Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S 2019 update (raven) leveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla heeft in Juni 3 boten naar Zeebrugge gestuurd met in totaal 11000 auto's voor Europa: Grand Phoenix, Grand Dahlia en Grand Mark
Denk dat we over hetzelfde praten alleen bekeek Oeleboele het vanuit het vertrek in San Francisco.
Er zijn in juni geen boten vertrokken dus zal er in juli vermoedelijk geen boot toekomen in Zeebrugge tenzij helemaal op het einde. (Al is die dan nog niet vermeld in Tesla Carriers)

Edit: ik liep wat achter precies want er was al terug geantwoord
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Oeleboele
Afgelopen dinsdag de Raven model S performance L opgehaald. Alles perfect gegaan, in Tilburg namen ze rustig de tijd en na sommige berichten hier, was ik daar niet zo zeker van.
De auto kan zich qua comfort voorin meten met de BMW 740d van 2017 die ik hiervoor had. Prestaties veel beter, afwerking iets minder maar niet storend.
De Tesla zit wel degelijk in elkaar. Over de weg waar ik in de Porsche 911 (2018) twee dagen eerder wel wat kraakjes hoorde, bleef de Tesla heerlijk stil. Indrukwekkend.
Paar kleine afwerkingsfoutjes, maar die worden 8 juli opgelost.
Tesla heeft er een fan bij!

uit nieuwsgierigheid; wat waren die afwerkingsmissers?
 
  • Like
Reactions: Oeleboele
Whoot whoot! :)
 

Attachments

  • 65315258_10219130513398845_5020884268730023936_n.jpg
    65315258_10219130513398845_5020884268730023936_n.jpg
    42.6 KB · Views: 79
  • Like
Reactions: Frankvr and Amar
Bij mij is intussen een VIN toegewezen. Er zit dus schot in de zaak, maar juni gaan ze niet meer halen ondanks de bonussen die Musk aan het personeel beloofd heeft
Vermits het er heel hard op lijkt dat de Ravens via Zeebrugge komen vrees ik dat ook Juli moeilijk haalbaar wordt. Voor zover ik kan zien op de schedule van San Francisco haven van volgende week, komt er ook dan nog geen schip binnen.
 
  • Like
Reactions: Oeleboele
Heeft er iemand een idee hoe je kan weten of je een "raven" hebt.

Ik heb mijn wagen in maart besteld, is nog steeds niet geleverd wegens een nieuw glazen dak waar ze al twee maand op aan het wachten zijn.

Mijn wagen is begin mei reeds in Tilburg toegekomen, dus ik vermoed dat dit nog vóór de update was?
 
Heeft er iemand een idee hoe je kan weten of je een "raven" hebt.
Ik heb mijn wagen in maart besteld, is nog steeds niet geleverd wegens een nieuw glazen dak waar ze al twee maand op aan het wachten zijn. Mijn wagen is begin mei reeds in Tilburg toegekomen, dus ik vermoed dat dit nog vóór de update was?

De Raven is uitgekomen in April. Kans is groot dat jij nog een "oud model" hebt.

Je kunt je Sales Advisor vragen of het een raven is. Zo niet, dan zou ik de order cancellen en een nieuwe bestellen.
De "oude" suspension hebben namelijk wat problemen met ratelen bij herhaaldelijk snel optrekken. Bij de Raven is dat mogelijk gefixed. Bovendien heb je met de Raven wat meer bereik
 
De Raven is uitgekomen in April. Kans is groot dat jij nog een "oud model" hebt.

Je kunt je Sales Advisor vragen of het een raven is. Zo niet, dan zou ik de order cancellen en een nieuwe bestellen.
De "oude" suspension hebben namelijk wat problemen met ratelen bij herhaaldelijk snel optrekken. Bij de Raven is dat mogelijk gefixed. Bovendien heb je met de Raven wat meer bereik

Inderdaad ongeveer 10% meer range maar ook veel sneller laden met de v3 oplaadpalen, betere en soepelere ophanging, minder cabinelawaai etc.

Ik zou ook omruilen in uw geval.
 
De Raven is uitgekomen in April. Kans is groot dat jij nog een "oud model" hebt.

Je kunt je Sales Advisor vragen of het een raven is. Zo niet, dan zou ik de order cancellen en een nieuwe bestellen.
De "oude" suspension hebben namelijk wat problemen met ratelen bij herhaaldelijk snel optrekken. Bij de Raven is dat mogelijk gefixed. Bovendien heb je met de Raven wat meer bereik
Tesla is de afgelopen weken niet meer te bereiken.
Heb eens gekeken en heb ze ook net op een "dip" in prijs besteld (waarschijnlijk ook om van de oudere voorraad af te geraken), ze zijn nu weer 5k duurder als toen ik bestelde, in combinatie met mijn voorschot dat ik mogelijk verlies kost dat dus bijna 10k, ga ik zeker niet doen.