Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn eerste posting hier na een verrassend gesprek met het delivery-team.
Net gebeld (aanbetalings factuur 178, reservering 1 april 2016, bestelling 6 december) en gevraagd waarom er gisteren 2 pro-forma invoices kwamen. Antwoord was dat het een test was gisteren....
Toen ik doorvroeg waarom er nog geen VIN was gekoppeld kwam de medewerkster met de info dat ze nog een tenaamstellingsnummer van de in te ruilen auto nodig hadden en kopieën van het kentekenbewijs. Terwijl gisteren alles in orde was en op groen stond volgens de Tesla medewerker gisteren.
Trouwens geen wachttijd en vriendelijke medewerkster zag aan nummer al wie ik was.
 
Zojuist ook maar een account aangemaakt hier. Ik heb een rode AWD besteld met wit interieur en de grotere wielen op 31-12, reservering van dag 1. Zojuist de autopilot gecancelled omwille van bijtelling, deze neem ik wel achteraf of via de proefperiode, beide zijn in mijn geval goedkoper dan direct aftikken op factuur en dan iedere maand bijtelling erover.
Nog geen VIN nummer, wacht al twee weken op het financial lease voorstel. Bij navraag of alle gegevens goed waren kreeg ik te horen dat ze een KvK uittreksel nodig hadden waar ik op sta als bestuurder, ik moest toen uitleggen dat ik wel de bestuurder van de auto wordt, maar dat ik de bestuurder van de BV daarvoor niet hoef aan te passen... Tja, dit zijn mijn instructies... Toch wel leuk.
Ik verwacht dat het nog wel even kan duren, maar wel jammer dat je al zo vroeg in de rij gaat staan en dat de informatievoorziening dan toch wat achterblijft. We wachten af!
Overigens wel altijd vriendelijke medewerkers en meestal ook dezelfde aan de lijn.

Daarnaast wil ik waarschijnlijk het witte dashboard wisselen voor een houten, mocht iemand daarin geïnteresseerd zijn dan hoor ik het graag, als ik daarvoor in een andere groep moet zijn hoor ik dat ook graag ;)
 
  • Like
Reactions: KrisB
Mijn eerste posting hier na een verrassend gesprek met het delivery-team.
Net gebeld (aanbetalings factuur 178, reservering 1 april 2016, bestelling 6 december) en gevraagd waarom er gisteren 2 pro-forma invoices kwamen. Antwoord was dat het een test was gisteren....
Toen ik doorvroeg waarom er nog geen VIN was gekoppeld kwam de medewerkster met de info dat ze nog een tenaamstellingsnummer van de in te ruilen auto nodig hadden en kopieën van het kentekenbewijs. Terwijl gisteren alles in orde was en op groen stond volgens de Tesla medewerker gisteren.
Trouwens geen wachttijd en vriendelijke medewerkster zag aan nummer al wie ik was.
Klinkt exact als mijn situatie. Zodra ik meer te weten ben gekomen post ik het.
 
Antwoord was dat het een test was gisteren....
Jaja, lekker aan het testen daar zo te zien:
upload_2019-2-5_12-48-44.png
 
Net even gebeld met Tesla, want ik vond het vreemd dat mijn status nog op bestel staat terwijl ik alle documenten al reeds geupload heb.
Het bleek dus dat mijn uittreksel van de KvK niet goed was, terwijl gisteren mij gegarandeerd werd dat alle documenten in orde waren.
Ik vraag me af of het normaal is dat mijn status op bestel staat terwijl ik alle documenten al geupload heb. (Zie screenshot)

De tip was al eens eerder gegeven, maar hierbij alsnog, mail een gewaarmerkte kopie van je KvK naar het delivery NL team.

Tevens is het zo dat er pas een VIN gekoppeld wordt als de finale factuur vanuit de Financial lease provider ondertekent is.

Even afwachten of ik de komende dagen wat stappen verder kom. Anders maar weer eens bellen. Tesla is niet echt pro-actief in de communicatie :(
 

Attachments

  • 2019-02-05 13_37_11-Tesla-account _ Tesla Nederland - Opera.png
    2019-02-05 13_37_11-Tesla-account _ Tesla Nederland - Opera.png
    196.1 KB · Views: 28
  • Like
Reactions: SeBsZ
Vandaag eindelijk financiering rond via ABNAMRO. Probleem was dat mijn BV alleen maar als Financiele holding was geregistreerd bij KvK. Nu ben ik in deze BV ook gewoon werkzaam maar we hadden dus niet de andere SBI codes aan BV gehangen. Dus Tesla kan geen aanvraag doen bij ABNAMRO aangezien deze geen puur financiele holdings accepteerd voor lease.

Oplossing voor anderen die misschien zelfde probleem hebben:
1: Via KvK de een extra (of meerdere) SBI code laten registreren (aanvraag formulier KvK, duurde bij mij 4 uurtjes, ze zeggen aantal werkdagen).
2: Tesla bellen om financiering aan te vragen (gaat dus niet automatisch, ook niet als via Tesla account is opgegeven).
3: Ze gaan dan roepen dat het niet kan (Financiele Holding). Uitleggen van combi Holding/Werkmaatschappij en SBI codes
4: Ze kunnen dan wel de aanvraag aanmaken maar zal door ABNAMRO niet in behandeling worden genomen.
5: Tesla om aanvraag nummer vragen (van financieringsaanvraag)
6: ABNAMRO bellen (030 - 2126591) en uitleggen situatie dat BV ook andere SBI code(s) heeft naast financiele holding. Ze passen dat dan aan in aanvraag (juiste SBI code moet al wel zichtbaar zijn bij KvK).
7: Aanvraag gaat dan circuit in en na paar dagen zou het geregeld moeten zijn.
8: Tesla krijgt de beoordeling, die krijg je niet rechtstreeks van ABNAMRO.
 
Net even gebeld met Tesla, want ik vond het vreemd dat mijn status nog op bestel staat terwijl ik alle documenten al reeds geupload heb.
Het bleek dus dat mijn uittreksel van de KvK niet goed was, terwijl gisteren mij gegarandeerd werd dat alle documenten in orde waren.
Ik vraag me af of het normaal is dat mijn status op bestel staat terwijl ik alle documenten al geupload heb. (Zie screenshot)

De tip was al eens eerder gegeven, maar hierbij alsnog, mail een gewaarmerkte kopie van je KvK naar het delivery NL team.

Tevens is het zo dat er pas een VIN gekoppeld wordt als de finale factuur vanuit de Financial lease provider ondertekent is.

Even afwachten of ik de komende dagen wat stappen verder kom. Anders maar weer eens bellen. Tesla is niet echt pro-actief in de communicatie :(
Met als resultaat dat hele hordes dan zelf maar gaan bellen, wat Tesla, maar ook wij niet moeten willen.
#HoeLegIkVakkundigMijnSalesPlat #omzetderving. Beste meneer Tesla, zullen we afspreken dat u alles checkt en u ons bericht als wij iets moeten doen? Stuurt u iedereen die heeft besteld nu even een mailtje waarin u dat bevestigt. #heelrustgevend. Ik vraag alleen een setje winterbanden op 18"velgen als beloning voor deze gouden tip. U kunt mijn gegevens vinden via wijlen mijn model S met VIN .....19233.
 
Ik merk dat ik ook steeds kijk op mijn account of er al nieuws is:)
Hou me maar vast aan het redelijke consistente antwoord van Tesla: levering wordt waarschijnlijk wel in maart.
Dit is prima. Wat mij op dit moment bezig houdt is de proefrit: ik ben hier zo van onder de indruk dat ik sterke twijfel heb over de door mij bestelde AWD LR: geeft deze mij wel (vrijwel) net zoveel rijplezier? Ga ik geen spijt krijgen van de niet-performance versie??
Heb nu een witte met 19 inch besteld terwijl ik een zwarte ook wel mooi vind. Ergo voor 7000 euro meer heb ik een M3P...(de basis M3P dan).
Ik hoop dat de eerste rijders snel hun AWD LR zullen krijgen en hun (liefst, positieve)ervaringen hier zullen delen zodat ik iets geruster kan wachten op mijn levering....:)
 
Met als resultaat dat hele hordes dan zelf maar gaan bellen, wat Tesla, maar ook wij niet moeten willen.
#HoeLegIkVakkundigMijnSalesPlat #omzetderving. Beste meneer Tesla, zullen we afspreken dat u alles checkt en u ons bericht als wij iets moeten doen? Stuurt u iedereen die heeft besteld nu even een mailtje waarin u dat bevestigt. #heelrustgevend. Ik vraag alleen een setje winterbanden op 18"velgen als beloning voor deze gouden tip. U kunt mijn gegevens vinden via wijlen mijn model S met VIN .....19233.
Het sturen van een gewaarmerkte KvK uittreksel heeft geholpen. Nu lijk ik een stap verder te zijn. Beetje jammer dat Tesla niet een mailtje stuurt dat de aangeleverde gegevens incorrect zijn. :confused:
 
ik lees dat er nogal wat waarde wordt gehecht aan factuurnummers. Maar ik zie tegelijktertijd dat er nogal wat (onterechte) creditnota's zijn verstuurd en dat er voor de aanbetaling en het restant aparte facturen worden gemaakt. Dan zou het hoogste factuurnummer dat we kennen toch door 2, 3 of zelf 4 gedeeld moeten worden om te weten hoeveel auto's er zijn besteld?
 
D
Ik merk dat ik ook steeds kijk op mijn account of er al nieuws is:)
Hou me maar vast aan het redelijke consistente antwoord van Tesla: levering wordt waarschijnlijk wel in maart.
Dit is prima. Wat mij op dit moment bezig houdt is de proefrit: ik ben hier zo van onder de indruk dat ik sterke twijfel heb over de door mij bestelde AWD LR: geeft deze mij wel (vrijwel) net zoveel rijplezier? Ga ik geen spijt krijgen van de niet-performance versie??
Heb nu een witte met 19 inch besteld terwijl ik een zwarte ook wel mooi vind. Ergo voor 7000 euro meer heb ik een M3P...(de basis M3P dan).
Ik hoop dat de eerste rijders snel hun AWD LR zullen krijgen en hun (liefst, positieve)ervaringen hier zullen delen zodat ik iets geruster kan wachten op mijn levering....:)
Direct de 7000 extra uitgeven. Ook meer restwaarde. En zwart is een prima kleur.
 
Het sturen van een gewaarmerkte KvK uittreksel heeft geholpen. Nu lijk ik een stap verder te zijn. Beetje jammer dat Tesla niet een mailtje stuurt dat de aangeleverde gegevens incorrect zijn. :confused:

Hmm, wat is een stap verder dan?
Ik heb ze een Jpeg gestuurd via hun systeem, want pdf kon niet.
Aan de telefoon zeggen ze dat alles op orde is, maar wellicht toch ook per mail de pdf sturen?