You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ben wel benieuwd wat hier gaat gebeuren nu.
Zelf afgelopen week een m3 p besteld zonder verdere opties.
Zal me niet verbazen dat deze snel geleverd gaat worden. Ik zit niet zo met de fiscale verschillen.
Dus ben benieuwd, wel erg bijzonder dit
Hang in de wacht bij Telsa, moet over een half uur weg om de auto op tijd op te kunnen halen.....Maar ja, er moet wel wat gebeuren vind ik. Moet je de auto echt eerst fysiek ophalen om hem dan terug te kunnen geven, of kun je telefonisch cancellen
Eens, denk ook dat specifieke juridische kaders in verschillende landen (zoals Nederlandse begrip “redelijk en billijk”) volkomen onderschat worden door centraal geleide Amerikaanse multinational. Daar gebruikelijk dat de US afdeling “Legal” denkt dat ze de wereld runnenEn dom. Maar vermoed dat ze niet echt over Europa/China nadenken en de grote aantal niet geleverde bestellingen daar. Als ze echt verwachten dat je annuleert en opnieuw bestelt bovenop de huidige delivery hell gaan ze pas echt met hun handen in het haar zitten. Ik vermoed dat 90%+ dit dan toch gaat doen? Blijft toch 6% korting en op levertermijn gaat dat niet zo veel schelen. Die was toch al totaal random.
Gezien de huidige chaos, dan nog eens allemaal die bestellingen cancellen en opnieuw toewijzen? Ik zou matrassen voor de gevels leggen bij Tesla want denk dat er enkele uit het raam springen.
Vandaag een annulering van een ander en je kunt er morgen eentje ophalen
Dame aan de lijn zegt vanmorgen verrast te zijn met het nieuws. Ze wisten van niets en gaan het nu uitzoeken.We gaan het zien wel erg zuur dit voor iedereen. Kan me niet voorstellen dat hier niets aan gedaan wordt. Dit had men toch moeten incalculeren en op voor moeten sorteren.
“Mein Gott”, Tesla doet zichzelf nu wel veel schade aan. In de politiek zouden we nu kunnen spreken van een oplopende “geloofwaardigheidsspanning”Werd net gebeld door Tesla, waarom mijn laatste betaling nog niet binnen was terwijl de aflevering morgen staat gepland.
Volgens hem had ik het fout en ging het om de kleinere batterij...
Even haarfijn uitgelegd hoe het nu precies zat en met hem de website doorgelopen, pas toen had hij door hoe het nu precies zat.
Personeel is dus totaal niet op de hoogte.
Kon mij ook nog niks vertellen over autopilot wel/niet gratis. Behalve dat die auto's had staan die uitgeleverd moesten worden.
Afgesproken dat die mij terugbelt als die meer weet maar dat moeten we natuurlijk nog maar zien...
Hou ons op de hoogte eh mensen. Denk dat de lijnen rood gloeiend staan op dit moment en vrees dat het toch eerst nog via Europees management en dan nog via US management (9 uur achter) moet lopen dus verwacht niet echt onmiddellijk duidelijke richtlijnen. Als ze de sales/delivery mensen nog geen instructies gekregen hebben hadden ze hier geen rekening met gehouden en zouden bijna alle leveringen gewoon stil moeten vallen. Raar toch dat niemand hier aan gedacht heeft.
Edit: Lokale richtlijnen en wetgeving lijkt me ook vrij onbelangrijk. Als ze net er een punt van maken dat je vanaf nu na 7 dagen kosteloos je Tesla mag teruggeven lijkt me het effect van een prijsverlaging op elk land van toepassing.[/QUOTE
Het lijkt uberhaupt of Tesla hier nog niet goed doorheen heeft gedacht. Op Twitter heeft Musk geen antwoord op de vraag hoe om te gaan met de kosten van upgrade na delivery. De impact op NL/BE/Europa klanten lijkt (nog) minder belangrijk te zijn geweest.
Zou ik het prijsverschil gecompenseerd krijgen met AP (die heb ik er nu helemaal niet bij), dan zou ik een blij man zijn. Heb ik pech, dan is afbestellen & nieuwe ronde nog wel de moeite waard, afhankelijk van wat er bij de leasemaatschappij kan.
“Mein Gott”, Tesla doet zichzelf nu wel veel schade aan. In de politiek zouden we nu kunnen spreken van een oplopende “geloofwaardigheidsspanning”
De enige spanning die we juist nièt op willen zien lopen
Volgens mij heeft Tesla nog geen enkele indicatie gegeven dat ze in Nederland jouw “optie 2” aanbieden. Verder klopt je redenering volgens mij.OK dus als ik het goed begrijp:
Ik moet morgen mijn Model 3 ophalen. Non performance, wel met EAP, zonder FSD.
Kostenverschil
Deze kostte 70,5k, n is nu 65,5k (zonder FSD).
Keuze
Ik kan nu kiezen, als ik het goed heb:
Overweging
- Ik annuleer de auto en koop een exact zelfde configuratie terug en bespaar mij 5k
- Ik houd de auto, en krijgt FSD erbij (heeft iemand dit al bevestigd gekregen?)
Kijk dan wordt de vraag: wanneer gaat FSD écht iets betekenen.? In Nederland?
Ik heb het niet zozeer over autopark en summon. Die gebruikte ik op mijn MS nauwelijks. En NoAP werkt volgens mij in NL nog niet, toch?
Ik heb het over het herkennen van verkeerslichten en stopborden, en VOORAL over automatisch rijden (in de bebouwde kom).
Want je hebt dan met de technische ontwikkeling te maken, EN met de wetgeving die het gebruik (en dus de invoering) van de techniek toestaat. Zie NoAP als voorbeeld, dat volgens mij in NL nog niet actief is. Dat kan nog best wel eens lang duren, en tot die tijd ligt die 5k extra gewoon te niksen.
Vraag
Klopt dit, en wat zouden jullie doen?
Top, dank voor berichtjeStop maar met bellen. Ze zijn intern nog aan het bespreken wat ze gaan doen met huidige bestellingen. Ik heb doorgezeurd tot ik wat doorverbonden werd naar een leidinggevenden bij delivery. Ze bellen me terug als er informatie bekend is en die deel ik dan uiteraard hier ook weer.