Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
D0E8C44B-C6C9-467A-851F-6625E0DB221D.jpeg
 
  • Like
Reactions: robertvg
Deze is te grappig om niet te delen. Plaid start de drag race per ongeluk in achteruit. Chauffeur schakelt vooruit en wint toch nog. Die andere chauffeur zal zich wel wat belachelijk gevoeld hebben vrees ik 😂

Ik ben nog niet zo zeker of dit per ongeluk was.

Zo een Plaid is zo snel dat ie onder de 10s kan duiken, en dan is eigenlijk een parachute verplicht op vele dragstrips.

Het 'loont' dus om met je Plaid wat te koeioneren om toch boven die 10s te blijven.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Ik verwacht niet dat het veel meer gaat worden dan de 250 kW bij HUIDIGE spanning. (wel eens gelezen dat de CCS stekker de bottleneck is).
Nog geen berichten gelezen dat Tesla (ook) naar de 800V wil gaan.
Las hier dat de nieuwe pack van de Model S/X naar 450v is gegaan en iets kleiner is geworden tov de LR+ (100 vs 104kw).

Laadcurve lijkt heel erg op die van de model 3, alleen dan wat langer op volle snelheid. Mijn 2019 model 3 blijft een stuk korter op de piek en gaat bij 60% door de 100kw heen. Gemiddelde laadsnelheid 10-60% is dan iets van 200kw, 10-80 iets van 167kw (berekening uit de losse pols).
1642080714531.png