Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
IK heb hem zover ik weet besteld. In Rotterdam is allereerst een AWD besteld. D.m.v. een mail heb ik vervolgens om aanpassing naar een RWD moeten verzoeken. Dit was de procedure. Zodra de RWD in het bestelsysteem beschikbaar is, wordt de order geplaatst. Afwachten dus...

De AWD is gewoon bevestigd d.m.v. een factuur. De RWD factuur heb ik dus nog niet.
Heb je misschien al een update van je bestelling? ik heb nog steeds niets gehoord..
 
De Model 3 is een heerlijke wagen. Alleen voor iemand die regelmatig een racefiets wil meenemen (en 1.86 is) is het niet de meest praktische auto. In de Saab gooi ik de bank plat en dan 'gooi' je de fiets er zo in. Is het gezin erbij, of moet ik de auto met fiets ergens achterlaten, dan past het frame met de wielen los in de achterbak. Bij de Model 3 allemaal niet. Misschien toch moeten wachten op de Y .....:confused:

Ik was van plan om met de SeaSucker te gaan werken, maar ben toch wat gaan twijfelen over draadjes met scheuren in ramen bij gebruik van de zuignappen. We gaan het zien.
 
De Model 3 is een heerlijke wagen. Alleen voor iemand die regelmatig een racefiets wil meenemen (en 1.86 is) is het niet de meest praktische auto. In de Saab gooi ik de bank plat en dan 'gooi' je de fiets er zo in. Is het gezin erbij, of moet ik de auto met fiets ergens achterlaten, dan past het frame met de wielen los in de achterbak. Bij de Model 3 allemaal niet. Misschien toch moeten wachten op de Y .....:confused:

Ik was van plan om met de SeaSucker te gaan werken, maar ben toch wat gaan twijfelen over draadjes met scheuren in ramen bij gebruik van de zuignappen. We gaan het zien.

Je kan ook bij Tesla de originele dakdragers bestellen. Daar zal wel een fietsuitbreiding voor te vinden zijn.
 
Dan moet die wel een keer te koop zijn. Al paar jaar uitverkocht in USA. Soms hebben ze er een paar maar dan binnen een dag weer uitverkocht.

Ik keek net, en ............ ze lijken weer op voorraad te zijn. Alleen niet buiten de VS/Canada te bestellen. Dus dan dien je het via shipitto te doen en dan wordt het een hele kostbare zaak (BTW, invoerrechten, shipping), buiten de aanschaf van andere fietsdragers voor deze dakdragers.
 
Lukt dit echt niet? Ik ben maar 1cm groter en krijg mijn fiets(frame en wielen los) toch in tot nu toe in elke auto.
En de M3 is bij lange na niet de kleinste

Wil ik de fiets in de achterbak leggen, dan moet de zadelpen eruit (evenals de wielen). Gooi ik de achterbank plat, dan krijg ik hem met wielen in het frame niet naar binnen geschoven (achterwiel en zadel komen niet langs wielkassen).

De ruimte is niet het probleem, alleen de opening van de achterbak.
 
EPA.jpg

Interessant overzicht

De nummer 1, 2 en 3 van de leverbare auto's is een Tesla.