Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
@Odie dat is inderdaad stierenexcrement. Ik heb met EAP besteld en alle functies daarbinnen (inc NoA met de laatste update) doen het gewoon al vanaf het moment dat de kalibratie klaar was (ong 40 km vanaf delivery centre). Heb echter nog steeds geen duidelijkheid of de FSD upgrade er nu wel of niet op zit (zou wel moeten!).
 
  • Funny
Reactions: Odie
@Odie dat is inderdaad stierenexcrement. Ik heb met EAP besteld en alle functies daarbinnen (inc NoA met de laatste update) doen het gewoon al vanaf het moment dat de kalibratie klaar was (ong 40 km vanaf delivery centre). Heb echter nog steeds geen duidelijkheid of de FSD upgrade er nu wel of niet op zit (zou wel moeten!).

Wat kan dan de reden zijn dat ze me én geen gratis AP willen geven nu maar óók geen betaalde? Hallo, hiero! Creditcard! Joehoe, geld voor Tesla!!

Na de levering gaat dit frustratie 2 worden.
 
Wat kan dan de reden zijn dat ze me én geen gratis AP willen geven nu maar óók geen betaalde? Hallo, hiero! Creditcard! Joehoe, geld voor Tesla!!

Na de levering gaat dit frustratie 2 worden.
Er is op de onnavolgbare manier van Tesla een bericht de gemeenschap in geslingerd dat er per 1 april midnight (en daar bedoelen ze dan maandag 24:00 califonia time mee) een aankondiging komt waar we allemaal blij van gaan worden. Velen verwachten iets met de prijzen van AP en/of FSD. Misschien hebben ze daarom alle mogelijkheden om Ap en FSD te bestellen weggehaald. Zelfs service centers schijnen even geen orders te accepteren. Even wachten tot dinsdagochtend onze tijd?
NB. Maar het delivery team heeft bij mij vandaag de bijbestelling voor AP en FSD wel gewoon doorgevoerd.
 
View attachment 391491 Mijn M3P. En mij toch niet echt ingehouden, autostrade 125km/u

Tellerstand.jpg


Hoe komen jullie aan die verbruiken onder de 200 Wh/km? Ik denk dat mijn auto ergens lading lekt...
>900 kWh erin gestopt (volgens thuislader), 777 daadwerkelijk verbruikt dus.
 
Er is op de onnavolgbare manier van Tesla een bericht de gemeenschap in geslingerd dat er per 1 april midnight (en daar bedoelen ze dan maandag 24:00 califonia time mee) een aankondiging komt waar we allemaal blij van gaan worden. Velen verwachten iets met de prijzen van AP en/of FSD. Misschien hebben ze daarom alle mogelijkheden om Ap en FSD te bestellen weggehaald. Zelfs service centers schijnen even geen orders te accepteren. Even wachten tot dinsdagochtend onze tijd?
NB. Maar het delivery team heeft bij mij vandaag de bijbestelling voor AP en FSD wel gewoon doorgevoerd.

Ik had dat gerucht ook gelezen maar ik vind dat aspect “blij” voornamelijk wishful thinking lijken zolang dit niet uit een verifieerbare bron komt en zwart op wit staat :)
 
View attachment 391580

Hoe komen jullie aan die verbruiken onder de 200 Wh/km? Ik denk dat mijn auto ergens lading lekt...
>900 kWh erin gestopt (volgens thuislader), 777 daadwerkelijk verbruikt dus.

In de praktijk kun je rekening houden met maximaal 10% laadverliezen. De elektrameter voor de oplader kan dus ca. 10% meer stroom meten dan de Tesla weergeeft op het scherm. Als je de auto weinig gebruikt en het buiten koud is kan het wel zo zijn dat er af en toe wat bij geladen wordt wat de Tesla in slaapstand mogelijk niet meet (ik verwacht dat een Tesla welke uit staat geen toename van verbruik heeft op display -> was bij mijn vorige auto ook niet het geval) Gezien het aantal km op je teller verwacht ik dat je de auto frequent gebruikt. Dan zijn de verschillen tussen laden en display wel erg groot. Zitten er geen andere verbruikers achter je meter?
 
Er is op de onnavolgbare manier van Tesla een bericht de gemeenschap in geslingerd dat er per 1 april midnight (en daar bedoelen ze dan maandag 24:00 califonia time mee) een aankondiging komt waar we allemaal blij van gaan worden.
Door wat ik hier de afgelopen weken heb gelezen kan ik me nauwelijks voorstellen dat er überhaupt iets is waar iedereen blij van kan worden...
 
View attachment 391580

Hoe komen jullie aan die verbruiken onder de 200 Wh/km? Ik denk dat mijn auto ergens lading lekt...
>900 kWh erin gestopt (volgens thuislader), 777 daadwerkelijk verbruikt dus.
Die 168Wh/km hierboven is wel specifiek het scherm Sinds opladen... dat is toch anders dan de schermpjes Trip A, B en een gemiddelde over het totaal aantal km's. Hoewel dat bij mij eerlijk gezegd 180Wh/km is bij een vergelijkbaar totaal km's als het jouwe... Wellicht rijd jij verhoudingsgewijs veel snelweg en ook vrij snel op kortere stukken etc etc... ??
 
Die 168Wh/km hierboven is wel specifiek het scherm Sinds opladen... dat is toch anders dan de schermpjes Trip A, B en een gemiddelde over het totaal aantal km's. Hoewel dat bij mij eerlijk gezegd 180Wh/km is bij een vergelijkbaar totaal km's als het jouwe... Wellicht rijd jij verhoudingsgewijs veel snelweg en ook vrij snel op kortere stukken etc etc... ??
De auto was dan nog geen dag in mijn bezit. Had toen mijn eerste trip naar het werk erop zitten. Inderdaad snachts opgeladen thuis. Morgen wat langere trip gepland. Zal ziek wat dit geeft
 
Funny thing. Net met mijn keycard de auto gelocked. Liep ermee naar mijn voordeur waar ik een 2N acces control unit heb (automatische deur ivm lui / veiligheid). In de gewenning hield ik mijn kaart voor het toegangscontrole systeem, en er kwam een beep terug. Ofwel, het type kaart is bekend. Er zit blijkbaar een MIFARE DESFire chip in. Handig voor de mensen die de kaart ook voor andere doeleinden willen gebruiken
 
In de praktijk kun je rekening houden met maximaal 10% laadverliezen. De elektrameter voor de oplader kan dus ca. 10% meer stroom meten dan de Tesla weergeeft op het scherm. Als je de auto weinig gebruikt en het buiten koud is kan het wel zo zijn dat er af en toe wat bij geladen wordt wat de Tesla in slaapstand mogelijk niet meet (ik verwacht dat een Tesla welke uit staat geen toename van verbruik heeft op display -> was bij mijn vorige auto ook niet het geval) Gezien het aantal km op je teller verwacht ik dat je de auto frequent gebruikt. Dan zijn de verschillen tussen laden en display wel erg groot. Zitten er geen andere verbruikers achter je meter?

Die 168Wh/km hierboven is wel specifiek het scherm Sinds opladen... dat is toch anders dan de schermpjes Trip A, B en een gemiddelde over het totaal aantal km's. Hoewel dat bij mij eerlijk gezegd 180Wh/km is bij een vergelijkbaar totaal km's als het jouwe... Wellicht rijd jij verhoudingsgewijs veel snelweg en ook vrij snel op kortere stukken etc etc... ??

Een beetje door mijn laadgeschiedenis scrollend gebruik ik ongeveer 40 kWh per ~50% batterij verbruik (woon-werk), dan klopt die 10% laadverliezen bij 75 kWh batterij. Soms staat de auto een paar dagen stil en haal ik de kabel eraf (verlies is dan meer dan 1%/dag wat je soms leest). Op de snelweg rijd ik stevig door (gaat zo makkelijk) vooral in het weekend wanneer het leeg is. In het begin ook lange trips in de kou gemaakt. Verbruik voor opwarmen/bijladen en sluipverbruik van de lader is verwaarloosbaar. Nu met wat warmer weer zit ik wel onder 200 Wh/km. kWh-meter telt alleen de lader :)
 
Als ik de werkelijke range zo lees van de LR vraag ik mij echt af wat die van de SR+ zal zijn.
Ik rij gemiddeld 100km per dag waarvan de helft autosnelweg aan 130km/u en de helft gewestwegen aan 70km/u.
Zou met dit rijgedrag 250km haalbaar zijn in alle weersomstandigheden?
Bij incidenten gebeurd het regelmatig dat ik terug naar mijn kantoor moet en zou dus graag twee keer die 100km kunnen afleggen. Ik zal hem steeds inpluggen in mijn verwarmde garage maar soms zal ik zonder bijladen terug moeten kunnen vertrekken.
 
Als ik de werkelijke range zo lees van de LR vraag ik mij echt af wat die van de SR+ zal zijn.
Ik rij gemiddeld 100km per dag waarvan de helft autosnelweg aan 130km/u en de helft gewestwegen aan 70km/u.
Zou met dit rijgedrag 250km haalbaar zijn in alle weersomstandigheden?
Bij incidenten gebeurd het regelmatig dat ik terug naar mijn kantoor moet en zou dus graag twee keer die 100km kunnen afleggen. Ik zal hem steeds inpluggen in mijn verwarmde garage maar soms zal ik zonder bijladen terug moeten kunnen vertrekken.

Met mijn S85 heb ik heel lang dagelijks 230 km gereden. Ook in de winter is dat geen enkel probleem. Ik laad thuis wel altijd.
 
  • Informative
Reactions: Hayden