Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Wat heb ik dit keer gemist?

image.png
 
Wisselen van band op 1 velg jaren gedaan. Nu vijf jaar twee setjes gehad. Wel duurder.
Voor de M3 laat ik er goede all seasons onder zetten. Lijkt me voor een AWD een prima compromis.
Een compromis blijft het.

EDIT: Wat is de bandenmaat van de model 3 voor 19inch nog maar s?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Jooop
Is het niet eenvoudiger eb voordeliger om gewoon ieder najaar/voorjaar een andere band op de velg te doen? Zo deed ik het eigenlijk al jaren. Aangezien ik 25k per jaar rij gingen mijn banden toch max 1,5 jaar mee
Slijtage hangt erg af van je rijgedrag en wat voor wegen je het meeste rijdt.
Ik rij veel snelweg, dan slijten banden niet hard. Doe nu 60.000 km met zomerbanden en 40.000 met winterbanden = 4 jaar.
Met de zware en snelle Tesla zal de slijtage vast meer zijn. Die is toch 400 kg meer dan mijn huidige en vorige ICE-auto's. En ik ga er meer km/jr mee rijden. Toch lijkt het mij dan handiger om zomer- en winterwielen te hebben. Kost alleen een set velgen extra. Ik wissel de wielen zelf.
Gelukkig krijg ik mijn 3 pas eind maart, dus kan ik dat besluit uitstellen tot het najaar.
 
Slijtage hangt erg af van je rijgedrag en wat voor wegen je het meeste rijdt.
Ik rij veel snelweg, dan slijten banden niet hard. Doe nu 60.000 km met zomerbanden en 40.000 met winterbanden = 4 jaar.
Met de zware en snelle Tesla zal de slijtage vast meer zijn. Die is toch 400 kg meer dan mijn huidige en vorige ICE-auto's. En ik ga er meer km/jr mee rijden. Toch lijkt het mij dan handiger om zomer- en winterwielen te hebben. Kost alleen een set velgen extra. Ik wissel de wielen zelf.
Gelukkig krijg ik mijn 3 pas eind maart, dus kan ik dat besluit uitstellen tot het najaar.

Dat krijg ik ook voor elkaar met een Model S (op 21 inch velgen). Dus het kan wel. Kwestie van rustig de bochten nemen. En veel snelwegkilometers helpt ook. Maar ik houd me niet in bij het stoplicht.
 
  • Love
Reactions: Michel3
Dixit een Tesla Delivery medewerker zouden op de eerste boot enkel M3 Performance modellen staan :confused:

De procedures en de backend is echt een boeltje hoor. Kreeg vrijdag een mailtje met verschillende zaken die nog niet in orde stonden op de levering alhoewel ik online niks kon invullen en reeds 5 keer gebeld heb met steeds de vraag of ze over alle gegevens beschikten :mad:

Kan iemand die een leverdatum krijgt voor een M3 LR model even een seintje geven, kwestie van dat we weten wanneer we ze weer moeten lastig vallen.
 
Dixit een Tesla Delivery medewerker zouden op de eerste boot enkel M3 Performance modellen staan :confused:

De procedures en de backend is echt een boeltje hoor. Kreeg vrijdag een mailtje met verschillende zaken die nog niet in orde stonden op de levering alhoewel ik online niks kon invullen en reeds 5 keer gebeld heb met steeds de vraag of ze over alle gegevens beschikten :mad:

Kan iemand die een leverdatum krijgt voor een M3 LR model even een seintje geven, kwestie van dat we weten wanneer we ze weer moeten lastig vallen.
Heb nou geduld, iedereen voor 31-12-2018 besteld, krijgt zijn auto in Q1 2019....
Volgorde:
1ste Tesla medewerkers
2de Reeds Tesla eigenaren
3de Reservingshouders
4de rest van de wereld.........
Nederland is het eerste land waar de M3 geleverd gaat worden, zoals je ziet heeft belgie niet eens demo auto's toegewezen gekregen......
het is echt alle ballen op Nederland, Belgie, Noorwegen en dan pas de rest van Europa. Het is het minste transport en de eerste cashflow.
 
Niet zo handig voor de bijtelling.

Tenzij je ze kan switchen met de zomerbanden maar dat lijkt me heel sterk.
Net gebeld. Heb de winterbanden toch maar mee besteld. Ze komen op een apart factuur en worden apart bijgeleverd. Vallen daarmee ze buiten de bijtelling. Maar er is mij toegezegd dat 'de jongens van de ServiceCenter' bij aflevering de banden zullen wisselen, als ik daar om vraag.

EAP werd ook even genoemd. Kon ik ook gewoon ter plaatse mee bestellen en laten activeren. Was geen probleem. Zou dan ook buiten de bijtelling vallen. Eén nadeel: "Het is wel 2100 duurder, maar vanwege de lagere bijtelling is dat geen probleem". :rolleyes:

Gevraagd hoe het zat met de proefperiode met een lagere prijs. Is helemaal niets over bekend, zo werd er gezegd.

Ook nog even gevraagd hoe het zat met levering. Eerder had ik gehoord dat ik bij de eerste batch zit. Nu werd er gezegd dat ze alle leveringen in de maand februari als de eerste batch zien :confused:

- edit - Overigens is mij ook verzekerd dat het toevoegen van Winterbanden geen gevolgen heeft voor de levertijd. De dame die ik aan de telefoon had heeft het zelfs nog nagevraagd bij haar manager, dus het is echt zo :D
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Michel3
Heb nou geduld, iedereen voor 31-12-2018 besteld, krijgt zijn auto in Q1 2019....
Volgorde:
1ste Tesla medewerkers
2de Reeds Tesla eigenaren
3de Reservingshouders
4de rest van de wereld.........
Nederland is het eerste land waar de M3 geleverd gaat worden, zoals je ziet heeft belgie niet eens demo auto's toegewezen gekregen......
het is echt alle ballen op Nederland, Belgie, Noorwegen en dan pas de rest van Europa. Het is het minste transport en de eerste cashflow.

Wat als je op 31/12 hebt besteld? :rolleyes: Heb nog geen VIN, wel al alle gegevens aan mogen leveren zoals ophaal adres, betaling, registratie etc.