Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Uw handen blijven gewoon zitten waar ze zijn, er is geen noodzaak om het stuur door uw handen te laten schuiven omdat je nooit meerdere omwentelingen gaat hebben.

Als de stuuruitslag zo direct wordt voorzie ik problemen, als de stuuruitslag snelheidsafhankelijk wordt, bedank ik daar ook vriendelijk voor.

De auto zal dan zelf schakelen en zelf achteruit rijden als daar ruimte voor is. Ook op momenten dat jij het niet hebt gezien.

Jouw geloof en vertrouwen is zonder twijfel groter dan het mijne. Doe mij maar “vertrouwen goed, controle is beter”

Een auto die 322km/uur kan halen lijkt me toch in de buurt van een supercar te komen.
Dan lijkt me het zelfs niet verantwoord om de mogelijkheid te hebben van te rijden met 1 handje bovenop het stuur en lijkt het Yoke stuur u te verplichten tot een veel stabielere stuurhouding.

Som ‘ns wat supercars op die je mening hier delen?
 
Last edited:
Uw handen blijven gewoon zitten waar ze zijn, er is geen noodzaak om het stuur door uw handen te laten schuiven omdat je nooit meerdere omwentelingen gaat hebben.


De auto zal dan zelf schakelen en zelf achteruit rijden als daar ruimte voor is. Ook op momenten dat jij het niet hebt gezien.


Een auto die 322km/uur kan halen lijkt me toch in de buurt van een supercar te komen.
Dan lijkt me het zelfs niet verantwoord om de mogelijkheid te hebben van te rijden met 1 handje bovenop het stuur en lijkt het Yoke stuur u te verplichten tot een veel stabielere stuurhouding.
eerst antwoord: met U
tweede antwoord: met jij
derde antwoord: met U

@Xfrank : U bent netjes opgevoed! :) Verder goede aanvulling. Een york stuur plaatsen zal niet de enige wijziging zijn in het sturen. Wat betreft achteruit inparkeren. Iedere keer als ik thuis kom, zet ik de auto nagenoeg op dezelfde plek in de achteruit. Mooie functionaliteit erbij dus. Echter als er dan net een andere weggebruiker (auto/ fietser) aankomt o.i.d. hoe gaat de Tesla daar dan mee om?
 
Als je meent dat je later zelf nog moet parkeren, ja dan kan ik me voorstellen dat het wisselen tussen D en R via een knopje op het stuur frustrerend kan worden.

Maar... mist iemand van jullie het draaien van een sleutel om de auto aan te zetten? Het indrukken van een koppelingspedaal? Een start-stop-knop? Een pook in de middenconsole in de juiste stand zetten?

Ik kan Elon dan wel geloven dat ie zegt dat ie gefrustreerd raakt als ie weer in een gewone auto zit, waar wel nog PRND in zit.

's ochtends vind ik het bv ook stom dat ik nog moet zeggen dat ik vooruit wil. Achteruit gaat toch niet, daar is een muur. Idem met parkeerplaatsen.

In het licht van autoparkeren enzo kan ik het wegvallen van PRND dus wel volgen.

Is het Yoke stuurwiel dan geen probleem? Nee, ook niet. Elke goeie rijschool zal je aanleren dat je zowat alle stuurbewegingen kan doen zonder overnemen, met je handen kwart-voor-drie op het stuur. De oude technieken van overnemen komt vooral van oudere rijscholen, en je moet maar even kijken om te zien dat er genoeg mensen zijn die dat fout doen en hun stuur aan de binnenkant vast proberen te nemen. Zet er nog een variabele stuuruitslag uit op basis van snelheid, en niemand zal er iets van merken.

In casu: mijn G25 stuurwiel op een rijsimulator kan ook 720º draaien, maar het spel zorgt er zo voor dat ik met ~180º rotondes kan nemen en kan parkeren.
 
Als je meent dat je later zelf nog moet parkeren, ja dan kan ik me voorstellen dat het wisselen tussen D en R via een knopje op het stuur frustrerend kan worden.

Al LATER, precies... misschien dat Tesla het LATER wel kan maar de auto kan het nu in ieder geval niet eens goed. Als Auto Park op basis van CBR eisen moet parkeren zou deze hard zakken.

Wat dacht je van het volgende? Je rijd richting een muurtje en stopt. De auto gaat nu automatisch in Reverse maar je wilde juist nog een stukje verder richting het muurtje. Dan mag je nu dus het scherm gaan aanraken. :)

Leuk als de auto vanzelf in D of R gaat in veel situaties maar een ik wil niet naar een scherm moeten voor die 10% dan de auto het niet goed doe. Op basis van muscle memory wil ik gewoon in Drive of Reverse kunnen schakelen en niet met m'n ogen naar een scherm kijken.

Variabele stuuruitslag kan enkel met steer-by-wire. Enkel variabele weerstand kan zonder steer-by-wire. Voor steer-by-wire moeten de regels aangepast worden want dat mag niet.
 
  • Like
Reactions: Gaston
Al LATER, precies... misschien dat Tesla het LATER wel kan maar de auto kan het nu in ieder geval niet eens goed. Als Auto Park op basis van CBR eisen moet parkeren zou deze hard zakken.

Wat dacht je van het volgende? Je rijd richting een muurtje en stopt. De auto gaat nu automatisch in Reverse maar je wilde juist nog een stukje verder richting het muurtje. Dan mag je nu dus het scherm gaan aanraken. :)

Leuk als de auto vanzelf in D of R gaat in veel situaties maar een ik wil niet naar een scherm moeten voor die 10% dan de auto het niet goed doe. Op basis van muscle memory wil ik gewoon in Drive of Reverse kunnen schakelen en niet met m'n ogen naar een scherm kijken.

Variabele stuuruitslag kan enkel met steer-by-wire. Enkel variabele weerstand kan zonder steer-by-wire. Voor steer-by-wire moeten de regels aangepast worden want dat mag niet.
Stel dat hij met eenmaal dóórdrukken van de rem van richting veranderd en dit akoestisch en visueel op het scherm weergeeft. Ik schakel nu nog vaak twee keer in drive omdat hij de eerste keer nog niet helemaal wakker is. Dat is ook ergerlijk. Logisch dat ik power geef en vooruit wil want ik sta strak voor mijn garagedeur.
 
Wat dacht je van het volgende? Je rijd richting een muurtje en stopt. De auto gaat nu automatisch in Reverse maar je wilde juist nog een stukje verder richting het muurtje. Dan mag je nu dus het scherm gaan aanraken. :)
.
Waar haal je dit vandaan dat dit zo is? zoals al meerdere keren bewezen. Iedereen denkt en gokt hoe het zal zijn, en Tesla doet het dan net iets anders. Ik denk dat we nog even moeten wachten tot de eerste wagens buiten rollen uit Fremont.;)
hoeveel zaken heeft tesla in die 10 jaar al opnieuw uitgevonden en overbodig gemaakt. Als ik in een andere auto MOET rijden, dan wordt ik onnozel van al die (overbodige) handelingen die er moeten gebeuren.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Ik heb net nog een groot voordeel aan het Yoke stuur gevonden...
Je kan er uw mondkapje aan hangen:)
Yoke mondkapje.jpg
 
Waar haal je dit vandaan dat dit zo is?

De vraag is hoe bepaald AP dat deze in R of D moet in die situatie. Dat is gewoon onmogelijk te bepalen. Tenzij je dus trucjes uithaalt zoals enkel remmen met het gas en als je dan in R/D wilt trap je de rem in. Het rempedaal wordt dan de nieuwe gear selector. Leuk voor de mensen die nog nooit in een Tesla hebben gereden of überhaupt single pedal.

Ja, het is gissen maar ik kijk graag de kat uit de boom. Komende jaren heb ik ook nog geen nieuwe auto nodig gelukkig :)
 
De vraag is hoe bepaald AP dat deze in R of D moet in die situatie. Dat is gewoon onmogelijk te bepalen. Tenzij je dus trucjes uithaalt zoals enkel remmen met het gas en als je dan in R/D wilt trap je de rem in. Het rempedaal wordt dan de nieuwe gear selector. Leuk voor de mensen die nog nooit in een Tesla hebben gereden of überhaupt single pedal.

Ja, het is gissen maar ik kijk graag de kat uit de boom. Komende jaren heb ik ook nog geen nieuwe auto nodig gelukkig :)
Ik denk dat je het te ver gaat zoeken. In uw voorbeeld, dat je in de garage rijd en even stopt , en nog een beetje verder wil. Dan blijft hij gewoon in D staan omdat je nog in diezelfde sessie zit. Anders zou hij aan de stoplichten ook telkens in R gaan staan van zodra je aansluit bij een andere auto. ;)
 
Één enkele opmerking over de AI die bepaalt in welke versnelling de auto wordt gezet: ik hoop dat deze AI geen familie is van de AI die beslist over de werking van de ruitenwissers... :eek:
Waarom? Heb je al gehad dat de ruitenwissers achteruit gingen terwijl je wou dat ze vooruit gingen? ;)
 
Waarom? Heb je al gehad dat de ruitenwissers achteruit gingen terwijl je wou dat ze vooruit gingen? ;)
Wat scheelt het... :(

Ook al meegemaakt dat de AI bij zware regen autopilot uitschakelt omdat het zicht van de camera onvoldoende is, maar ondertussen de ruitenwisser op automatische stand weigert om harder te gaan dan interval. Gevalletje linkerhand die niet weet wat de rechterhand doet?
 
  • Like
Reactions: Koifim
Frank, on topic: als de nieuwe S jouw laatste zakelijk aangeschafte auto gaat worden, ga dan voor de plaid+ met het nieuwe accupakket. Natuurlijk zijn die 20k extra rationeel niet te verantwoorden, maar laten wij eerlijk zijn, dat geldt ook voor het prijsverschil tussen de normale S en de plaid! Dan maar all-in gaan, is mijn advies, je leeft maar één keer!!!

(en om het in een ander perspectief te zetten, het kost je maar zo’n 20 tot 30 aandelen Tesla meer, afhankelijk van het wel of niet kunnen verrekenen van de BTW. Op 20 maart 2020, nog maar 10 maanden geleden, was dat dus maar zo’n 30 maal $ 85, iets meer dan € 2000. Je gaat jezelf voor € 2000 toch geen plaid+ ontzeggen? :D:D:D)