Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X configuratie gewijzigd

This site may earn commission on affiliate links.
Zo heeft iedereen zijn voorkeur. Ik heb sinds een paar weken de 90D met leder maar ruik wel nog steeds de geur van een nieuwe auto maar niet de geur van leer. Wat mij betreft is leer iets dat zo langzaamaan vervangen moet gaan worden. Men kan denk ik betere materialen maken. De doelgroep van Tesla zal zich best wel aangesproken voelen door dit besluit dat ook past in het duurzaamheidsstreven bij de Silicon Valley bedrijven. Mits het materiaal van dezelfde kwaliteit is, en waarom zou dat niet zo zijn, is er ook weinig tegenin te brengen. Ik ben voor.
Hout is weer iets anders, dat is een natuurproduct.
Wat dat betreft wel frapant hoe beleving veranderd.
Ten tijde van de koets, zat de koetsier in weer en wind op de bok. Om hem ook iets meer luxe te geven, werd deze in leer uitgevoerd.
Maar echt luxe was het binnenin de koets. Daar zat de eigenaar in luxe op het Pluche!

Op dit moment vinden veel mensen leer juist luxe (ik heb op mijn auto ook lederen bekleding en ben er geen groot fan van), en gewone bekleding te goedkoop. Ook nu besluit Tesla het over een ander boeg te gooien.
 
Voor mijn pa is juist het niet kunnen bestellen van stoffen bekleding een breekpunt, krijgt ie pukkeltjes van op z'n billen zegt ie. Zijn vorige auto, een Jaguar S-type kwam er bij de introductie alleen full option met daarin leer en een open dak. Na lang onderhandelen kon hij toch zonder meer prijs stoffen bekleding en geen opendak krijgen, want dan zat ie met z'n haar tegen het dak. Zoveel mensen zoveel wensen.
 
Ik heb een omruil tesla uit stock toch laten staan omdat hij het geproforeerd witte "product" had... het is voor mij te glad, te dun, te soepel en te weinig "ademend" en dus kortom te plastic.

Het wit was ook wel te fel maar het materiaal had toch meer de doorslag. Leer is dan wel van koe maar die kunststof kwam ook wel ooit eens van olie. Die koe werd gekweekt voor het leer EN het vlees, wellicht meer voor het vlees... voor mij is het gewoon een kwestie van de kostprijs naar beneden te halen bij Tesla. Ik zou die CO2 footprint wel eens willen zien van beide materialen.

Gelukkig zien er zo steeds een massa aan tweedehands Tesla beschikbaar en einde reeks aan discounts omdat er iets nieuws is. Ik kijk uit naar het CO2 neutrale massief houten dashboard van de toekomst.
 
Voor die paar duizend euro laat je er zo een individual lederen interieur bij één vd huisleveranciers vd fossiele premium merken inzetten. Kun je ook nog aanpassingen aan de stoelen laten doen, massage functie toevoegen usw. Krijg je tenminste geen spijt dat je weer zo'n ouwe rammelbak hebt gekocht met techniek van meer dan 100 jaar geleden waar dan wel weer de interieurdelen goed zijn vast gepurt.

Tesla is toch heel coulant als het over garantie gaat...;)
 
Ik denk dat Tesla voortaan iets eerlijker wil zijn, de 100kwh is met 98kwh bruikbaar toch al close.

Met de 85 die eigenlijk 78 kWh bruikbaar is, zijn ze gemiddeld genomen "eerlijk" wanneer die verkocht wordt voor 75kwh.

Nu nog hetzelfde op timing vlak en we komen er...
K.
 
  • Funny
Reactions: HansBe
Allemaal goed en wel, maar waar is mijn trekhaak voor de MX nu in godsnaam plots naartoe in de configurator ??? ;)

Ironisch genoeg begint de eerste slide van Tesla over de MX met "...geschikt als trekauto..."

Allez, zonder trekhaak ?...

(Bedoelen ze "rondtrekken" ? met weliswaar grotere batterij dan ? Sorry, I couldn't resist the pun!)
 

Attachments

  • IMG_0622.PNG
    IMG_0622.PNG
    1,001.3 KB · Views: 80
Last edited:
IMG_0620.PNG



Kijk, in de USA configurator zit de trekhaak (Towing Package) nu inbegrepen in het premium pakket van de MX, op onze site geen enkel spoor meer.... Noch apart te krijgen, noch in een package deal...

Zolang dit niet duidelijk is wat hier aan de hand is, bestel ik niet. Voor mij is dit een breekpunt. Heb al gebeld met Tesla, men wist van niks en ging me morgen terugbellen.
 
  • Informative
Reactions: HWS
View attachment 237539


Kijk, in de USA configurator zit de trekhaak (Towing Package) nu inbegrepen in het premium pakket van de MX, op onze site geen enkel spoor meer.... Noch apart te krijgen, noch in een package deal...

Zolang dit niet duidelijk is wat hier aan de hand is, bestel ik niet. Voor mij is dit een breekpunt. Heb al gebeld met Tesla, men wist van niks en ging me morgen terugbellen.

Volgens jouw plaatje en de design studio van de VS, zit de trekhaak er nu standaard op. Niet in het premium package. In de NL design studio is dit simpelweg vergeten erbij te vermelden.
 
Ben net gebeld geweest door Tesla.

De trekhaak is nu een standaard inbegrepen item op alle MX'en !

Info op de Tesla website wordt asap voorlopig aangepast in een overgangsperiode om nog meer verwarring te vermijden (zoals men voor de MS nu ook niet meer nadrukkelijk spreekt over de intelligente luchtvering, die vroeger optioneel was maar nu ook standaard is).

:):):)
 
Zojuist mijn configuratie binnen My Tesla nagezien en er is een "Showroom Discount" doorgevoerd van € 2850,-
Meer mensen waar de auto van onderweg is die iets soortgelijks zien?

Inmiddels gebeld door Tesla over de vermoedelijke afleverdatum van de auto, dat is dus mooi nieuws :)

Vanaf dat moment is echter ook de eindfactuur zichtbaar binnen MyTesla en hierop is de showroom discount niet zichtbaar.
Reeds contact opgenomen met DES maar zij weten op het moment nergens van en vragen door "wie" deze discount is toegezegd....

Wordt vervolgd.
 
Inmiddels gebeld door Tesla over de vermoedelijke afleverdatum van de auto, dat is dus mooi nieuws :)

Vanaf dat moment is echter ook de eindfactuur zichtbaar binnen MyTesla en hierop is de showroom discount niet zichtbaar.
Reeds contact opgenomen met DES maar zij weten op het moment nergens van en vragen door "wie" deze discount is toegezegd....

Wordt vervolgd.

Aangezien bij heel veel mensen op exact hetzelfde moment die showroom korting was toegevoegd zal dat wel centraal vanuit Fremont zijn gedaan na het updaten van de nieuwe optiepakketten en de bijbehorende prijzen.

Waarschijnlijk is het lokale team gewoon niet op de hoogte gesteld van deze doorgevoerde korting. Zal wel goedkomen.
 
De prijzen van de S & X zijn alweer aangepast deze nacht, en deze keer in de goede richting.

De P versies hebben nu standaard het Premium interieur EN het Premium package en dat voor dezelfde prijs. Het wordt wel echt eenvoudig om een P te kiezen, alleen nog de zetelconfiguratie kiezen en al dan niet Autopilot aanklikken. De rest is standaard.
De X is blijkbaar $3000 goedkoper geworden, en alle D versies van de S zijn ook wat goedkoper (in de US dan toch, geen idee hoeveel het minder is bij ons).

En wat met de lopende bestellingen? Er zijn hier zeker mensen die een bestelling lopen hebben en nu een kortingske zullen verwachten. Pech voor diegene die gisteren zijn auto in ontvangst nam.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: CO2CLEAN