Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
;);););););)

Maart inderdaad. Kreeg te horen dat ik first priority kreeg aangezien ik reeds een lopende bestelling had. Wanneer de levering nu gaat zijn is de vraag. Wanneer start de productie? Wanneer vertrekt het schip naar Zeebrugge? En Zit ik in de eerste batch? Allemaal vragen waar niemand geen antwoord op weet ;).

Stel dat je niet wil ingaan op hun offer met priority en korting maar wil annuleren dan mag je mij altijd contacteren :)
 
Vandaag heb ik tijdens het rijden me ingebeeld dat ik het nieuwe Yoke stuur had met de buttons voor de richtingaanwijzers.
De positie van de handen geven een gevoel van veel controle en de bediening kan zonder de handen van het stuur te nemen op zoek naar de hendels. de hendel van de richtingaanwijzer is bij mij niet zichbaar en is op de tast te zoeken (ik weet hem wel ergens zitten;))
Als je er op let hoe weinig de stuuruitslag is tijdens het rijden, moet je het stuur niet overnemen in andere handposities.
Meerdere omwentelingen van het stuur gebeuren meestal tijdens het parkeren en dergelijke. En dit kan de auto eigenlijk beter dan ik;).
Verder krijg je een veel beter zich op het scherm en de voorruit.
Als ik mijn echtgenote en vele andere zie rijden met 1 hand bovenop het stuur en de andere hand op de schoot op op de armsteun of ergens anders. Lijkt me dit allesbehalve een stabiele stuurpositie. Dit kan ook niet meer met het Yoke stuur.
Het lijkt me ook niet raar dat bij een auto die snelheden van 322km/uur kan halen, hiet stuur stillaan begint te lijken op dat uit de F1.
Zie je Max al rondjes rijden in zijn bolide met een rond stuur en 1 hand, er bovenop:p

Ik sta er in ieder geval voor open en wil het zeker een kans geven.
Probeer er tijdens de volgende rit eens op te letten.
 
  • Like
Reactions: Kwint.C and Maarten
Het zou mij verbazen dat het Yoke stuur in productie gaat.
5CB6F7D5-CE88-4B7A-938C-39A509A05C53.jpeg

Dit lijkt mij realistischer.
 
Mogelijk ga je daar spijt van krijgen?
Het lijkt aannemelijk dat de Plaid+ gebruik gaat maken van de nieuwe cellen.
Als dat zo is, dan verwacht ik dat je met die nieuwe cellen véél sneller kan laden, omdat daarmee het warmte-probleem getackeld is.
Een collega van Jeff Dahn bij Dalhousie heeft zoiets geroepen over de nieuwe cellen.
Wat ik natuurlijk niet weet, is of je dat snellere laden ook van belang vindt.
De snelheid zal het verschil niet maken, is denk ik verschil tussen absurd snel en absurd+ snel.
En... ik kan er natuurlijk ook volkomen naast zitten met al het bovenstaande.

Volgens de specs op de website kan zelfs de Long Range met 250 kW laden.
 
De auto zelf schakelen in R of D. Tsja, laat dat eerste maar eens functioneren op de huidige S/3/X/Y :)

Ik keer hier vaak in de straat en ik zie echt niet in hoe AP door heeft dat ik dat wil.

Dan Auto Park... ze moeten dat dan eindelijk wel eens goed hebben functioneren want het kan niet eens parkeren in een vak als er geen auto's staan en file parkeren gaat bijna altijd met 1 tot 2 baksteen lengtes van de stoep met vaak stuurbewegingen bij stilstand waar je de auto hoort kreunen door de krachten.

Leuk verhaal zels in D/R en auto park voor het parkeren met een yoke stuurwiel maar verplaats je even in de huidige software en dan wordt het dus steeds naar het scherm moeten grijpen om in R dan wel D te schakelen en even een paar keer heen en weer insteken in een Europees parkeervak met zo'n stuur dat is toch drama?

Leuk voor de Amerikaans markt met parkeerplaatsen zo groot als invalide/famile plekken maar nee... niet hier.
 
Blijf van mening dat ze met de Yoke en weglaten van de hendels een oplossing hebben gezocht voor een probleem dat er in de eerste plaats al niet was.

Als dit handiger blijkt te zijn, prima, maar ik zie het niet gebeuren. Na een scherpe bocht je stuur door de hand laten glijden zodat het zich terug centreert bij het accelereren zal er dan toch niet meer inzitten.

Is ook niet de eerste keer dat ik in 7 haasten achteruit ‘schakel’ omdat een voorligger op een helling achteruitbolt. Dan moet het snel gaan, en moet je niet op een schermpje liggen tikken.

Er zijn nog auto’s (supercars) die hun richtingaanwijzers op het stuur hebben, met een logische reden: Die hebben van die gigantische schakelflippers links en rechts achter het stuur, bijgevolg is dit dus een oplossing voor een probleem. Bij de S/X stelt zich dit gewoon niet.
 
  • Like
Reactions: sweep
Na een scherpe bocht je stuur door de hand laten glijden zodat het zich terug centreert bij het accelereren zal er dan toch niet meer inzitten.
Uw handen blijven gewoon zitten waar ze zijn, er is geen noodzaak om het stuur door uw handen te laten schuiven omdat je nooit meerdere omwentelingen gaat hebben.

Is ook niet de eerste keer dat ik in 7 haasten achteruit ‘schakel’ omdat een voorligger op een helling achteruitbolt. Dan moet het snel gaan, en moet je niet op een schermpje liggen tikken.
De auto zal dan zelf schakelen en zelf achteruit rijden als daar ruimte voor is. Ook op momenten dat jij het niet hebt gezien.

Er zijn nog auto’s (supercars) die hun richtingaanwijzers op het stuur hebben, met een logische reden: Die hebben van die gigantische schakelflippers links en rechts achter het stuur, bijgevolg is dit dus een oplossing voor een probleem. Bij de S/X stelt zich dit gewoon niet.
Een auto die 322km/uur kan halen lijkt me toch in de buurt van een supercar te komen.
Dan lijkt me het zelfs niet verantwoord om de mogelijkheid te hebben van te rijden met 1 handje bovenop het stuur en lijkt het Yoke stuur u te verplichten tot een veel stabielere stuurhouding.
 
  • Like
Reactions: Paco