Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S 2019 update (raven) leveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Er staat "DUAL MOTOR.
Zou zelfde badge systeem zijn als M3.
Dus onderlijnd indien performance en rood onderlijnd indien met ludicrous.
Dat laatste heb ik echter ook al gelezen dat het niet was voor iedereen.
Toch afwachten dus
 
  • Like
Reactions: Drikus
Zaterdag mijn perf ludic opgehaald in Tilburg.
Had hier en daar wel wat issues verwacht betreft afwerking ed maar alles helemaal in orde. Onze niet Nederlands sprekende Tesla medewerker heeft alles netjes uitgelegd en al met al reden we na 20 min al weer weg. Kenteken en meldcode kregen we pas om onduidelijke reden bij levering. Tevergeefs om gevraagd de afgelopen dagen.
Streep onder dual motor is idd rood bij ludicr.

upload_2019-6-24_14-33-34.jpeg



upload_2019-6-24_14-34-8.jpeg



Rijd trouwens lekker zuinig afgelopen 200 km rond 165wh per km
 

Attachments

  • upload_2019-6-24_14-32-11.jpeg
    upload_2019-6-24_14-32-11.jpeg
    508.9 KB · Views: 54
Ik begin er sterk aan te twijfelen om mijn mijn Raven bestelling te annuleren.
Als ik de + en de - tegen elkaar opweeg kom ik aan volgend lijstje:

+ zuinigere motors / meer range, zeker nu mijn 85D softwarematig heel wat range verloren heeft wegens (waarschijnlijk) safety measure
+ nieuwe verbeterde ophanging
+ gratis ludicrous
+ nu ik net nog geen 100K km heb, krijg ik er waarschijnlijk nog behoorlijk wat voor op de 2de hands markt

- geen free supercharging meer
- geen open dak meer (kan ik mee leven)
- maar 16 KW laden ipv 22 KW (met dual chargers)
- steeds hardere geruchten over een total makeover 2de helft dit jaar (exterieur + interieur)
- HW 3 AP nog steeds niet on-par met AP1 (rij af en toe met de model 3 van mijn vrouw en heb 10x liever de AP 1 momenteel)
- geen obsidian black kleur meer verkrijgbaar
- had er graag mee op reis gegaan, maar ik denk niet dat ie nog op tijd geleverd wordt, wat nochtans wel beloofd was bij bestelling

Moest Tesla nu bevestigen dat er geen totale update komt de komende 2 jaar zou ik direct doorgaan met mijn bestelling, maar als ik nu alles opweeg tegenover elkaar, denk ik dat ik mijn order wel ga annuleren. Ik verlies vooral de gratis Ludicrous, maar ik vind een gewone 100D eigenlijk al meer dan snel genoeg :)
 
  • Informative
Reactions: Amar
Zaterdag mijn perf ludic opgehaald in Tilburg.
Had hier en daar wel wat issues verwacht betreft afwerking ed maar alles helemaal in orde. Onze niet Nederlands sprekende Tesla medewerker heeft alles netjes uitgelegd en al met al reden we na 20 min al weer weg. Kenteken en meldcode kregen we pas om onduidelijke reden bij levering. Tevergeefs om gevraagd de afgelopen dagen.
Streep onder dual motor is idd rood bij ludicr.

View attachment 422675


View attachment 422676


Rijd trouwens lekker zuinig afgelopen 200 km rond 165wh per km

Meteen laten coaten. Heb de mijne een week in dezelfde kleurstelling. Letterlijk binnen een uur een geweldige lading vogelpoep op de lak en kon dat pas 3 uur later verwijderen. op 2 kleine plekken na geen schade maar met dit weer en deze kleur moet je geweldig oppassen.
 
Ik begin er sterk aan te twijfelen om mijn mijn Raven bestelling te annuleren.
[knip]

Allemaal waar natuurlijk, maar hoe lang je ook wacht:
- Free SuC komt niet permanent terug, zeker niet op een nieuw model
- Open dak waarschijnlijk ook niet, de bijbehorende lekkages en windgeluiden daarom ook niet!
- 22 kW ook niet.
- HW3 zal ook in een eventuele latere bestelling ook zitten

Ik denk ook dat de prijs van een nieuw model weer gewoon terug gaat naar de +/- 160k voor een S met alle toeters en bellen. Hij is nu wel fors goedkoper. Zeker als je 'm zakelijk leased is nu een nieuwe S kopen nog altijd relatief goedkoop een luxe auto rijden, t.o.v. straks misschien wel weer 160k moeten aftikken met 4%/22%.
 
Moest Tesla nu bevestigen dat er geen totale update komt de komende 2 jaar zou ik direct doorgaan met mijn bestelling, maar als ik nu alles opweeg tegenover elkaar, denk ik dat ik mijn order wel ga annuleren. Ik verlies vooral de gratis Ludicrous, maar ik vind een gewone 100D eigenlijk al meer dan snel genoeg :)
Dat gaat Tesla niet bevestigen en als ze het doen, dan zou ik er niet teveel waarde aan hechten. Ludicrous is denk ik een paar keer leuk, maar denk ik net zoiets als een 3D televisie. Je doet het vooral om een keer te laten zien en zelf gebruik je het nooit (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen). Het leek mij heel leuk, maar ik met een standaard 75D al nooit volgas weg. Meer range en inruilwaarde vind ik wel steekhoudend, maar als de 85 verder goed bevalt zou ik die lekker blijven rijden. Een fijn werkende auto-pilot vind ik veel waardevoller...

Het duurder worden van de Model S zal denk ik wel meevallen. Er komt steeds meer concurrentie die in dezelfde prijsklasse zitten. Daar kun je van alles van vinden (laten we die discussie niet in dit draadje voeren), maar feit is dat Tesla geen 150K kan vragen voor een snelle Model S als je een iPace of e-Tron voor rond de 90K koopt.

Maar ik ben heel slecht in het weg doen van auto's, dus misschien kun je niet beter naar mij luisteren. Na een paar jaar zijn het een beetje mijn kindjes geworden en daarom wordt het steeds drukker op de inrit en garage (zie signature). :)
 
  • Like
Reactions: Frankvr
Ja maar je moet de e-Tron van 90k niet vergelijken met een S LR met Ludi. Dan vergelijk je de e-Tron instapmodel met de duurste optie van Tesla. Een e-Tron met alle vinkjes komt ook met gemak aan de 160k.

Bovendien heeft Tesla nog wat perks die de andere merken nog altijd niet hebben. Iets met bereik :) Qua zuinigheid en laadnetwerk.
 
Je komt morgen toch niet met zo'n vieze plofmotor? :)
Met de kever van Enschede naar Groningen terug, dan moet ik denk ik ook een kamer boeken ;) Met dit warme weer is de Tesla ook de meest comfortabele optie. Ik denk dat ik vannacht alvast overnacht in de Tesla. Hang ik hem aan de SuC, dog-mode aan, bankje plat en lekker tukken op een comfortabele 18 graden... :)
 
heb de mijne ook deze morgen opgehaald, maar ik heb maar 200m gereden naar de bandenboer, van daaruit is hij in een overdekte trailer naar de carwrapper vertrokken. Dat deed pijn :D
Velgen zijn in ieder geval pluimpjes vergelijken met de 22" turbines, heb ze gewogen met de banden erop, bijna 10kg minder per velg achteraan, en 8kg per velg vooraan.
 
Afgelopen dinsdag de Raven model S performance L opgehaald. Alles perfect gegaan, in Tilburg namen ze rustig de tijd en na sommige berichten hier, was ik daar niet zo zeker van.
De auto kan zich qua comfort voorin meten met de BMW 740d van 2017 die ik hiervoor had. Prestaties veel beter, afwerking iets minder maar niet storend.
De Tesla zit wel degelijk in elkaar. Over de weg waar ik in de Porsche 911 (2018) twee dagen eerder wel wat kraakjes hoorde, bleef de Tesla heerlijk stil. Indrukwekkend.
Paar kleine afwerkingsfoutjes, maar die worden 8 juli opgelost.
Tesla heeft er een fan bij!