Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S bij 40 graden in de volle zon ?

This site may earn commission on affiliate links.
Het blijft interessant. Eigen thermometer aan noordkant van huis gaf aan 35.5 C. App heeft het over 34 C.

Auto stond nog wel in de zon, maar er staat wat wind.

Ik weet niet waar de sensor zit die de temperatuur van de rijwind meet. Bij stilstand kan deze beïnvloed worden door stralingswarmte van carrosserie of juist in de schaduw een "koel plekje" hebben.

Het is verder nog snikheet en het zwembad wordt dan ook druk gebruikt. Bofferds.

Vandaag heb ik de jaarafrekening van Essent gehad. De laatste vijf jaar erbij gepakt en interessante ontwikkeling gezien. Ik zal er later in een passend draadje wat over schrijven.
 
Nog warmer:

ImageUploadedByTapatalk1435769708.704045.jpg


En terwijl de auto afkoelt, wordt het buiten steeds warmer:
ImageUploadedByTapatalk1435769747.217497.jpg
 
e907157439ab34f7aecce27f2322aedf.jpg


Op het randje van "Off topic", deze app last je ook trips bijhouden. Ik bracht even een klasgenootje van dochter naar huis na zwemfeest hier. Je ziet per bolletje een aantal gegevens, w.o. Ook de snelheid. Leuke app, enige wat nog mist is aanduiding laadsnelheid en aanduiding verbruik is nog Amerikaans geörienteerd. Miles per gallon.
 
Geweldig die hitte. Van de winter gebruikte ik ongeveer 210 Wh/km om naar kantoor te rijden, nu nog maar 138 Wh/km. Leve de zomer!

Ik had gisteren wat tijd over voor ik naar mijn afspraak moest, dus ik ging eens proberen om zo'n laag mogelijk verbruik te halen. Wel zonder het risico te lopen van de weg gehaald te worden wegens te langzaam rijden, maar nou ook weer niet vreselijk hard. 100 waar je 100 mag, 120 waar je 130 mag. Keurig aan de snelheid gehouden dus. Heel voorzichtig met optrekken, grootste deel (snelweg) op de TACC met afstand 7 (dus heel soepel remmen en aftrekken door de TACC).
Ik kwam op een gegeven moment heel even op 135 Wh/km uit. Maar over de gehele route (Alkmaar -> Amersfoort, 91 km grotendeels snelweg) toch een totaal van 193 Wh/km.. Ik krijg hem niet lager.

Enne.. het was zooooo saai wat ik op te terugweg maar weer goedgemaakt heb :)
 
Ik had gisteren wat tijd over voor ik naar mijn afspraak moest, dus ik ging eens proberen om zo'n laag mogelijk verbruik te halen. Wel zonder het risico te lopen van de weg gehaald te worden wegens te langzaam rijden, maar nou ook weer niet vreselijk hard. 100 waar je 100 mag, 120 waar je 130 mag. Keurig aan de snelheid gehouden dus. Heel voorzichtig met optrekken, grootste deel (snelweg) op de TACC met afstand 7 (dus heel soepel remmen en aftrekken door de TACC).
Ik kwam op een gegeven moment heel even op 135 Wh/km uit. Maar over de gehele route (Alkmaar -> Amersfoort, 91 km grotendeels snelweg) toch een totaal van 193 Wh/km.. Ik krijg hem niet lager.

Enne.. het was zooooo saai wat ik op te terugweg maar weer goedgemaakt heb :)

Gezien de afstand en de gereden snelheden (100-120km/u) lijkt me dat een behoorlijk verbruik.
Als je het verbruik lager wil krijgen, blijf dan onder de 100 km/u en 90km/u kruissnelheid. Zo haal je 170 Wh/km of zelfs lager.

- - - Updated - - -

138 ? Welke mode is dat ?

insane-slow ? :wink:

Kan bijna niet anders. Dat cijfer heb ik enkel nog maar gezien in insane-slow modus (lees: 90km/u constante snelheid, arico af, geen tegenwind, droog, ...) én vooral door de verbruikte energie tijdens de acceleratie niet mee te tellen omdat die al van de grafiek gevallen is.
Als je alles meetelt (bvb. since last charge) dan lijkt me 138 Wh/km niet haalbaar. Prove me wrong, please :)
 
Ik zit al een paar dagen rond de 150 Wh/km. Gewoon cruisen met de cc op 101 en af en toe toch vlot weg bij het stoplicht. Mooi weer, weinig wind, airco op 19 graden en blazer op standje 1(hard genoeg om de cabine koel te houden). Als je echt je best doet kan het vast lager.