Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
is het heel egoistisch als ik zeg dat ik een beetje blij ben dat ik de auto nog niet in het wild tegen ga komen... Vond het wel een leuk idee dat ik de auto nog nooit had gezien in het echt voor de aflevering van mijn eigen M3.

Niet te dicht in de buurt van locaties komen waar ze de proefritjes geven dan. ;)
En vanaf vandaag dus meer kans dat je ze in het wild tegen gaat komen, of heb je jouw levering ook vandaag?
 
Zeebrugge is niet ingericht op delivery, het is een grote parking en verder niets.
In de VS was voor Delivery ook niet meer nodig dan een partytent en een paar barkrukken voor de formaliteiten. Veel kan in de touring car al gedeeld worden. Bij aankomst in Zeebrugge nog even de finale handtekening zetten en weg rijden.

Ik ga ervan uit dat de accu's niet vol geladen zijn dus 1e stop wordt toch de 1e super charger locatie (bij Breda kan het gezellig worden).
 
Update: er zijn nu enkele tientallen op de truck onderweg naar Tilburg, waaronder de mijne, begin levering rond 18:00.
De fout was schijnbaar toch software based. Nu zijn ze in België ieder uur een truck naar Tilburg aan het volladen.

De auto's die nu dan worden vervoerd zijn wel echt 100% klaar voor levering zodra ze in Tilburg van de truck af rollen.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Goedemorgen beste Forum leden,

Zojuist Delivery gesproken.... het is idd geen
-Firmware
-Douane
-te laat van de boot

Het is gewoon een logistiek probleem.

Probeer maar "out of the blue" 35 autotrailers te regelen, die een auto rit dan van 2,5 uur voor de boeg hebben.
Delivery heeft 1000x excuus aangeboden en hadden dat even over het hoofd gezien....
Balen voor chef-fie Delivery, zijn 20 mensen hebben gisteren vanaf 12 uur tot 21 uur keihard gewerkt om iedereen te bellen en dan na een dag werken "0" auto te hebben geleverd..........oeps en je mail box staat op 600 onbeantwoorde mails als delivery...oeps

Nieuwe dag, nieuwe ronde:

Iedereen mag bellen natuurlijk, maar ze gaan het als volgt doen vandaag:

Ze wachten op een "go" vanuit Tilburg, als de auto er ook fysiek staat in Tilburg, dan zullen ze de eigenaar bellen om hem op te halen met een tijdstip...
Alle afspraken zijn ze aan het afbellen, met deze mededeling.
De enige en juiste beslissing!

Wordt vervolgd

Nooit zomaar geloven wat Tesla medewerkers zeggen. Ik kreeg een mail van Tesla waarin stond dat de homologisatie nog niet rond was. Niet dat dat dan wel waar is. Maar het kan dus vanalles zijn. Vraag is of we er ooit echt achter zullen komen. Komt in ieder geval onprofessioneel over.
In 2013 bij de levering van de Model S had ik nog volop begrip voor alle chaos bij bestellen en leveren, maar nu zou je toch beter mogen verwachten.
Dit heeft toch wel een klein deukje opgeleverd in mijn Tesla enthousiasme...
 
Niet te dicht in de buurt van locaties komen waar ze de proefritjes geven dan. ;)
En vanaf vandaag dus meer kans dat je ze in het wild tegen gaat komen, of heb je jouw levering ook vandaag?

nee helaas niet. dus ik zal er vast een zien rijden voordat ik mijn M3 krijg later deze maand. maar vond het idee vooral grappig dat je een aankoop doet van bijna 70K van iets dat je nog nooit gezien hebt. Dat krijg ik thuis niet uitgelegd zeg maar. Maar des te meer mensen vandaag al blij worden gemaakt met hun auto des te eerder is het mijn beurt om de auto in ontvangst te nemen.

veel plezier vandaag in Tilburg zal wel een mooi feest worden.
 
Goede tip: maar als ik een chauffeur van onder 25 mee wil verzekeren schiet de premie wel fors omhoog (+70%). Is dat gebruikelijk?
Zelf heb ik wat problemen gehad omtrent de verzekering (22 jaar). Bij mij komt Interpolis (zakelijke autoverzekering) het best uit. Je geeft geen bestuurder op en het is voor een onbeperkt aantal kilometers. Standaard beveiliging van Tesla is voldoende, aldus de polis.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Deze dus: Kristof Lambrecht on Twitter

Ze zijn onderweg!

IMG_20190207_133118.jpg
 
  • Informative
  • Love
Reactions: Michel3 and FrankNL
Zelf heb ik wat problemen gehad omtrent de verzekering (22 jaar). Bij mij komt Interpolis (zakelijke autoverzekering) het best uit. Je geeft geen bestuurder op en het is voor een onbeperkt aantal kilometers. Standaard beveiliging van Tesla is voldoende, aldus de polis.
Voor particulieren geldt de nieuwwaarderegeling tot 50.000 bij Interpolis. Anders is het dagwaarde + 10%. En laat een auto nu net in het begin veel afschrijven; mss de M3 het minst van alle (als ze niet te snel gaan uitleveren). Geen idee of zakelijke versie verschilt daarin, maar mss het checken waard.