Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - FSD upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Dat ligt aan de leverdatum (ik heb op de bon staan EAP maar levering na 1 maart dus FSD). Sowieso duurt het nog jaren eer dat HW3 echt nodig gaat zijn en tegen die tijd is 80% van de huidige rijders toe aan een nieuwe auto.
idem, maar buiten de sms heb ik dat nergens zwart op wit staan. het zou toch duidelijker zijn dat er dan in je account verschijnt EAP en FSD ipv EAP zoals het er nu staat
 
Via Facebook ben ik hierheen verwezen. Laat ik eerst mijn gegevens die je in je post hebt gevraagd:

Tesla Model 3 Long Range AWD is geleverd op 24 maart 2019
Auto is besteld op 28 februari 2019 (3 uur voordat de 5% prijsverlaging werd aangekondigd)
AP is niet geactiveerd. Ik zou ter compensatie AP gratis krijgen. Ik heb anderhalve week geleden dit per e-mail bevestigd kunnen krijgen.
FSD is gewenst. Hiervoor is mondeling tegen mij gezegd dat ik die aangeboden zou krijgen voor €2000. Ik heb dit bij een bezoek aan Sec Tilburg laten controleren en toen werd me bevestigd dat ik op de lijst sta.
Ik ben tevreden wanneer Tesla zijn beloftes simpelweg nakomt, en dat dit niet zoals nu ontzettend lang duurt.
Andere bijzonderheden / relevante informatie mbt AP / FSD: zie hierboven en hieronder.

Ik weet niet hoe ik een PM kan sturen, zodat ik je mijn e-mail adres door kan geven.

Omdat ik het heen en weer getelefoneer met Tesla Service zonder enig concreet resultaat beu ben, heb ik afgelopen Vrijdag Tesla Service gebeld en geprobeerd tot afspraken te komen. Dit was weer zonder enig resultaat. Hierop heb ik gezegd dat Tesla tot komende Woensdag te tijd krijgt om mijn toegezegde gratis AP te activeren, mij de aanbieding van FSD a €2000 schriftelijk te bevestigen, een uiterste datum waarop ik de aanbieding van FSD mag verwachten te geven, en mij het maximaal aantal dagen dat activatie van FSD na mijn betaling geactiveerd gaat worden. Als hieraan niet voldaan wordt, dan ga ik Tesla Nederland ingebrekestellen met een ultimatum van 2 weken voor voorgenoemde punten. En indien na die 2 weken hier nog steeds niet aan voldaan wordt, dat ik dan naar de rechter stap.
Hiervoor heb ik tijdens hetzelfde telefoongesprek met Tesla Service gevraagd voor de NAW gegevens die ik kan gebruiken voor de ingebrekestelling. Na beraad van de service medewerkster kon zij mij geen adres geven omdat ze die informatie niet heeft. Ik heb hier mijn ongeloof over geuit omdat ook zij toch op een fysiek adres van een Tesla vestiging zit. Ik heb toen als antwoord gekregen dat ik dit per e-mail moet navragen op e-mail adres [email protected]. Ik heb dit vrijdag 11:30 gedaan en in diezelfde e-mail nogmaals mijn ultimatum en eisen geuit. Zij bevestigde me dat of die Vrijdag anders uiterlijk komende Maandag een antwoord zou komen. Op Vrijdag is niets vanuit Tesla gekomen.
Maandag verwacht ik sowieso gebeld te worden vanwege een ander probleem met mijn Tesla waarover Tesla Service twee-en-halve week geleden beloofd had hier op terug te komen, en zoals je kunt raden zonder enige beweging. Ik zal dan nogmaals dit op hun hart drukken.
 
  • Like
Reactions: ThijsM3
Via Facebook ben ik hierheen verwezen. Laat ik eerst mijn gegevens die je in je post hebt gevraagd:

Tesla Model 3 Long Range AWD is geleverd op 24 maart 2019
Auto is besteld op 28 februari 2019 (3 uur voordat de 5% prijsverlaging werd aangekondigd)
AP is niet geactiveerd. Ik zou ter compensatie AP gratis krijgen. Ik heb anderhalve week geleden dit per e-mail bevestigd kunnen krijgen.
FSD is gewenst. Hiervoor is mondeling tegen mij gezegd dat ik die aangeboden zou krijgen voor €2000. Ik heb dit bij een bezoek aan Sec Tilburg laten controleren en toen werd me bevestigd dat ik op de lijst sta.
Ik ben tevreden wanneer Tesla zijn beloftes simpelweg nakomt, en dat dit niet zoals nu ontzettend lang duurt.
Andere bijzonderheden / relevante informatie mbt AP / FSD: zie hierboven en hieronder.

Ik weet niet hoe ik een PM kan sturen, zodat ik je mijn e-mail adres door kan geven.

Omdat ik het heen en weer getelefoneer met Tesla Service zonder enig concreet resultaat beu ben, heb ik afgelopen Vrijdag Tesla Service gebeld en geprobeerd tot afspraken te komen. Dit was weer zonder enig resultaat. Hierop heb ik gezegd dat Tesla tot komende Woensdag te tijd krijgt om mijn toegezegde gratis AP te activeren, mij de aanbieding van FSD a €2000 schriftelijk te bevestigen, een uiterste datum waarop ik de aanbieding van FSD mag verwachten te geven, en mij het maximaal aantal dagen dat activatie van FSD na mijn betaling geactiveerd gaat worden. Als hieraan niet voldaan wordt, dan ga ik Tesla Nederland ingebrekestellen met een ultimatum van 2 weken voor voorgenoemde punten. En indien na die 2 weken hier nog steeds niet aan voldaan wordt, dat ik dan naar de rechter stap.
Hiervoor heb ik tijdens hetzelfde telefoongesprek met Tesla Service gevraagd voor de NAW gegevens die ik kan gebruiken voor de ingebrekestelling. Na beraad van de service medewerkster kon zij mij geen adres geven omdat ze die informatie niet heeft. Ik heb hier mijn ongeloof over geuit omdat ook zij toch op een fysiek adres van een Tesla vestiging zit. Ik heb toen als antwoord gekregen dat ik dit per e-mail moet navragen op e-mail adres [email protected]. Ik heb dit vrijdag 11:30 gedaan en in diezelfde e-mail nogmaals mijn ultimatum en eisen geuit. Zij bevestigde me dat of die Vrijdag anders uiterlijk komende Maandag een antwoord zou komen. Op Vrijdag is niets vanuit Tesla gekomen.
Maandag verwacht ik sowieso gebeld te worden vanwege een ander probleem met mijn Tesla waarover Tesla Service twee-en-halve week geleden beloofd had hier op terug te komen, en zoals je kunt raden zonder enige beweging. Ik zal dan nogmaals dit op hun hart drukken.

Hi fvanson,

Ik had dezelfde issues met een PM sturen, uiteindelijk opgelost door het email adres aan te passen zodat het niet gezien werd als een emailadres, dan werkt het wel.
Bedankt voor het delen van je verhaal, erg herkenbaar.
Moet die ingebrekestelling nog aan bepaalde eisen voldoen om het rechtsgeldig te maken? dan ga ik die actie ook uitzetten.
Mijn situatie in het kort is levering auto op 15 feb en een betaalde factuur (5300 euro) voor AP & FSD alleen hebben ze die nog niet doorgevoerd omdat er "goedkeuring" moet komen van R Etman. Vandaag maar weer eens bellen...

Groet,

Anton.
 
Dit is zeker (nogmaals, geldt voor Leveringen op 1 maart of later met oude bestelling en prijzen). Staat overal, heb het op mail en volgens mij (maar dat zou ik mis kunnen hebben..) heeft zelfs meneer musk hier op twitter iets over gezegd.
In mijn situatie met levering 30 maart 2019 en factuur\betaling met oude prijzen hebben ze bij Tesla sales EHV bevestigd dat je dan de gratis FSD upgrade krijgt (wanneer is onbekend, activering loopt nog...).
 
Via Facebook ben ik hierheen verwezen. Laat ik eerst mijn gegevens die je in je post hebt gevraagd:

Tesla Model 3 Long Range AWD is geleverd op 24 maart 2019
Auto is besteld op 28 februari 2019 (3 uur voordat de 5% prijsverlaging werd aangekondigd)
AP is niet geactiveerd. Ik zou ter compensatie AP gratis krijgen. Ik heb anderhalve week geleden dit per e-mail bevestigd kunnen krijgen.
FSD is gewenst. Hiervoor is mondeling tegen mij gezegd dat ik die aangeboden zou krijgen voor €2000. Ik heb dit bij een bezoek aan Sec Tilburg laten controleren en toen werd me bevestigd dat ik op de lijst sta.
Ik ben tevreden wanneer Tesla zijn beloftes simpelweg nakomt, en dat dit niet zoals nu ontzettend lang duurt.
Andere bijzonderheden / relevante informatie mbt AP / FSD: zie hierboven en hieronder.

Ik weet niet hoe ik een PM kan sturen, zodat ik je mijn e-mail adres door kan geven.

Omdat ik het heen en weer getelefoneer met Tesla Service zonder enig concreet resultaat beu ben, heb ik afgelopen Vrijdag Tesla Service gebeld en geprobeerd tot afspraken te komen. Dit was weer zonder enig resultaat. Hierop heb ik gezegd dat Tesla tot komende Woensdag te tijd krijgt om mijn toegezegde gratis AP te activeren, mij de aanbieding van FSD a €2000 schriftelijk te bevestigen, een uiterste datum waarop ik de aanbieding van FSD mag verwachten te geven, en mij het maximaal aantal dagen dat activatie van FSD na mijn betaling geactiveerd gaat worden. Als hieraan niet voldaan wordt, dan ga ik Tesla Nederland ingebrekestellen met een ultimatum van 2 weken voor voorgenoemde punten. En indien na die 2 weken hier nog steeds niet aan voldaan wordt, dat ik dan naar de rechter stap.
Hiervoor heb ik tijdens hetzelfde telefoongesprek met Tesla Service gevraagd voor de NAW gegevens die ik kan gebruiken voor de ingebrekestelling. Na beraad van de service medewerkster kon zij mij geen adres geven omdat ze die informatie niet heeft. Ik heb hier mijn ongeloof over geuit omdat ook zij toch op een fysiek adres van een Tesla vestiging zit. Ik heb toen als antwoord gekregen dat ik dit per e-mail moet navragen op e-mail adres [email protected]. Ik heb dit vrijdag 11:30 gedaan en in diezelfde e-mail nogmaals mijn ultimatum en eisen geuit. Zij bevestigde me dat of die Vrijdag anders uiterlijk komende Maandag een antwoord zou komen. Op Vrijdag is niets vanuit Tesla gekomen.
Maandag verwacht ik sowieso gebeld te worden vanwege een ander probleem met mijn Tesla waarover Tesla Service twee-en-halve week geleden beloofd had hier op terug te komen, en zoals je kunt raden zonder enige beweging. Ik zal dan nogmaals dit op hun hart drukken.
Adres kun je vinden op kvk.nl Tesla Motors Netherlands.
Ik ben benieuwd hoe ze reageren op de ingebrekestelling! Succes alvast!
 
Via Facebook ben ik hierheen verwezen. Laat ik eerst mijn gegevens die je in je post hebt gevraagd:

Tesla Model 3 Long Range AWD is geleverd op 24 maart 2019
Auto is besteld op 28 februari 2019 (3 uur voordat de 5% prijsverlaging werd aangekondigd)
AP is niet geactiveerd. Ik zou ter compensatie AP gratis krijgen. Ik heb anderhalve week geleden dit per e-mail bevestigd kunnen krijgen.
FSD is gewenst. Hiervoor is mondeling tegen mij gezegd dat ik die aangeboden zou krijgen voor €2000. Ik heb dit bij een bezoek aan Sec Tilburg laten controleren en toen werd me bevestigd dat ik op de lijst sta.
Ik ben tevreden wanneer Tesla zijn beloftes simpelweg nakomt, en dat dit niet zoals nu ontzettend lang duurt.
Andere bijzonderheden / relevante informatie mbt AP / FSD: zie hierboven en hieronder.

Ik weet niet hoe ik een PM kan sturen, zodat ik je mijn e-mail adres door kan geven.

Omdat ik het heen en weer getelefoneer met Tesla Service zonder enig concreet resultaat beu ben, heb ik afgelopen Vrijdag Tesla Service gebeld en geprobeerd tot afspraken te komen. Dit was weer zonder enig resultaat. Hierop heb ik gezegd dat Tesla tot komende Woensdag te tijd krijgt om mijn toegezegde gratis AP te activeren, mij de aanbieding van FSD a €2000 schriftelijk te bevestigen, een uiterste datum waarop ik de aanbieding van FSD mag verwachten te geven, en mij het maximaal aantal dagen dat activatie van FSD na mijn betaling geactiveerd gaat worden. Als hieraan niet voldaan wordt, dan ga ik Tesla Nederland ingebrekestellen met een ultimatum van 2 weken voor voorgenoemde punten. En indien na die 2 weken hier nog steeds niet aan voldaan wordt, dat ik dan naar de rechter stap.
Hiervoor heb ik tijdens hetzelfde telefoongesprek met Tesla Service gevraagd voor de NAW gegevens die ik kan gebruiken voor de ingebrekestelling. Na beraad van de service medewerkster kon zij mij geen adres geven omdat ze die informatie niet heeft. Ik heb hier mijn ongeloof over geuit omdat ook zij toch op een fysiek adres van een Tesla vestiging zit. Ik heb toen als antwoord gekregen dat ik dit per e-mail moet navragen op e-mail adres [email protected]. Ik heb dit vrijdag 11:30 gedaan en in diezelfde e-mail nogmaals mijn ultimatum en eisen geuit. Zij bevestigde me dat of die Vrijdag anders uiterlijk komende Maandag een antwoord zou komen. Op Vrijdag is niets vanuit Tesla gekomen.
Maandag verwacht ik sowieso gebeld te worden vanwege een ander probleem met mijn Tesla waarover Tesla Service twee-en-halve week geleden beloofd had hier op terug te komen, en zoals je kunt raden zonder enige beweging. Ik zal dan nogmaals dit op hun hart drukken.

Graag je mailadres naar ons toezenden voor een update (zie ook het persoonlijke bericht wat ik toegezonden heb!)

Groet, Elbert
 
Kunnen kopen? Gekregen?

Via lease (Mistergreen). Zij hebben wel wat betaald...

Eerste FSD ervaring:
Als egeltjes die de liefde bedrijven; heel voorzichtig.
Maar oefening baart kunst o_O

Met heel voorzichtig bedoel ik dat lane changes bij de geringste twijfel worden afgebroken. Maar ja, better safe than sorry.

En scherpe bochten (A20->A13 vice versa, alle richtingen) doet ie heel langzaam maar wel goed. Stomme wetgeving :mad:

En goed beschouwd is het allemaal heel knap. En duidelijk weer een stap die ongetwijfeld met elke update gevolgd zal worden door verdere stappen.
 
  • Like
Reactions: MarcVG and Michel3
Hi fvanson,

Ik had dezelfde issues met een PM sturen, uiteindelijk opgelost door het email adres aan te passen zodat het niet gezien werd als een emailadres, dan werkt het wel.
Bedankt voor het delen van je verhaal, erg herkenbaar.
Moet die ingebrekestelling nog aan bepaalde eisen voldoen om het rechtsgeldig te maken? dan ga ik die actie ook uitzetten.
Mijn situatie in het kort is levering auto op 15 feb en een betaalde factuur (5300 euro) voor AP & FSD alleen hebben ze die nog niet doorgevoerd omdat er "goedkeuring" moet komen van R Etman. Vandaag maar weer eens bellen...

Groet,

Anton.

Ik zal een heel stuk om moeten schrijven, maar hier vind je wat achtergrond en een voorbeeldbrief -> Voorbeeldbrief ingebrekestelling | Het Juridisch Loket
 
Ik verbaas me erover dat hier een aantal mensen denkt voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten.
Gratis AP + FSD voor 50%? Of FSD voor € 1000? Alleen omdat je meer voor de auto betaald hebt dan een ander?
Daar begrijp ik niets van. Ik vind absoluut dat mensen gelijk behandeld moeten worden, maar ook dat je normaal moet betalen voor iets.

Dus vind ik compensatie voor al degenen die € 3200 meer voor de auto betaald hebben, terecht, in de vorm van 'gratis' AP of FSD (als je al EAP2 gekocht had), allebei ter waarde van € 3200. Wil je naast AP ook FSD, dan betaal je daar m.i. de dagprijs voor.
Voor wie het vergeten was: oude prijs EAP2 was € 7400 (€ 5300 bij vooraf bestelling) en € 3200 voor FSD.
Huidige prijs bij nabestelling voor AP is € 3200 en voor FSD € 6400 (€ 1000 minder).

Ik: 31 januari 3 LR AWD Blue 18" zonder EAP2, voor ruim € 61.000, levering 26/2. 6 mei AP voor € 3200, 13 mei mail dat ik € 3200 teveel betaald heb, 22 mei FSD voor € 6400, € 3200 nog niet terug ontvangen. Als dat laatste gebeurt ben ik tevreden.
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Ik verbaas me erover dat hier een aantal mensen denkt voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten.
Gratis AP + FSD voor 50%? Of FSD voor € 1000? Alleen omdat je meer voor de auto betaald hebt dan een ander?
Daar begrijp ik niets van. Ik vind absoluut dat mensen gelijk behandeld moeten worden, maar ook dat je normaal moet betalen voor iets.

Dus vind ik compensatie voor al degenen die € 3200 meer voor de auto betaald hebben, terecht, in de vorm van 'gratis' AP of FSD (als je al EAP2 gekocht had), allebei ter waarde van € 3200. Wil je naast AP ook FSD, dan betaal je daar m.i. de dagprijs voor.
Voor wie het vergeten was: oude prijs EAP2 was € 7400 (€ 5300 bij vooraf bestelling) en € 3200 voor FSD.
Huidige prijs bij nabestelling voor AP is € 3200 en voor FSD € 6400 (€ 1000 minder).

Ik: 31 januari 3 LR AWD Blue 18" zonder EAP2, voor ruim € 61.000, levering 26/2. 6 mei AP voor € 3200, 13 mei mail dat ik € 3200 teveel betaald heb, 22 mei FSD voor € 6400, € 3200 nog niet terug ontvangen. Als dat laatste gebeurt ben ik tevreden.

Gratis AP en 50% korting op FSD is mij toegezegd bij de aanschaf van de auto. Ik heb daarentegen nog geen AP en ik hoor niks meer op de mails die ik daarover stel.
Is dat voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?
Voor mij was het een voorwaarde om mijn auto niet te cancelen. Ik betaalde 3k meer dan de prijs die de auto toen kostte en had tot 3 dagen na aankoop recht om van de auto af te zien. Ik heb hem gehouden op de voorwaarde dat ik de beloofde korting zou krijgen.
 
  • Like
Reactions: ThijsM3