@NL-Richard Bedankt! De jouwe ziet er ook heel erg goed uit zo!
Dat is 30mm verlaging ongeveer? Dat was eigenlijk ook mijn bedoeling totdat ik per ongeluk verkeerd de hoogteafstelling had ingeschat. Maar vond het zo mooi dat ik het niet meer aangepast heb.
Hoeft gelukkig ook niet met mijn setup, zelfs de hoogste drempels geen probleem dankzij de air cups.
Ik heb als het goed is de eerste Tesla op een volledige set air cups met tank + compressors. Er is nog een andere in Thailand maar die heeft alleen vooraan air cups met een ander merk coilovers en die gebruikt geen tank. Alleen een compressor direct op de air cups. Dat werkt me veel te langzaam. Het was inderdaad zelf uitvogelen of en hoe het zou werken en heb ook wel wat modificaties moeten doen. Deel van de top hats vooraan af moeten slijpen zodat de air cups daar iets hoger komen te zitten. En achter zijn de MPP spring perches (geen idee hoe je dat in het Nederlands eigenlijk noemt) aangepast zodat deze in de achterste air cups passen.
Paar dagen mee gereden nu, zoals je zelf ook al aangeef rijdt het echt geweldig. Heel solide inderdaad en zeker beter dan standaard. Je merkt niet eens dat de air cups er zitten totdat je ze gebruikt, hebt dus gewoon het gevoel van de coilovers. Ook geen problemen met de kortere Swift veren, werkt prima. Hebben dan ook exact dezelfde veersterkte als die van MPP, alleen de lengte is 20 mm korter. Heb hem zelf op 10 kliks vanaf hard staan, iets harder dus. Leek me wel slim aangezien ik hem lager heb staan en door de air cups de veerweg een klein beetje minder is. Kan zijn dat ik er nog wat mee speel over paar maanden ofzo maar voor nu vind ik het ook wel prima rijden zo. Uitlijnen moet ik wel nog laten doen. Alles dicht nu tussen kerst en nieuwjaar dus even paar dagen wat meer bandenslijtage.
Is wel echt nodig want achter staat die best veel camber nu. Stuurt soms ook wat vreemd. Maar ben ook erg tevreden ermee, air cups werken ook heel goed vooraan. Alleen achter zijn nog wat problemen die ik binnenkort nog ga oplossen. Voorlopig heb ik dus alleen vooraan wat verhoging wanneer nodig, is tot nu toe nog wel genoeg voor mijn dagelijkse rit naar werk en terug.
Hier een filmpje waar je de verhoging met de air cups goed kunt zien.
En dit is de normale rijhoogte nu, -40mm vooraan, -30mm achteraan. Mijn SR+ stond achter standaard al 10mm lager dan voor, neem aan door geen gewicht vooraan door de ontbrekende motor.
Maar is nu dus precies gelijk voor en achter.