Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3: Premium Connectivity niet langer "Meegeleverd Pakket" (leasecontract)

This site may earn commission on affiliate links.
Betaling gaat via je eigen rekening (SEPA of Creditcard), moet je zelf doen via de Tesla app. Alleen declareren is inderdaad een optie. Edit: afbeeldingen toegevoegd vanuit mijn Leaseplan Tesla account ter illustratie.

Communicatie vanuit de leasemaatschappijen en Tesla volgt nog.

Dit zou wel een fraaie oplossing zijn, in ieder geval beter dan leasemaatschappijen hiermee opzadelen met alle rompslomp van dien.

Om toch de link te leggen met de FSD discussie - zou fraai zijn als ook het eerder eens genoemde FSD abonnement dan ook gelijk op dezelfde manier beschikbaar komt!
 
Hier ook een M3SR, nov 2019, altijd getoond als 'meegeleverd pakket' nu de melding dat het per x mei afgelopen is. Jammer. Ik weet nog niet of ik 10eur per maand ga betalen voor wat ik er van gebruik. Die rode streepjes op de kaart waren toch al slecht zichtbaar, het incalculeren van de tijd in de routebepaling blijft, Spotify gebruik ik zelden, browser of streamingdiensten echt nooit, dus... Als ik ook Google Earth kwijtraak zou dat wellicht de enige reden zijn om een tientje te betalen. Als het via de leasemij verloopt zelfs maar 5eur (want eigen bijdrage en dus aftrekbaar).
 
Hier ook een M3SR, nov 2019, altijd getoond als 'meegeleverd pakket' nu de melding dat het per x mei afgelopen is. Jammer. Ik weet nog niet of ik 10eur per maand ga betalen voor wat ik er van gebruik. Die rode streepjes op de kaart waren toch al slecht zichtbaar, het incalculeren van de tijd in de routebepaling blijft, Spotify gebruik ik zelden, browser of streamingdiensten echt nooit, dus... Als ik ook Google Earth kwijtraak zou dat wellicht de enige reden zijn om een tientje te betalen. Als het via de leasemij verloopt zelfs maar 5eur (want eigen bijdrage en dus aftrekbaar).
Loopt niet via leasemij. Helaas moeten we zelf een abonnement afsluiten. Wellicht dat je werkgever het in mindering brengt op de bijtelling, de mijne in elk geval niet.
 
Nee. De bijtelling zit helemaal in de loonbelastingsfeer. Voor loonslaven dan.
Volgens mij mag je wel de kosten aftrekken. Dus als jij je werkgever een bijdrage moet betalen is dat een minpost op de bijtelling. Althans, dat was heel vroeger zo...

UPDATE: even nagezocht en je mag de netto uitgaven op je bruto bijtelling in mindering brengen.
 
Last edited:
Heel eerlijk vind ik €10 ook aan de hoge kant voor wat je krijgt.

Tenminste wel in mijn persoonlijke situatie:
- Spotify heb ik al een eigen family abonnement op (en de Tesla heeft haar eigen account)
- Voor navigatie gebruik ik liever TomTom, ik vind de navigatie weergave velen malen beter én de verkeersinformatie ongeëvenaard. Niet alleen voor files maar ook voor tijdelijke afsluitingen door werkzaamheden of evenementen.
- Theater tot nog toe niet gebruikt, op lange ritten bij de SuC wil ik liever even rondlopen en verder sta ik nooit zo lang stil in de auto.

Het enige waarvoor je het dan zou doen is de connectiviteit in de auto, maar de MiFi hotspot is ook nog eens mee te nemen buiten de auto.

Het is meer een gemaksdingetje en afhankelijk hoeveel ongemak het gaat geven, neem je het toch. Ergens jammer dat die €360 niet in een keer bij de leaseauto is meegenomen.

Maar inderdaad je kunt het voor de belastingdienst opvoeren als eigen bijdrage voor de auto; dat hoeft niet per se via de loonstrook.
 
Volgens mij mag je wel de kosten aftrekken. Dus als jij je werkgever een bijdrage moet betalen is dat een minpost op de bijtelling. Althans, dat was heel vroeger zo...

UPDATE: even nagezocht en je mag de netto uitgaven op je bruto bijtelling in mindering brengen.
Klopt maar dat moet de werkgever doen. In de IB-sfeer kun je niks meer aftrekker aangaande een auto van de zaak. Of ik moet wel heel abuis zijn...
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Dat is dan gewijzigd, want vroeger mocht dat wel. Ook omdat de 'eigen kosten' aan de auto niet altijd via de werkgever lopen.
Vroeger liep inderdaad alles via de aangifte inkomstenbelasting met al het gezeur van dien. Nu ben je als werknemer afhankelijk van de welwillendheid van de werkgever zaken als tol, parkeergelden privé, wasbeurten en premium connectivity te kunnen verrekenen met de bijtelling. Ik heb HR maar weer eens een mail gestuurd, tegen beter weten in...
 
Welcome to subscription society.
Ik vraag me enkel af hoe ver de rek kan gaan.

Adobe is aan mij een klant verloren, omdat er goeie alternatieven zijn.

Netflix en Disney trekken we nog, en Spotify en Apple ook. En ik begrijp dat connectivity voor Tesla ook niet gratis is, maar een tientje per maand is weer een tientje extra eraf per maand.
 
Ik vraag me enkel af hoe ver de rek kan gaan.

Adobe is aan mij een klant verloren, omdat er goeie alternatieven zijn.

Netflix en Disney trekken we nog, en Spotify en Apple ook. En ik begrijp dat connectivity voor Tesla ook niet gratis is, maar een tientje per maand is weer een tientje extra eraf per maand.
Wie hier hier nu de Hollander? :cool:
 
Ach het valt bij Telsa allemaal nog wel mee hoor... Ik hoorde van een collega die een Skoda rijd dat je daar jaar betaald om zoiezo de app te gebruiken... Dus auto op afstand sluiten, verwamen etc....Heeft ook een lease auto dus moet dat gewoon zelf betalen als hij dat zou willen