Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 SR+ Made In China met LFP accu

This site may earn commission on affiliate links.
Nieuwe winter range test van Tesla Bjorn met de 60kWh SR+. Prima resultaat.
Dit is toch gewoon echt een best in class prestatie van de model 3 standard. Als je met een 60kwh batterij zover kunt rijden dan is enkel de keus voor de longrange gerechtvaardigd als je het geld eraan uit wilt geven. Mijn interesse is gewekt. Tip: offline kun je nog steeds bij tesla een model 3 bestellen met een trekhaak. Ik ga een proefrit aanvragen met de model 3 standard en eens kijken hoe die bevalt in vergelijking tot de model y.
 
  • Like
Reactions: wooter
Dit is toch gewoon echt een best in class prestatie van de model 3 standard. Als je met een 60kwh batterij zover kunt rijden dan is enkel de keus voor de longrange gerechtvaardigd als je het geld eraan uit wilt geven. Mijn interesse is gewekt. Tip: offline kun je nog steeds bij tesla een model 3 bestellen met een trekhaak. Ik ga een proefrit aanvragen met de model 3 standard en eens kijken hoe die bevalt in vergelijking tot de model y.
En krijg je dan een LFP Model 3 MiC?
 
Inmiddels ruim 80.000 km gereden met mijn LFP SR+ uit 12-2020 die op een van de eerste boten uit China zat. Ik ben erg benieuwd naar de status van de accu van zijn broertjes. Bij 100%, wat dagelijks aftop, geeft de display 389-391 km aan. Ooit was dat 412km als ik me niet vergis. Mijn gemiddelde verbruik sinds het begin is 154 Wh/km. Geen trekhaak.
Ik ben benieuwd hoe het bij jullie zit.
 
  • Like
Reactions: M.W.
Inmiddels ruim 80.000 km gereden met mijn LFP SR+ uit 12-2020 die op een van de eerste boten uit China zat. Ik ben erg benieuwd naar de status van de accu van zijn broertjes. Bij 100%, wat dagelijks aftop, geeft de display 389-391 km aan. Ooit was dat 412km als ik me niet vergis. Mijn gemiddelde verbruik sinds het begin is 154 Wh/km. Geen trekhaak.
Ik ben benieuwd hoe het bij jullie zit.
Ik heb 'm ook uit 2020 Q4, sta ook op 391KM op een Duits forum hebben ze ook allemaal 391KM lijkt iets meer met het verloop van maanden of jaren te zijn. Zelf staat er bij mij zo'n 41K op, maar rijd echt heerlijk.
 
Ik heb 'm vandaag precies een jaar. Ruim 28.000km gereden en 412km als range bij 100% opladen. Dat was in het begin 425km, gelijk aan de EPA range. Ik laad 'm in principe iedere week een keer naar 100%, zeker niet iedere dag. Gemiddeld verbruik 155 wh/km. Ik heb wat langere vakantieritten in het buitenland gereden, zeker sneller dan 100km/u en met flink wat superchargen. Ook bij grote warmte blijft hij zeer snel laden. Prima accu dus.
 
  • Informative
Reactions: Niek