You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heb de reseal wel gehad en die voorkomt alleen het piepen zoals in de vele video's te horen is. Een kraak bij oneffenheden is echt anders. Ik heb die heel af en toe bij een scherpe draai in oneffen terrein, vooral achteruitrijdend wel eens. Tot dusverre was het voor mij geen reden om een afspraak in te plannen, als het niet erger wordt. Zit wel over de 70.000 km dus point to decide nadert.Sinds kort horen wij wat kraakgeluiden bij het rijden over wegen met korte oneffenheden en soms bij drempels het gaat om een Model 3 uit 2019.
De reseal terugroepactie is bij ons (nog) niet doorgevoerd en we hebben er ook geen bericht over ontvangen, moet je hier om vragen?
Zijn er mensen met een model 3 die na de reseal minder of geen last meer van deze kraakgeluiden hebben?
Bij mij 5 van de 6 draagarmen vervangen nav gekraak bij scherp insturen en bij drempels.... zou dus niet te lang wachten!Heb de reseal wel gehad en die voorkomt alleen het piepen zoals in de vele video's te horen is. Een kraak bij oneffenheden is echt anders. Ik heb die heel af en toe bij een scherpe draai in oneffen terrein, vooral achteruitrijdend wel eens. Tot dusverre was het voor mij geen reden om een afspraak in te plannen, als het niet erger wordt. Zit wel over de 70.000 km dus point to decide nadert.
Voor zover ik weet zijn het beiden “na de facelift” modellen dus uiterlijk geen verschil, maar vanaf dit voorjaar is Tesla andere accupacks gaan leveren in de M3 LR.Weet iemand waarom de long range in de configurator 614 km range heeft en de voorraad modellen 580 Km? De voorraad modellen zijn ook de „facelift“ modellen met chrome delete.
Ik zal eens kijken of er prijsverschil zit tussen de nieuwe 580 km en de 615 km modellen.Voor zover ik weet zijn het beiden “na de facelift” modellen dus uiterlijk geen verschil, maar vanaf dit voorjaar is Tesla andere accupacks gaan leveren in de M3 LR.
Zie ook: Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
Niet helemaal: binnen MY2021 heb je het verschil met de sierpanelen die in de meest recente versies doorlopen in de deuren. Die doorlopende sierpanelen hadden de eerste MY2021 modellen niet.Voor zover ik weet zijn het beiden “na de facelift” modellen dus uiterlijk geen verschil, maar vanaf dit voorjaar is Tesla andere accupacks gaan leveren in de M3 LR.
Zie ook: Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
Nee, Long range kan niet met LFP, want dan wordt het gewicht te hoog. Dat geldt zowel voor de 3 als de Y. En Y SR+ hebben we nog niet.Een kennis van ons heeft van Tesla te horen gekregen dat de 580 km auto's een LFP Long Range accupakket hebben. Of dit ook echt waar is, kan ik helaas niet zeggen.
Zoek even naar de variantcode op de achterkant van het kentekenbewijs of online via de RDW. Begint deze code met E1 of E3, dan heb je een Panasonic pack. Begint deze code met E5, dan heb je een LG pack. De variantcode voor de Model 3 met LFP accu van CATL start met E6.Is er een manier om te achterhalen of en een LG pack of een Panasonic pack in zit?
Volgens “het internet“ zijn de 580 km modellen uit de tijd dat de LR met een LG en Panasonic pack geleverd werd waarbij de LG iets minder capaciteit zou hebben dan de Panasonic.
Bij staat bij type/variant 003 E3D. Dit zou dus betekenen dat er een Panasonic pack in zit. Dit komt dan weer niet overeen met de 580km range die Tesla opgeeftZoek even naar de variantcode op de achterkant van het kentekenbewijs of online via de RDW. Begint deze code met E1 of E3, dan heb je een Panasonic pack. Begint deze code met E5, dan heb je een LG pack. De variantcode voor de Model 3 met LFP accu van CATL start met E6.
Ik heb staan e3LD, dat is dan met wltp 614 km, zoals ook afgesproken. Vroeg me ook al af hoe dat te controleren want aan je bereik in de auto kun je niks afleiden.Bij staat bij type/variant 003 E3D. Dit zou dus betekenen dat er een Panasonic pack in zit. Dit komt dan weer niet overeen met de 580km range die Tesla opgeeft
Ik heb een voorraad model besteld en daarbij stond de wltp van 580 vermeld.Ik heb staan e3LD, dat is dan met wltp 614 km, zoals ook afgesproken. Vroeg me ook al af hoe dat te controleren want aan je bereik in de auto kun je niks afleiden.
Door de jaren heen zijn er een aantal varianten geleverd door Panasonic en 580km WLTP past bij het Panasonic 2170C pakket. Hier vind je een mooi overzicht op een Duits forum waarin de verschillende accupakketten aan bod komen.Dit komt dan weer niet overeen met de 580km range die Tesla opgeeft
Volgens dit plaatje komen alle nieuwe modellen inclusief de performance uit China. Dat is wel interessant aangezien men over het algemeen goed te spreken is over de kwaliteit van de MIC modellen.Door de jaren heen zijn er een aantal varianten geleverd door Panasonic en 580km WLTP past bij het Panasonic 2170C pakket. Hier vind je een mooi overzicht op een Duits forum waarin de verschillende accupakketten aan bod komen.
Heb het plaatje even gekopieerd van het Duitse forum:
View attachment 713206
@Mars2020 , zou je niet hier je bereik eens willen neerzetten? Ben wel benieuwd naar het verschil (op papier dan) tussen de LR van jou en die van mij:Ik heb een voorraad model besteld en daarbij stond de wltp van 580 vermeld.