Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Nog enig nieuws wanneer de volgende lading Model S naar Europa vertrekt? Ik zit nog ongeduldig te wachten, nog geen (hidden) VIN.
Besteld september 2021, in account staat sinds dit jaar levering jan - maart 2023
Intussen zijn er wel al wat bootjes onderweg, maar nog niets vanuit Fremont dat onze richting uit komt.
1674202416319.png
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Op de BE site is dit de nieuwe prijs.

View attachment 897774
Blij dat de mijne nog 90k kostte ! Ik ben eens benieuwd of de vraag in EU nu serieus gaat zakken komende maanden en of dat invloed gaat hebben. Als de US een prijs verlaging heeft gehad voor MS/MX en Azië en Europa nu ook auto’s geleverd krijgen,,, zal fremont MS/MX productie capaciteit misschien wel vol genoeg zitten om de prijs niet te hoeven laten zakken . Is zowiso marginale business tov 3/Y …
 
Blij dat de mijne nog 90k kostte ! Ik ben eens benieuwd of de vraag in EU nu serieus gaat zakken komende maanden en of dat invloed gaat hebben. Als de US een prijs verlaging heeft gehad voor MS/MX en Azië en Europa nu ook auto’s geleverd krijgen,,, zal fremont MS/MX productie capaciteit misschien wel vol genoeg zitten om de prijs niet te hoeven laten zakken . Is zowiso marginale business tov 3/Y …

Porsche Taycan heerst in dit markt segment. Wat Tesla nog aan kopers over houdt zijn de diehard Tesla kopers die ook blijven kopen als de prijs 25k hoger is


9828C63F-0BEF-4129-B4F0-A89D5CBC2445.png
8E8918B9-5A1F-4A04-9678-67EC24101D8E.png
 
Porsche Taycan heerst in dit markt segment. Wat Tesla nog aan kopers over houdt zijn de diehard Tesla kopers die ook blijven kopen als de prijs 25k hoger is


View attachment 897777View attachment 897778
Kromme vergelijking. Je mag bij Tesla nooit de cijfers van de eerste helft van een kwartaal vergelijken met andere merken of andere periodes. Er komen dan immers geen schepen aan. Ik denk dat je de reden hiervoor hier wel al eens eerder gelezen hebt.

2021 en 2022 in de vergelijking mee nemen is al helemaal absurd, want er werd toen niet in de EU geleverd. Refresh leveringen zijn pas half december ‘22 opnieuw gestart.
 
  • Like
Reactions: HaVrie
Kromme vergelijking. Je mag bij Tesla nooit de cijfers van de eerste helft van een kwartaal vergelijken met andere merken of andere periodes. Er komen dan immers geen schepen aan. Ik denk dat je de reden hiervoor hier wel al eens eerder gelezen hebt.

2021 en 2022 in de vergelijking mee nemen is al helemaal absurd, want er werd toen niet in de EU geleverd. Refresh leveringen zijn pas half december ‘22 opnieuw gestart.
Waarom doe jij dat dan?

De stelling is dat Porsche heerst in dit markt segment
 
Vandaag een testrit in een nieuwe S met de yoke mogen maken van een klein uur.

Veel rotondes gereden. Denk dat ik nog best aan de yoke kan wennen maar het gebruik van die buttons als knipperlicht… Iemand die er al aan gewend is? Of is hier een trucje voor?