Vandaag heb ik tijdens het rijden me ingebeeld dat ik het nieuwe Yoke stuur had met de buttons voor de richtingaanwijzers.
De positie van de handen geven een gevoel van veel controle en de bediening kan zonder de handen van het stuur te nemen op zoek naar de hendels. de hendel van de richtingaanwijzer is bij mij niet zichbaar en is op de tast te zoeken (ik weet hem wel ergens zitten
)
Als je er op let hoe weinig de stuuruitslag is tijdens het rijden, moet je het stuur niet overnemen in andere handposities.
Meerdere omwentelingen van het stuur gebeuren meestal tijdens het parkeren en dergelijke. En dit kan de auto eigenlijk beter dan ik
.
Verder krijg je een veel beter zich op het scherm en de voorruit.
Als ik mijn echtgenote en vele andere zie rijden met 1 hand bovenop het stuur en de andere hand op de schoot op op de armsteun of ergens anders. Lijkt me dit allesbehalve een stabiele stuurpositie. Dit kan ook niet meer met het Yoke stuur.
Het lijkt me ook niet raar dat bij een auto die snelheden van 322km/uur kan halen, hiet stuur stillaan begint te lijken op dat uit de F1.
Zie je Max al rondjes rijden in zijn bolide met een rond stuur en 1 hand, er bovenop
Ik sta er in ieder geval voor open en wil het zeker een kans geven.
Probeer er tijdens de volgende rit eens op te letten.