Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X configuratie gewijzigd

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag weer een update : meer detailinfo ivm trekhaak en nu ook vermelding dat in de 7-zitter zowel de tweede als derde rij plat kunnen.
Zie het ook juist. In de VS was het vorige maand al.
De verzekering betaalt me vandaag uit. Dus voor een nieuwe 7 zitter heb je dus geen apart verstelbare seats meer.(menu op het scherm) Het is ook manueel ipv elektrisch denk ik. Je hebt wel het voordeel voor een extra laadvolume en camper-mode. Toch vond ik de aparte stoelen echt knap. Met de melding van AP2.1 was ik zeker dat ik voor nieuw ging...met dit twijfel ik weer aan inventory...
 
Waarom eigenlijk maar 2250 kg? Mijn defender mag 3500 dus lijkt me niet dat het met het totaalgewicht te maken kan hebben?
Omdat de defender met zijn twee forse chassisbalken gemaakt is om sterk te zijn en veel te trekken.

Wat leuk, er zitten dus minstens twee defender-eigenaren op dit forum. Ik heb een 2001 110 td5 op prijs kenteken (maar wel met achterdeuren) en een groot roofrack, wat heb jij?
 
Omdat de defender met zijn twee forse chassisbalken gemaakt is om sterk te zijn en veel te trekken.

Wat leuk, er zitten dus minstens twee defender-eigenaren op dit forum. Ik heb een 2001 110 td5 op prijs kenteken (maar wel met achterdeuren) en een groot roofrack, wat heb jij?

Hoi Daniël,
Ook een 110td5, maar dan uit 2000. Hard top met achterdeur. Ook grijs kenteken, en een nieuwe hapert aanhanger welke 3500 kg mag dragen, omvormer van 3500 watt en extra accu. Die Defender heeft al veel grote bakken waaronder Doge ram vans losgetrokken uit de klei, schapen achterin vervoerd naar de dierenarts en paar jaar geleden met veel sneeuw lag er door een sneeuwruimer een meter sneeuw voor mijn erf toen maar de Defender gepakt en erover heen gereden. Leuk speelgoed, wil hem ooit eens ombouwen naar electrisch.... maar sommige zeggen dat dat vloeken in de kerk is....
 
Een Skoda Octavia 1.6 met helemaal 110 PK diesel en handschakeling kost € 525,- per maand bij 60 maanden lease. Bijtelling 22% :D
Skoda Octavia Combi leasen - Ga naar AutoLeaseCenter
Appels met meloenen.....
- geen aan en eind-betaling
- financial lease en operational lease

Maar met een S:
Voordelen: weinig tot geen onderhoud, 4% bijtelling, geen wegenbelasting voorlopig, lagere kosten ivm electriciteit, zakelijke aanschaf meer BTW afrek ivm geen BPM, MIA tot 50.000 ex btw, APK bij 4 jaar ipv 3(dacht ik) veiligste auto, veel meer (berg)ruimte... etc etc
Nadelen: hogere BTW forfait terwijl je weinig BTW aftrekbaarheid hebt na aanschaf, hoge verzekeringspremie(was vroeger wel anders, ik zit nu nog op 850 euro en begin op 750 maar december loopt dit af)

Maar feit blijft dat als je bereid bent om 1000 euro per maand uit te geven tbv operational lease je beter uitbent met finacial lease van een tesla voor 750 euro. Het verschil van 250 is dan voor aanbetaling, restbetaling, verzekering, banden en onderhoud, hogere BTW forfait etc.
 
Vraag me wel af hoe Tesla dit kan doen. Volgens mij is de afschrijving van een Tesla, zelfs de basisversie, meer dan 511 euro per maand.
Ik denk dat ik de mijne beter kan verkopen en er een leasen ;)
Dat is precies wat ze hopen dat je gaat doen inderdaad. Die van jou gaat in veel gevallen dan naar een model 3 klant die al nu in een Tesla wilt rijden en er later achterkomt dat hij beter een nieuwe S of X kan kopen als de M3 er dan eindelijk in 2019 een keer voor hem beschikbaar is, jij koopt een nieuwe,l en sommige S rijders hebben een M3 besteld wat echt een downgrade gaat zijn dus ga je niet happy van worden en heer Musk wilt je daar voor behoeden...
 
Alles draait om de rentevoet en de restwaarde. Tesla werkt nu weer met een restwaardegarantie. Bij een gebruiksduur 5 jaren en 20.000 km/jr is die 41%. Dat is erg hoog. Dat gecombineerd met 0,4% of 2,35% maakt lease erg aantrekkelijk. De btw-bijtelling is qua exploitatie bijna de hoogste kostenpost.
Een dergelijk lange looptijd is wel wennen voor mensen zoals ik die gewend zijn om de 2 jaar te wisselen. Maar met een Tesla hoeft dat niet meer tenzij je steeds het allernieuwste qua hardware wilt. Dat is een compromis, maar als het moet koop je de lease af, neem je verlies en stapt weer in de molen.
Zo, ik heb mezelf overtuigd en maar direct een Model X besteld :)
 
Ter info, de 0.9% financieringskost die vermeld wordt op de (.be) tesla website (op de .nl site staat 0.4%, ik weet niet waarom dit verschillend is van .be) is niet van toepassing op de P modellen. De financieringskost voor de P modellen is een stuk hoger (2.15%).
[In .nl ook zo?]

Ik zie er geen logische verklaring voor buiten het feit dat ze bij Tesla de pricing doen op basis van "willingness to pay", i.e. zij die toch al premium betalen voor een P zullen die extra % kost er wel bij willen/kunnen nemen
 
Ter info, de 0.9% financieringskost die vermeld wordt op de (.be) tesla website (op de .nl site staat 0.4%, ik weet niet waarom dit verschillend is van .be) is niet van toepassing op de P modellen. De financieringskost voor de P modellen is een stuk hoger (2.15%).
[In .nl ook zo?]

Ik zie er geen logische verklaring voor buiten het feit dat ze bij Tesla de pricing doen op basis van "willingness to pay", i.e. zij die toch al premium betalen voor een P zullen die extra % kost er wel bij willen/kunnen nemen
Of juist bevestiging dat de P versie (te) duur betaald is... Immers, hoger risico = hogere rente. Het is en blijft een lening met onderpand, en als de waarde van het onderpand eigenlijk gedeeltelijk op lucht gebaseerd is, tja... Andere verklaring heb ik er niet voor eigenlijk. Juist zouden ze de P modellen moeten willen verkopen ivm duidelijk hogere marge voor Tesla, en met een financiering van 0,4% maakt dat ineens voor de meeste een P een stuk bereikbaarder. Dat Tesla aantallen geproduceerde auto's belangrijker vindt gaat hier ook niet op. Het is niet zo dat je ineens 2 gewone 75 gaat kopen ipv één P100D..
 
Zeker wel. Er is alleen geen goede info over het hoe en waarom.
Alle inventory X100 zijn aangepast naar 4,5 sec 0-100. Forse prijsverlagingen. Restwaardegarantie is weer terug.
Plotseling zijn alle inventory S100 verdwenen.
0,4% renteactie blijft tot 1 oktober gelden voor inventory 75 en 100. Dat laatste was tot voor kort ook niet mogelijk.
Alles wijst op veranderingen (of het bereiken van Q3 doelen) maar welke is een raadsel.
 
Intrigeert het niemand waarom de (P)100(D) inventory modellen de afgelopen week 10K+ in prijs gezakt zijn?

Nieuwe features op komst? Puur vraag/aanbod, e.g. P te duur geprijsd?

Nee, we zijn einde kwartaal en regionale sales moeten hun targets halen. Met prijzen van de configuraties mag dit niet, dus wordt er gespeeld met de stockwagens. Alle MX P90's waren weg over het weekend en een aantal 100's ook, door de plotse promotie. Ik reed zelf dit ganse weekend met een demo/stockwagen MX90D en toen ik de bestelbon maandagmorgen kwam tekenen in de store was-ie online verkocht onder mijn neus. Reductie was 26.000 euro geweest. Ben dus nu sedert gisteren in blijde verwachting van een all-new MX75D die eind november wordt geleverd en die wel helemaal volgens mijn wens zal zijn, zowel qua timing als qua samenstelling. Ben dolgelukkig. Ook heel blij met het Tesla topteam te Gent.
En ik heb al mijn TMC stickers en popel ze aan te brengen ! What do you want more...

Nicolas.