Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
deze is ook wel goed bedacht.
1623485339050.png
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik ben ook nog niet overtuigd. De knipperlichten zijn enkel normaal te bedienen als je je stuur recht houdt, terwijl voorheen je de pook ongeacht stand van het stuur blindelings kan bedienen. Ook het swipen om de auto in de juiste richting te krijgen lijkt me wat onhandiger dan de pook die we nu hebben.

Uiteraard zal het eea. wel een kwestie zijn van wennen, dus misschien dat ik in de toekomst wel overtuigd raak ;)
 
Wat mij verbaast is (na snelle scan) dat ruim 36 uur na het event er vrijwel geen woord wordt gerept over de S Plaid in allerlei autobladen-sites.

Niet op Autovisie, Autoweek, Auto Motor und Sport, Autobild.

Kennelijk valt het heel moeilijk om dit te delen met de fossiele en "gevestigde orde" achterban c.q. adverteerders.

Lijkt op een soort rouwproces, eerst de ontkenningsfase.

Maar misschien verbaast het mij ook weer niet.
 
Ik zie in het filmpje hoe de berijder bij 90-graden bochten enkele keren het stuur moet overpakken. Niet echt prettig en zeker niet veilig. Lijkt me een feature voor een F1-auto, maar niet voor de openbare weg :oops:
Ik heb enkele jaren geleden les gevolgd bij de BMW Driving Academy of hoe ze het ook noemen, met o.a. een specifieke les in München op een test track (ontwijken van hindernissen met single en double lane change etc, J-turns, driftcirkel, etc). Met een goeie stuurtechniek kan je lock to lock sturen, en in zo een geval neem je eigenlijk nooit de bovenkant van het stuur vast.

Ik zie dus het probleem niet. Kan niet wachten op een yoke.

Probleem is dat de NL en BE rijscholen vaker een andere techniek aanleren waar je het stuur doorheen je handen schuifelt ipv over te nemen, en dat gaat niet compatibel zijn met een yoke.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Grappig op dit moment is de plaid x goedkoper dan de plaid s
Wat mij verbaast is (na snelle scan) dat ruim 36 uur na het event er vrijwel geen woord wordt gerept over de S Plaid in allerlei autobladen-sites.

Niet op Autovisie, Autoweek, Auto Motor und Sport, Autobild.

Kennelijk valt het heel moeilijk om dit te delen met de fossiele en "gevestigde orde" achterban c.q. adverteerders.

Lijkt op een soort rouwproces, eerst de ontkenningsfase.

Maar misschien verbaast het mij ook weer niet.
Wat wil je na Jay Leno nog zeggen dan?
 
voor degenen die geïnteresseerd zijn in de binnenkant van de Plaid S: 13 Euro sponsoren aan ons aller Sandy Munro.
(Zou me verbazen als een zekere E.M. niet zou sponseren trouwens, veel goede klanten overgehouden aan de filmpjes van Sandy)
Done! Sandy heeft al zo veel interessante filmpjes geplaatst dat is die 11 euro en nog wat wel waard.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB and Xfrank
Binnen een jaartje moet mijn S weg voor iets nieuws... Ik dacht: dan neem ik opnieuw een S, maar toen ik de yoke zag na de facelift was ik al minder overtuigd. En na de eerste filmpjes te zien nog steeds niet.

En neen, ik heb er nog niet mee gereden dus neen, ik weet niet hoe het voelt. Maar telkens moeten je handen verplaatsen? Tijdens het rijden je handen niet eens bovenaan het stuur kunnen leggen? Elke keer naar dat scherm moeten grijpen als ik wil schakelen, of onderaan ergens op de middenconsole? Toetsen voor de richtingaanwijzers?

Het lijkt me echt een oplossing te zijn voor een probleem dat niet bestaat.

Dat gezegd zijnde, toen ik voor het eerst van YouTube hoorde dacht ik ook "Waarom zou ik nu in godsnaam naar filmpjes op internet willen kijken?". Blijkt dat ik dat toch af en toe wil. Afwachten dus, en ik zal het wel horen en lezen vooraleer ik effectief moet kiezen.
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D
Ik denk dat dat heel erg gaat meevallen, en de yoke, zeker in context van autopilot, de voorkeur zal worden.


Het lijkt er inderdaad op dat het een oplossing is voor een probleem dat niet bestaat, maar stel je je nog de vraag waarom je geen sleutel meer in een slot moet steken, en de sleutel moet omdraaien? Of dat er geen start/stop-knop meer in zit? Waarom de 3 "geheugen" knoppen naast je zetel zijn vervangen door een lijst van opties op een touchscreen?

Om mijn corona saaiheid af te wisselen, speel ik nu al enkele maanden Euro Truck Simulator 2 met een stuurtje. Daar zitten geen hendels op om de richtingsaanwijzers aan te geven. Blijkt dat ik liever de knoppen op het stuur gebruik. Ik kan dus helemaal volgen dat de yoke, met knopjes op het stuur en duidelijke vorm om makkelijk passief in de hand te houden, heel populair zal worden tijdens het autopilot rijden.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Xfrank