Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Mooie soap, vandaag nog 'n poging gedaan om Autopilot + FSD aan te schaffen maar het is momenteel gewoon niet mogelijk. Het servicecenter is verteld dat het enkel via My Tesla kan, de site biedt hier geen opties voor en het hoofdkantoor weet ook niet meer dan 'probeer het volgende week nog eens'.
 
JA HAD IK OOK DUURT LANG VOORDAT DE LEASE AFDELING VAN TESLA DE ORDER HEEFT VERWERKT.

Het irritante is alleen dat je de lease afdeling van Tesla dus niet aan de lijn krijgt, mij is het in ieder geval niet gelukt. Dus Leaseplan zegt "hij is besteld" en Tesla zegt "we kennen de order niet, u moet terug naar leaseplan". En zo ren ik al weken in rondjes...

Vooral nu met de prijswijzigingen en het geneuzel rond AP/EAP/FSD zou het wel fijn zijn om te weten waar ik aan toe ben en minstens om een indicatie van Tesla te horen wanneer de auto nou komt.

*gooit handen wanhopig in de lucht*
 
Ik heb vandaag een Tesla acount gekregen dus kan een reservering nummer zien en heb een aantal stappen ingevuld (levering locatie op Tilburg gezet en aangegeven dat het om lease gaat). Nu dus weer even afwachten. De volgende stap staat nu op "Wij stellen uw factuur op en zullen contact met u opnemen om uw eindbetaling te regelen.". Is er een pijl te trekken op hoe lang dit gemiddeld duurt (voor lease bestellingen)?
 
Het irritante is alleen dat je de lease afdeling van Tesla dus niet aan de lijn krijgt, mij is het in ieder geval niet gelukt. Dus Leaseplan zegt "hij is besteld" en Tesla zegt "we kennen de order niet, u moet terug naar leaseplan". En zo ren ik al weken in rondjes...

Vooral nu met de prijswijzigingen en het geneuzel rond AP/EAP/FSD zou het wel fijn zijn om te weten waar ik aan toe ben en minstens om een indicatie van Tesla te horen wanneer de auto nou komt.

*gooit handen wanhopig in de lucht*

Tja, ik begrijp je helemaal. Je zou zeggen dat 2 relatief grote organisaties die te maken hebben met emotionele grote aanschaf beslissingen wel een modus kunnen bedenken om beter om te gaan met (het gebrek aan) de stroom van informatie. Bij Tesla lijken ze de draad volledig kwijt vanwege het gebrek aan ervaring, non communicatie USA en snel opvolgende wijzigingen. Bij LeasePlan lijkt het ze gewoon niet te interesseren. Tja, wat is erger?

Ik zit ook niet in de gelegenheid er achteraan te bellen (full time job, partner die 4 dagen per week in buitenland zit, opleiding en 2 jonge kinderen), en met mailen krijg je de antwoorden niet. Helaas kom je in die situatie niet verder. Afwachten dus! Al met al weet ik wel dat organisaties die hierin niet verbeteren, vroeger of later hun relevantie verliezen. Bij tesla zou ik dat jammer vinden. Bij LeasePlan? Voor hen 10 anderen.....
 
Zeg maar wel nooit want leeg rijden is geen goed idee. Op langere ritten altijd de opties om tussendoor te laden in de gaten houden. Ik zet nooit de verwarming lager of uit. Ik sta liever 20 minuten te laden ergens..

Eens maar het kan natuurlijk gebeuren dat je een afslag mist en daardoor ook je supercharger en als het dan krap wordt zou je kunnen overwegen om je overige electriciteitsgebruikers in de auto uit te zetten. Dat bedoel ik meer, dus zeg nooit nooit want dat kan iedereen een keer overkomen.
 
  • Like
Reactions: Michel3
@JanMetPet Op de leveringen sheet kan je misschien wel wat informatie vinden (en invullen).

@Odie @JoostG Bij mij is het gegaan van "Auto is in Zeebrugge" naar "Auto is onderweg naar Zeebrugge" (wtf!) naar "Auto word gegarandeerd volgende week geleverd" (3x) en in die week "Oeps! Toch niet, we hebben eigenlijk geen flauw idee!" om vervolgens een dag later te bellen dat mijn auto geleverd gaat worden op Maandag, na de week waar de auto gegarandeerd in geleverd zou worden.

Dit zou totaal opgelost kunnen worden met een simpele tracker zoals postNL heeft, met een geschatte reeks weken/dagen van levering die nauwkeuriger word naarmate de auto dichterbij komt.

In productie > Onderweg naar europa > Zeebrugge > Tilburg (levering geschat tussen 22-02 en 15-03)

In productie > Onderweg naar europa > Zeebrugge > Tilburg (levering geschat tussen 01-03 en 15-03)

In productie > Onderweg naar europa > Zeebrugge > Tilburg (levering geschat tussen 05-03 en 13-03)

In productie > Onderweg naar europa > Zeebrugge > Tilburg (levering op 10-03 10:00)
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Het irritante is alleen dat je de lease afdeling van Tesla dus niet aan de lijn krijgt, mij is het in ieder geval niet gelukt. Dus Leaseplan zegt "hij is besteld" en Tesla zegt "we kennen de order niet, u moet terug naar leaseplan". En zo ren ik al weken in rondjes...

Vooral nu met de prijswijzigingen en het geneuzel rond AP/EAP/FSD zou het wel fijn zijn om te weten waar ik aan toe ben en minstens om een indicatie van Tesla te horen wanneer de auto nou komt.

*gooit handen wanhopig in de lucht*
Kalm blijven is het advies
Druk maken blijkt geen zin te hebben en ze ruimte geven het op te lossen
Ik verwacht elk moment een mededeling hier te lezen dat de eerste Leaseplan uitgeleverd gaat worden
Hou vol!
 
  • Like
Reactions: Odie
Ik heb vandaag een Tesla acount gekregen dus kan een reservering nummer zien en heb een aantal stappen ingevuld (levering locatie op Tilburg gezet en aangegeven dat het om lease gaat). Nu dus weer even afwachten. De volgende stap staat nu op "Wij stellen uw factuur op en zullen contact met u opnemen om uw eindbetaling te regelen.". Is er een pijl te trekken op hoe lang dit gemiddeld duurt (voor lease bestellingen)?
Welke lease?
Ik, en elke andere Leaseplan rijder kan niets zien in zijn/haar account
 
In het kader van lease: ik had net even Tesla aan de telefoon. De vriendelijke dame aldaar zei dat de bestelling per vandaag is doorgevoerd. Ik heb op 10 januari bevestiging van de leasemij gekregen dat er is besteld. Waar dit verschil in zit wist zij ook niet te vertellen.
 
In het kader van lease: ik had net even Tesla aan de telefoon. De vriendelijke dame aldaar zei dat de bestelling per vandaag is doorgevoerd. Ik heb op 10 januari bevestiging van de leasemij gekregen dat er is besteld. Waar dit verschil in zit wist zij ook niet te vertellen.
Lijkt heel erg maar ervaringen laten weten dat als je het laatste aankomt het eerste een M3 krijgt. Dus er is hoop voor jou
 
  • Funny
Reactions: JanMetPet
Net even met Tesla gebeld of ze al iets konden zien met het RN nummer wat ik van LeasePlan heb gekregen.
Blijkbaar heeft LeasePlan het verkeerde RN doorgegeven aan mij.. Nu dus de juiste gekregen en gelijk mijn telefoonnummer + e-mailadres laten registreren, want dat was dus blijkbaar ook nog niet gebeurd. Er is nog geen VIN toegewezen (had ik ook niet verwacht met een leverweek indicatie van week 15), maar het was dus goed dat ik even gebeld heb zodat alle gegevens goed staan.
 
Zojuist gebeld door Tesla!! Mag hem overmorgen ophalen!! Alles op een rijtje:
1. Nooit een SMS over levering gehad of telefoontje
2. Nooit een eindfactuur gezien in m'n account (zou vandaag moeten komen)
3. Vorige week voor het eerst een VIN gekregen, hij zou op Grand Venus staan, maar heb nu een andere VIN gekregen en hij blijkt met CSCC Europe zijn meegekomen! Ik heb misschien iemand anders z'n auto gekregen?
4. Nieuwe VIN: 216xxx oude VIN 240xxx
5. Blauw, LR 19" sportvelgen, zwart interieur

Ben dus totaal overdonderd door dit telefoontje, ik begon al aan eind maart, begin april te denken.
 
Met betrekking tot de AP/FSD wijzigingen zojuist het volgende onder ogen gekregen :

Levering_2019.png
 
Nee!

Hendel kan niet naar achteren of naar voren in de Model 3, alleen omhoog en omlaag!! Om AP of cruise control uit te zetten doe je hem omhoog (dus in z'n achteruit eigenlijk). Gelukkig kan de Model 3 niet in z'n achteruit gezet worden als hij harder dan een bepaalde snelheid gaat. Echter op de P knop drukken is wel gevaarlijk, de P druk per ongeluk langdurig indrukken activeert namelijk wel de parkeerrem/handrem en dit levert uiteraard gevaarlijke situaties op!
Ter aanvulling, de hendel kan ook halverwege omhoog tot het punt dat hij over een drempeltje voor z'n achteruit heen gaat zeg maar. Dan gaat de CC ook uit. Om hem weer aan te zetten moet je hem naar beneden wel door het punt heen drukken.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Met betrekking tot de AP/FSD wijzigingen zojuist het volgende onder ogen gekregen :

View attachment 383617
ik dit ook op schrift gekregen:
Ordered cars but not delivered

  • If a customer has no Autopilot package configured, they will receive Autopilot (Autosteer + Traffic Aware Cruise Control) at no cost. The upgrade will be completed post-delivery.
  • If a customer has Enhanced Autopilot configured, they will receive Full Self Driving (Navigate on Autopilot, Summon, Autopark and future features). The upgrade will be completed post-delivery.
 
Zojuist gebeld door Tesla!! Mag hem overmorgen ophalen!! Alles op een rijtje:
1. Nooit een SMS over levering gehad of telefoontje
2. Nooit een eindfactuur gezien in m'n account (zou vandaag moeten komen)
3. Vorige week voor het eerst een VIN gekregen, hij zou op Grand Venus staan, maar heb nu een andere VIN gekregen en hij blijkt met CSCC Europe zijn meegekomen! Ik heb misschien iemand anders z'n auto gekregen?
4. Nieuwe VIN: 216xxx oude VIN 240xxx
5. Blauw, LR 19" sportvelgen, zwart interieur

Ben dus totaal overdonderd door dit telefoontje, ik begon al aan eind maart, begin april te denken.
Je geeft “ons” weer hoop:rolleyes: have fun!!
 
  • Love
Reactions: SeBsZ