Zaterdag road trip gemaakt van Amsterdam naar Zuid-Limburg en terug in de SR+:
- oeps vergeten vol te laden voor vertrek. Terwijl het reisgezelschap zich klaar maakt thuis nog snel een uurtje geladen van 61% naar 78%. Ruim voldoende voor de eerste etappe naar Eindhoven, 145km, 103km/h gemiddeld gereden, gemiddeld verbruik 0,19kWh/km.
- Tijdens de eerste lunch stop bijgeladen aan publieke laadpaal in 2 uur van 24% naar 56%, voldoende voor de rit naar Zuid-Limburg, 105km. Helaas geen laadpaal in Eys, 17%SoC maar voldoende om op de terugweg de supercharger in Urmond, Stein te halen.
- Om 21:00 vertrokken uit Eys en sportief achter 2 motorfietsen door de Limburgse heuvels gereden naar de SuC bij Van der Valk Urmond Stijn. Met 7% de auto aangesloten en 21 minuten later met 65% weer de A2 op naar huis. Volgens de trip-grafiek in de auto was 65% voldoende om met 4% SoC thuis aan te komen. De laadplanner had nog 15 minuten langer willen laden maar daarvoor was ik te ongeduldig.
- De 207km naar huis in 2 uur en 5 minuten gereden. Vanaf Eindhoven de autopilot omlaag gedraaid naar 105km/h met de melding op het scherm dat ik niet harder dan 100 moest rijden om de eindbestemming te halen. Met de trip grafiek in de auto kun je dan prima de juiste snelheid vinden waarmee je met een positieve SoC gaat aankomen. Om 23:45 weer thuis en de auto aan de lader gehangen met nog 4% in de batterij. Over 207km 31kWh gebruikt, 0,15kWh/km. Dat is waar de SR+ goed in is, efficient rijden.
Totale road trip was 145+105+29+207=486km. Vertrokken met 79% batterij, tijdens de lunch 2 uur geladen en op de terugweg 21 minuten aan de SuC.
Kosten: thuis 79% en 32% bij de laadpaal in Eindhoven is bij elkaar 111% x 50kWh x €0,36 is €20. Bij de SuC voor €7,50 geladen is samen €27,50. Dat is minder dan 6 cent per km over de totale road trip van 486km.
Blij met de SR+