Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3: Premium Connectivity niet langer "Meegeleverd Pakket" (leasecontract)

This site may earn commission on affiliate links.
Op Android gebruik ik 'SpotUp' om hotspot automatisch aan en uit te zetten als ie verbinden maakt/verbreekt met de wagen... Lijkt tot op heden goed te werken. In principe kan je het natuurlijk ook met dingen als Tasker enzo...
 
Toen wij in februari 2019 onze Long Range geleverd kregen werd dat er bij ons al bij vermeld. Trouwens ook bij proefrit
In mijn herinnering was het destijds (besteld in de herfst van 2019) onderdeel van het premium interieur van de Long Range, zonder dat daar een bepaalde termijn aan zat. Maar zeker weet ik het niet.

Uit de Wayback Machine kan ik alleen iets uit januari 2020 zien. Daar stond destijds al "1 jaar". Maar of dat in september 2019 ook zo was, kan ik niet achterhalen.

View attachment 793890
 
Antwoord van Tesla service.

Mail ook gestuurd naar Leaseplan maar helaas nog geen antwoord gekregen.


1650032322735.png
 
Hier exact hetzelfde issue (arval).

Viel mij woensdag op en heb toen contact opgenomen met Arval.
Begreep dat zij die ochtend net een mail hierover hebben ontvangen van Tesla, maar voor arval is nog niet duidelijk hoe de premium connectivity na 1/5 kan worden afgenomen. Gaat arval achteraan, hopelijk snel nieuws.

Als dit straks inderdaad via de app kan zou dat natuurlijk prima zijn..
 
Mij staat er iets voor dat ik dit via het leaseplan portaal had bij aangevinkt toen ik bestelde.

enkel als je primaire bestuurder bent, waarschijnlijk. Wordt weer leuk ....
Bij mij viel bij de bestelling bij Leaseplan niks aan te vinken. Het was "gewoon" een M3LR zonder welke optie dan ook. Maart 2021, maar wel in Nederland.
 
Lijkt me toch wel wat vreemd, in de auto stond vanaf het begin ( nov 2019) meegeleverd pakket zonder einddatum. Het leek daarbij of de lease maatschappij dit had bedongen/ ‘afgekocht’.
Bij een ‘normale’ configuratie via de website ( eind 2019) stond voor de M3 AWD LR wel de datum van 1 jaar in de configurator.
Na 1 jaar in mijn geval geen aanpassing in de status en als ze dat dan na 2 1/2 aanpassen strookt dat m.i. niet. Ga toch de LM nog even contacten.
 
Lijkt me toch wel wat vreemd, in de auto stond vanaf het begin ( nov 2019) meegeleverd pakket zonder einddatum. Het leek daarbij of de lease maatschappij dit had bedongen/ ‘afgekocht’.
Bij een ‘normale’ configuratie via de website ( eind 2019) stond voor de M3 AWD LR wel de datum van 1 jaar in de configurator.
Na 1 jaar in mijn geval geen aanpassing in de status en als ze dat dan na 2 1/2 aanpassen strookt dat m.i. niet. Ga toch de LM nog even contacten.
Bij mij stond het ook als meegeleverd pakket, maar dat is inmiddels aangepast.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren en hoe de LM hiermee omgaat . Als het vervalt wil ik er best voor betalen, maar ben benieuwd of dat gaat lukken via de LM.
 
Bij mij stond het ook als meegeleverd pakket, maar dat is inmiddels aangepast.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren en hoe de LM hiermee omgaat . Als het vervalt wil ik er best voor betalen, maar ben benieuwd of dat gaat lukken via de LM.
Ik vermoed dat Leaseplan daarin niks zal betekenen en dat je het zelf moet regelen met Tesla. Mss heb je nog een werkgever waarbij je de kosten kunt declareren zodat je fiscale bijtelling lager wordt. Gaat bij mij niet lukken.
 
Ik vermoed dat Leaseplan daarin niks zal betekenen en dat je het zelf moet regelen met Tesla. Mss heb je nog een werkgever waarbij je de kosten kunt declareren zodat je fiscale bijtelling lager wordt. Gaat bij mij niet lukken.
Betaling gaat via je eigen rekening (SEPA of Creditcard), moet je zelf doen via de Tesla app. Alleen declareren is inderdaad een optie. Edit: afbeeldingen toegevoegd vanuit mijn Leaseplan Tesla account ter illustratie.

Communicatie vanuit de leasemaatschappijen en Tesla volgt nog.
 

Attachments

  • 1A3DDE03-C70C-487B-A037-75145F4C14BE.png
    1A3DDE03-C70C-487B-A037-75145F4C14BE.png
    833.3 KB · Views: 76
  • 851A0AA8-256C-4AB1-96FA-0EFEDE4E8590.png
    851A0AA8-256C-4AB1-96FA-0EFEDE4E8590.png
    132.3 KB · Views: 94
  • Like
Reactions: JanG007
Betaling gaat via je eigen rekening (SEPA of Creditcard), moet je zelf doen via de Tesla app. Alleen declareren is inderdaad een optie. Edit: afbeeldingen toegevoegd vanuit mijn Leaseplan Tesla account ter illustratie.

Communicatie vanuit de leasemaatschappijen en Tesla volgt nog.
Software upgrades zijn bij mij (nog) niet zichtbaar. Komt misschien omdat ik geen primair account heb?
 
  • Like
Reactions: JanG007
Helemaal niet erg om te betalen voor geleverde diensten ook al is het € 9.99 per maand.

Maar zou ik dan wel die € 6.300 terug kunnen krijgen, wat dat is nooit geleverd, althans voor de volledige beschrijving daarvan.

Morgen staat de service hier voor de deur, die factuur gaat een flinke staart krijgen!!

Elon FY
 
Helemaal niet erg om te betalen voor geleverde diensten ook al is het € 9.99 per maand.

Maar zou ik dan wel die € 6.300 terug kunnen krijgen, wat dat is nooit geleverd, althans voor de volledige beschrijving daarvan.

Morgen staat de service hier voor de deur, die factuur gaat een flinke staart krijgen!!

Elon FY
Eerlijk gezegd, het zal wel vloeken in de kerk zijn, heb ik nooit begrepen dat mensen een optie ter waarvan 6,3k nemen terwijl die optie nog helemaal niet of op zijn minst minimaal functioneel is. Zal wel aan mij liggen!