automatisch van uit. Toen ik zei dat het niet om operational lease ging, zei hij dat niks hoefde te doen en gewoon een telefoontje af te wachten (van waar de telefoontje dan?, vroeg ik me af)
 
Mag ik aannemen dat het dan om een operational lease gaat? Naar [email protected]? Lease via Leaseplan?

Ik werd ook gebeld maar de Sales medewerker klonk nogal onzeker. Bij mij ging hij daar automatisch van uit. Toen ik zei dat het niet om operational lease ging, zei hij dat niks hoefde te doen en gewoon een telefoontje af te wachten (van waar de telefoontje dan?, vroeg ik me af)
Nee, geen lease, maar zakelijke aanschaf. Mail naar deliveryNL.