TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Model S/X configuratie gewijzigd

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by pvdveen, Jul 22, 2017.

1. pvdveen

pvdveen Member

Ik zie net dat de te bestellen configuratie voor de model S is gewijzigd.
    75 en 75D nu standaard met lucht vering
    Lederen bekleding is nu net als de witte "leren" bekleding geen echt leer meer.
    Premium audio zit nu alleen nog in het premium pakket.
    Led verlichting nu standaard (zat toch alleen in premium pakket?)

Mijn 75D is net gebouwd. Jammer had wel lucht vering willen hebben.

2. RudiDL

RudiDL Member

De 75 wordt dus nog interessanter.

Eigenlijk is het ganse oude premiumpakket nu standaard geworden op de luchtfilter na. Het premiumpakket zelf is compleet anders en omvat nu de filters, het oude premium geluidspakket en het winterpakket. Die allen niet meer afzonderlijk meer verkrijgbaar zijn.

Eigenlijk krijg je dus nu meer uitrusting voor hetzelfde geld. En dat past in de Elon filosofie om zo weinig mogelijk versies aan te bieden en van de S en X echte premium modellen te maken.

Nu AP2 nog standaard ...

3. billytcherno

billytcherno Member

Even mee zitten spelen. In de config waar ik mee bezig was had ik dan 74K EUR verschil tussen een 75 en een P100D. En is dus louter voor 1.9s 0-100km/h, 133km range en Dual Motor. Dat lijkt me toch wel heeeeeeel ferm van de p*t gerukt.

Nou, het is interessant voor wie een MS wil kopen, minder leuk voor wij die al met een MS rijden, e.g. resale value zal ferme knauw krijgen.

• Like x 1
  4. HWS

HWS Supporting Member

#4 HWS, Jul 22, 2017
    Last edited: Jul 22, 2017
    Niet alleen de S, De X ook. @widodh misschien kun je de titel nog aanpassen.

5. billytcherno

billytcherno Member

Het verschil tussen een 100D en P100D is nog frappanter: 42K EUR meer voor 10km *minder* bereik, en 1.6s in acceleratie

6. HWS

HWS Supporting Member

De door mij gewenste X configuratie is nu ca. 5k goedkoper geworden. Ben alleen de trekhaak nog kwijt..
    Als er nu binnenkort ook nog een prijscorrectie komt ivm de koers dan wordt t wel weer erg verleidelijk:oops:.

7. RvP S

RvP S Member

Owh jeej, mijn favoriete cyclone velgen zijn ook geschrapt. Enkel nog maar de, in mijn ogen niet echt fraaie slipstream, en de dure 21 inch velgen.

8. shoot72

shoot72 Member

Het heeft er alle schijn van dat Tesla de model S nog even goed in de schijnwerpers wil plaatsen. Een 75(d) Kan goed samengesteld nog ruim onder de ton blijven. Dat samen met de gunstige financiering's optie die nog loopt kun je deze maand echt nog wel een goede deal scoren. 100d geeft je nu enkel meer bereik en een hogere topsnelheid maar ik persoonlijk zou de 27k lekker in mijn zak houden.

• Informative x 1
  9. Ramon_E

Ramon_E Member

Zojuist mijn configuratie binnen My Tesla nagezien en er is een "Showroom Discount" doorgevoerd van € 2850,-
    Meer mensen waar de auto van onderweg is die iets soortgelijks zien?

10. Rick A.

Rick A. Member

Dat is bijna € 3.500,- incl. BTW...verdacht dichtbij het recente prijsverschil. Netjes opgelost van Tesla, chapeau!

11. Ramon_E

Ramon_E Member

Het betreft een inc. BTW bedrag, maar toch ik vind het een prettige geste :)

12. Rick A.

Rick A. Member

My bad, verkeerde aanname. Op mijn nota destijds stonden namelijk alle bedragen excl. BTW vermeld.

13. Herman

Herman Member

behalve andere configuratie ook prijsdaling. De instap 75 is met intelligente luchtvering en LED pakket ook nog eens 2200 euro goedkoper!

14. pvdveen

pvdveen Member

bij mij ook 3500 discount op de auto die onderweg is naar een haven in de USA.
    Netjes opgelost. Al had ik liever luchtvering gehad.

15. J-Bus

J-Bus Member

De achterbank lijkt ook veranderd. De "stoelen" achterin volgen nu het design van de voorstoelen. Dus met een horizontale streep bij het midden van je rug. Wanneer ik kijk naar de oudere foto's in MyTesla was dat eerder een verticale streep.

Daarnaast lijkt het minder een platte zitting en zijn het wat meer zetels geworden met steun bij de dijen.

16. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

• Informative x 1
  17. Jelger

Jelger Member

Ook ik heb een korting gekregen. 3350 euro inclusief btw. Mooi meevallertje!

18. Kdmn

Kdmn Member

Ook het leer verdwijnt... die witte "vegan" stoelen deden mij toch teveel aan plastic denken.
    Maar de positieve noot is dat de Cream kleur nu eindelijk een match is met de dakhemel en zelfs een Cream ceterconsole!

19. Adm

Adm Active Member

Grijze Slipstreams kosten €2600,= meer dan zilveren. Toch maar een spuitbusje bij de automaterialenzaak halen?

20. Karim DB

Karim DB Member

Mijn 75 D bestelling is op 1 juli geconfirmeerd en enkele dagen nadien reeds geproduceerd. Nu in transit. In de configuratie in mytesla krijg ik nu ook een showroom discount van 3350€, btw incl. Daar kan ik mee leven.

• Like x 1

Share This Page