Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X configuratie gewijzigd

This site may earn commission on affiliate links.
Geen lederen stoelen meer, dat is een dealkiller voor mij. Ik hoef geen vegan of namaak-leder. Geen leder = geen Tesla.
Ik vind tevens ook dat de vaste combinatie kleuren van dakhemel-inleg-stoelen ook al niet deze prijsklasse waardig is. Bij eender welk ander premium merk kan je gelijk welke beschikbare combinatie kiezen, inclusief lederen interieur.
Ben ik blij met met P85D met beige interieur, zwarte dakhemel en mat-houten inleg plaatjes.

Blijkbaar gaat de 75(zonder-D) er ook uit, ten laatste einde dit jaar.
 
Geen lederen stoelen meer, dat is een dealkiller voor mij. Ik hoef geen vegan of namaak-leder. Geen leder = geen Tesla.
Ik vind tevens ook dat de vaste combinatie kleuren van dakhemel-inleg-stoelen ook al niet deze prijsklasse waardig is. Bij eender welk ander premium merk kan je gelijk welke beschikbare combinatie kiezen, inclusief lederen interieur.
Ben ik blij met met P85D met beige interieur, zwarte dakhemel en mat-houten inleg plaatjes.

Blijkbaar gaat de 75(zonder-D) er ook uit, ten laatste einde dit jaar.

Heb je slechte ervaring met namaak leder? Ik denk namelijk dat het verschil niet te zien is en wellicht houdt het zich ook beter. De witte stoelen (als eerste van dit veganistische namaak leder) houden zich erg goed en zijn ook goed schoon te maken nadat er gemorst is of spijkerbroeken een blauwe kleur hebben afgegeven. Met een vochtige doek eenvoudig weer stralend wit te krijgen.
 
  • Like
Reactions: HansBe and Pascal-R
Leer straalt luxe uit. Het heeft een typische geur en ouder wordend leder heeft een typische fijne verkleuring/veroudering. Dat is een kwestie van smaak. Een auto zonder lederen interieur komt niet in mijn garage. En bij een prijspunt van 100k Euro en meer vind ik dat ik die keuze mag maken.

En idd ik heb een oldtimer waarin de vorige eigenaar het luxe blauwe Connolly leder heeft 'geüpgraded' naar wit high-grade vinyl. Over geuren en smaken kan je discussiëren, maar de oldtimer heeft daardoor een pak minder waarde. En ooit upgrade ik het interieur terug naar leder.

Ik zal toch niet de enige zijn die geen 3500 Euro wil betalen aan een namaakleder interieur zeker.
 
  • Disagree
Reactions: Pascal-R
Leer straalt luxe uit. Het heeft een typische geur en ouder wordend leder heeft een typische fijne verkleuring/veroudering. Dat is een kwestie van smaak. Een auto zonder lederen interieur komt niet in mijn garage. En bij een prijspunt van 100k Euro en meer vind ik dat ik die keuze mag maken.

En idd ik heb een oldtimer waarin de vorige eigenaar het luxe blauwe Connolly leder heeft 'geüpgraded' naar wit high-grade vinyl. Over geuren en smaken kan je discussiëren, maar de oldtimer heeft daardoor een pak minder waarde. En ooit upgrade ik het interieur terug naar leder.

Ik zal toch niet de enige zijn die geen 3500 Euro wil betalen aan een namaakleder interieur zeker.
Misschien moet je het niet zien als namaakleer, maar simpelweg als een nieuwe, modernere stof. Tesla zegt in wezen zelfverzekerd: we hebben de technologie om een stoel te maken die op zijn minst net zo goed is als een van leer, maar met andere materialen. Uit puur technologisch perspectief kan ik dat waarderen. Los van de ethische discussie.
 
Ik vind tevens ook dat de vaste combinatie kleuren van dakhemel-inleg-stoelen ook al niet deze prijsklasse waardig is. Bij eender welk ander premium merk kan je gelijk welke beschikbare combinatie kiezen, inclusief lederen interieur.
Eens. Of meerdere stofjes bijvoorbeeld. Ik zou dan ook wel weer eens nieuwe lakkleuren willen zien. Het palet is zo ontzettend saai maar vooral beperkt. De groen-metallic bijvoorbeeld mag zo weer terug, verdween destijds omdat "maar" 7% voor die kleur kiest...
 
Voor die paar duizend euro laat je er zo een individual lederen interieur bij één vd huisleveranciers vd fossiele premium merken inzetten. Kun je ook nog aanpassingen aan de stoelen laten doen, massage functie toevoegen usw. Krijg je tenminste geen spijt dat je weer zo'n ouwe rammelbak hebt gekocht met techniek van meer dan 100 jaar geleden waar dan wel weer de interieurdelen goed zijn vast gepurt.
 
  • Like
Reactions: GIO1974 and shoot72
Ik zie dat de 21" turbines alleen nog in het (donker)grijs worden geleverd en dat ze van 5.200 naar 4.800 zijn gegaan. Ik snap de 2.600 extra voor de 19" slipstreams naar donkergrijs echt niet, niet echt "value for money"...

Verbeterde autopilot is ook goedkoper geworden, van 5.800 naar 5.300.
 
En wat betreft de leer-discussie: ik had er eerlijk gezegd nog niet echt bij stil gestaan, maar een prima vervangend materiaal met betere eigenschappen uit milieutechnische overwegingen vind ik helemaal prima. Ik hou vooral van mooie materialen en tegenwoordig is de productie van textiel zo ontzettend hoogwaardig... Ik ben benieuwd hoe die er uit gaan zien, maar ik zou het zo online aanvinken als ik een nieuwe bij elkaar ging klikken.
 
  • Like
Reactions: KrisB
Gezien de uiteenlopende meningen hierboven over het leer / nepleer: vinden jullie de meerprijs van 3.500 euro voor een ander interieur dan standaard dan nog realistisch of zou de keuze geen prijsconsequenties meer moeten hebben?

Ik heb geen idee of het realistisch is en of Vegan leer duurder of goedkoper is vergeleken met normaal leer. Sterker nog ik weet niet eens wat vegan leer is. Klinkt een beetje als een vega Côte-de-bœuf; onzin. Noem het gewoon wat het is; plastic, vinyl of wat dan ook.

Wat ik wel weet is dat het mij niet veel uitmaakt of het echt leer is of niet, zolang de eigenschappen (uiterlijk en gevoel) maar dicht bij elkaar liggen. Als ik de reviews over het witte "vegan leer" moet geloven zit het wat dat betreft wel goed. Ik zou daarom de meerprijs van €3500 betalen voor de upgrade.
 
Ik heb de witte bekleding in de S 90D sinds maart. Iedereen die het tot nu toe heeft gezien vindt het chique, denkt dat het leer is en vraagt zich hoe het schoon blijft. Het is veganistisch (=kunststof) en past fantastisch bij deze moderne auto. En ja, in een klassieker zie ik ook graag echt doorleeft leer. Dat zijn dan ook auto's van een andere tijd. Hebben ook nog gewoon een verbrandingsmotor bijvoorbeeld. Kan het iedereen aanraden. Ook met een dagelijkse spijkerboek zie ik geen blauwe verkleuring. Met een vochtig doekje (al dan niet bestemd voor baby's -;) krijg ik elk vlekje er zo vanaf.
 
  • Helpful
Reactions: CO2CLEAN
Leer straalt luxe uit. Het heeft een typische geur en ouder wordend leder heeft een typische fijne verkleuring/veroudering. Dat is een kwestie van smaak. Een auto zonder lederen interieur komt niet in mijn garage. En bij een prijspunt van 100k Euro en meer vind ik dat ik die keuze mag maken.

En idd ik heb een oldtimer waarin de vorige eigenaar het luxe blauwe Connolly leder heeft 'geüpgraded' naar wit high-grade vinyl. Over geuren en smaken kan je discussiëren, maar de oldtimer heeft daardoor een pak minder waarde. En ooit upgrade ik het interieur terug naar leder.

Ik zal toch niet de enige zijn die geen 3500 Euro wil betalen aan een namaakleder interieur zeker.

Ok, dankjewel voor je toelichting. Iedereen heeft eigen wensen en ik was benieuwd naar jouw overwegingen. Ik denk dat je een belangrijk punt aankaart en dat is de beleving/smaak die iemand heeft bij een bepaald materiaal. Zo ken ik mensen die het hout in de nieuwe Volvo interieuren juist heel mooi vindt, en mensen die het maar niks vinden. Alleen maar goed, anders zou iedereen in dezelfde auto rondrijden ;)
 
  • Like
Reactions: KrisB
Ok, dankjewel voor je toelichting. Iedereen heeft eigen wensen en ik was benieuwd naar jouw overwegingen. Ik denk dat je een belangrijk punt aankaart en dat is de beleving/smaak die iemand heeft bij een bepaald materiaal. Zo ken ik mensen die het hout in de nieuwe Volvo interieuren juist heel mooi vindt, en mensen die het maar niks vinden. Alleen maar goed, anders zou iedereen in dezelfde auto rondrijden ;)

Zo heeft iedereen zijn voorkeur. Ik heb sinds een paar weken de 90D met leder maar ruik wel nog steeds de geur van een nieuwe auto maar niet de geur van leer. Wat mij betreft is leer iets dat zo langzaamaan vervangen moet gaan worden. Men kan denk ik betere materialen maken. De doelgroep van Tesla zal zich best wel aangesproken voelen door dit besluit dat ook past in het duurzaamheidsstreven bij de Silicon Valley bedrijven. Mits het materiaal van dezelfde kwaliteit is, en waarom zou dat niet zo zijn, is er ook weinig tegenin te brengen. Ik ben voor.
Hout is weer iets anders, dat is een natuurproduct.