Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
In mijn geval (ik heb ook winterbanden besteld) zou dat niet mis zijn (de rolweerstand is wat hoger maar ze zijn ook stil en comfortabel, en hebben meer grip dan de Primacy MXM4). Antwoord hopelijk binnenkort.

Of het kan natuurlijk dat ze andere banden installeren (meer naar de "zomerse" kant) voor de mensen die winterbanden bestellen, of voor mensen die de AWD kopen.
 
Dat je losse winterbanden mee kan bestellen ben ik van op de hoogte, maar dan krijg je nog een extra set van die 18" velgen die ik nog niet echt mooi vind.
Wat ik kan vinden worden ze inderdaad standaard op Michelin Pilot Sport 4 banden geleverd. Zal zaterdag aan de verkoper vragen of het misschien mogelijk is om op andere banden te leveren (al ga ik er van uit dat dit niet zal gaan).
 
Ik zat vandaag achter het stuur op een parkeerplaats langs de snelweg met de auto in P en ik had de deuren gesloten met het lock icoontje.

Maar na een paar minuten ging tot mijn verbazing het alarm af. Iemand van jullie dat wel eens gehad?

Hoe kan je ervoor zorgen dat dat niet gebeurt?
 
Misschien een rare vraag nu het weer warmer wordt buiten, maar weet iemand of het mogelijk is om de auto
op winterbanden te laten leveren?
Ik zou namelijk het liefst in de winter met de 18" (+Aero) rijden en in de zomer met wat mooiere (en misschien grotere) velgen.

Hele valide vraag wat mij betreft.
Wat ik gedaan heb, meteen vanuit Tilburg na de levering naar mijn lokale bandenboer gereden en daar de banden omgewisseld voor een A merk winterbanden en kreeg nog geld toe.

Nu bezig met een set grotere velgen met zomerbanden.
 
  • Informative
Reactions: gelden
Reactie op alarm #14341

Heb ik in maart ook gehad op het moment dat ik een middagdutje wou doen terwijl ik op iemand moest wachten. Gebeurd alleen als auto op slot wordt gezet met icoontje (is mijn vermoeden). Een auto alarm met detectie op basis van?????? Toch op camera bij binnenspiegel? (welke volgens Tesla nog niet gebruikt wordt) Of op andere wijze?

Je vraagt hoe je dit kunt voorkomen -> door niet in de auto te gaan zitten terwijl deze op slot is :p
 
  • Like
Reactions: joesgarage
Ik zat vandaag achter het stuur op een parkeerplaats langs de snelweg met de auto in P en ik had de deuren gesloten met het lock icoontje.

Maar na een paar minuten ging tot mijn verbazing het alarm af. Iemand van jullie dat wel eens gehad?

Hoe kan je ervoor zorgen dat dat niet gebeurt?

Bij instellingen kun je er voor kiezen om de auto standaard op slot te zetten en zo te laten als je rijdt, stilstaat en parkeert. Auto gaat pas open als je de deur opendoet. Zo heb je ook nooit problemen in de wasstraat met laadklep die open gaat, carjacking etc.
 
Bij instellingen kun je er voor kiezen om de auto standaard op slot te zetten en zo te laten als je rijdt, stilstaat en parkeert. Auto gaat pas open als je de deur opendoet. Zo heb je ook nooit problemen in de wasstraat met laadklep die open gaat, carjacking etc.

Ik meen dat de auto al ontgrendeld als deze in P wordt gezet? Dus voordat je de knop op de deur indrukt om de deur te openen?
Of heb ik dat fout? (lees: instellingen anders ingesteld)

Waarom gaat alarm dan af?
 
Ik meen dat de auto al ontgrendeld als deze in P wordt gezet? Dus voordat je de knop op de deur indrukt om de deur te openen?
Of heb ik dat fout? (lees: instellingen anders ingesteld)

Waarom gaat alarm dan af?

Nee de auto kan dan ook op slot blijven, is net wat je kiest bij instellingen. Bij mij blijft alles op slot, ook in P stand. Zodra je begint te rijden, grofweg 5-10km/uur gaat de auto op slot en pas als je de deur opent, ontgrendelt het. Maar als je de auto via het icoontje zelf op slot zet, dan kan het alarm af gaan, zelf ook ooit een keer ervaren ;). Ik weet ook niet waarom het gebeurt, maar zal vast wel met veiligheid te maken hebben.
 
Nee de auto kan dan ook op slot blijven, is net wat je kiest bij instellingen. Bij mij blijft alles op slot, ook in P stand. Zodra je begint te rijden, grofweg 5-10km/uur gaat de auto op slot en pas als je de deur opent, ontgrendelt het. Maar als je de auto via het icoontje zelf op slot zet, dan kan het alarm af gaan, zelf ook ooit een keer ervaren ;). Ik weet ook niet waarom het gebeurt, maar zal vast wel met veiligheid te maken hebben.

Aha, ik snap em :)
Ik meen overigens dat ik je vanmiddag zag rijden op de A2/ring A'dam. (een X met dames achter het stuur zijn zeldzaam?)
 
Hele valide vraag wat mij betreft.
Wat ik gedaan heb, meteen vanuit Tilburg na de levering naar mijn lokale bandenboer gereden en daar de banden omgewisseld voor een A merk winterbanden en kreeg nog geld toe.

Nu bezig met een set grotere velgen met zomerbanden.

Thanks, goede tip! Wist niet dat ze dat deden.
Weet je toevallig wat de maten zijn van de velgen op de 3? (Vooral ET en J waarde zij nog wat onduidelijk)
 
Bedankt! Hoewel ik daar niet kan zien welke velgen/banden geschikt zijn voor een M3P.

Ik zoek een winterwielenset voor de M3P. Prio's zijn range (1) en rijcomfort (2). Looks zijn minder belangrijk.

Dan zou ik 19" nemen (18 past niet ivm de remklauw)
Steek 5x114.3
Velgenbreedte 8.5J
ET waarde +35 of +40 is prima.
Bandenmaat 235/40/19
Naafgat 64.1mm (of groter en dan met extra centreerring)

Kan je zo bij elke banden/velgenboer bestellen als je hierom vraagt
 
Wat ik me al een tijdje afvraag. :rolleyes:
Zou het niet handig zijn dat bij een tap op het batterij-symbool de weergave verandert van % naar km’s en v.v.? Of kan dit al.... ik kan dit helaas zelf nog niet niet uitproberen. Misschien een tweet naar Elon waard voor de twitteraars onder ons.