Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
weet iemand of je als volwassen nog zo raar achterin zit in de nieuwe S plaid. Ik bedoel met soort van opgetrokken benen omdat de vloer hoog is ten opzichte van de stoel.
Klein beetje beter maar niet veel.

As mentioned, the Model S Plaid's rear-seat area is larger than before, gaining 2.8 inches of headroom and 0.1 inch of legroom, but it still doesn't come close to something like, say, a Mercedes-Benz S-Class. To avoid straddling a front driver's seat set for a 6-footer, folks 6 feet tall or more will need to sit bolt upright with their knees high and their feet splayed in the footwell, as there's very little toe space underneath the Tesla's front seats

Uit:
 
De model S long range is €5000 duurder geworden in Europa
Ik ga mijn mening moeten herzien dat de Model S aanlokkelijk is als opstap als je een M3P overweegt. Toen ik dit zei stond de S nog aan 81k dacht ik. Die is wel vlot naar 96k gesprongen. Nu is de S al bijna 50% duurder dan de M3P. Zal wel aantonen dat er ofwel veel vraag naar is ofwel weinig productiecapaciteit.
 
Ik ga mijn mening moeten herzien dat de Model S aanlokkelijk is als opstap als je een M3P overweegt. Toen ik dit zei stond de S nog aan 81k dacht ik. Die is wel vlot naar 96k gesprongen. Nu is de S al bijna 50% duurder dan de M3P. Zal wel aantonen dat er ofwel veel vraag naar is ofwel weinig productiecapaciteit.
Logische prijsevolutie. Als je een BMW 7/5 of Mercedes S/E op de kop tikt op het einde van de lifecycle van het model, zijn die ook stevig goedkoper (en met grotere kortingen) dan als je er eentje besteld net na een facelift of nieuw model.

De BMW i3 komt nu met belachelijke hoge kortingen omdat het model uitgeknepen is. Voor de BMW iX3 en BMW i4 zal je dan weer de hoofdprijs betalen.
 
Mocht ik ooit nog een update ontvangen van de SW dan zou ik ook graag het customizen van de icoontjes willen.
Ik vrees dat AP1 daar te legacy voor is om daar nog moeite in te steken om de drag & drop ervan vloeiend te maken. Da's zoals vragen om de laatste functionaliteit van iOS14 ook op de iPhone 4S te leveren.
 
  • Like
Reactions: job-lek
5hqxlw.jpeg


FSD / MODEL Y / ROADSTER2 / SEMI / 4680 / MODEL 2 / MODEL S PLAID / MODEL X PLAID / CYBERTRUCK / ...

Ik zie een trend ontstaan!
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: job-lek
Nog nooit heb ik een splinternieuwe tesla geleverd gehad binnen het jaar.
eerste model S: 14 maand
model 3: 3 jaar en 2 weken
nieuwe model S: 10 maand, and still counting...
Cybertruck: 20 maand and still counting

Mijn huidige model S: 2 weken (maar was een stockwagen uit Munchen met 2700km erop.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Er is wel iets raars aan de hand met de refresh S leveringen.

Over de redenen valt alleen maar te speculeren. Kan echt van alles zijn. Van chips tot software, van crash tests tot Monroe stickers, van robots tot personeelstekort, van structurele aanpassingen tot tekort aan carbon fiber. Van teveel vraag tot logistieke druk op de supply chain van 18650 cellen. Of van alles wat of iets totaal anders.

Wie het weet mag het zeggen.

 
Last edited:
Er is wel iets raars aan de hand met de refresh S leveringen.

Over de redenen valt alleen maar te speculeren. Kan echt van alles zijn. Van chips tot software, van crash tests tot Monroe stickers, van robots tot personeelstekort, van structurele aanpassingen tot tekort aan carbon fiber. Van teveel vraag tot logistieke druk op de supply chain van 18650 cellen. Of van alles wat of iets totaal anders.

Wie het weet mag het zeggen.

Zijn dat de enig mogelijke conclusies. Als je een reschuduled delivery krijgt zou het kunnen kloppen, maar zou het niet zo kunnen zijn dat alles dat de komende kwartalen geproduceerd wordt al verkocht is, na zoveel maanden geen/amper deliveries X / S?
 
Zijn dat de enig mogelijke conclusies. Als je een reschuduled delivery krijgt zou het kunnen kloppen, maar zou het niet zo kunnen zijn dat alles dat de komende kwartalen geproduceerd wordt al verkocht is, na zoveel maanden geen/amper deliveries X / S?
klopt misschien voor latere en nieuwe bestellingen. Mijn definitieve bestelling is van 3 Februari 2021. Tot enkele weken geleden was de levering voorzien voor September. Naar verluid zou er dit jaar geen Model S naar Europa komen.