Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
X ook. Wie gaat er nu 15 maanden wachten op een nieuwe auto. Dat zijn meer productietijden voor een exclusieve sportwagen waar er minder dan 500 van gemaakt worden. Amerika staat nu ook al op april-mei.

Nou ja, inruilwaarde van de huidige X zal door deze schaarste wel omhoog gaan?
Volgens mij zijn er heel veel andere producenten die ook erg lange levertijden kennen, doordat productie door schaarste van componenten op een lager pitje staan.
 
Er is overduidelijk iets mis gelopen met de introductie van de nieuwe S en X, en dat heeft nog altijd zijn effect op de levertermijnen... De plaid en LR S wordt nu met mondjesmaat geleverd, en de X wordt nog niet geleverd. Dat wil ook zeggen dat levertermijnen in Europa naar achteren schuiven...
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Er is overduidelijk iets mis gelopen met de introductie van de nieuwe S en X, en dat heeft nog altijd zijn effect op de levertermijnen... De plaid en LR S wordt nu met mondjesmaat geleverd, en de X wordt nog niet geleverd. Dat wil ook zeggen dat levertermijnen in Europa naar achteren schuiven...
Kan ook zomaar iets zijn als nieuwe ontwikkelingen die ze willen materialiseren. Ook bij de Cybertruck zijn alle specs ineens verdwenen op de order pagina.

Er is nu zoveel in beweging met Austin, Berlijn, Gigapress, 4680, Kato Road, uitbreiding Fremont en Shanghai, dat het ook te maken kan hebben met volledig andere productie-techniek en -allocatie.

Denk dat er een groter plaatje speelt dan alleen S/X aanloop perikelen.

Time will tell.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Grondstoffen?
Met de batterijgrondstoffen van 2 MS-en kan je 3 M3’s in de markt zetten.
Tesla wordt in de pers vooral beoordeeld op aantal wagens.
Model 3/Y hebben overduidelijk prioriteit, en dat vind ik niet erg want ik denk dat de marges op die dingen erg goed meevallen en niet iedereen eeuwig gaat wachten op zijn Tesla.

De S/X zijn exclusief genoeg dat 6 maanden wachten wel moet kunnen. Maar ben ik blij dat ik nog geen concrete plannen heb gemaakt om mijn X te verkopen om er nog een goeie prijs voor te krijgen in afwachting van een nieuwe X :).

Edit: met het wegvallen van corona-risico's en verplichte dagen op kantoor zit ik ook meer op de baan, en twijfel ik of ik niet beter een Cybertruck kies. Dan moet ik niet meer remmen als er iemand weer eens blind in mijn rijstrook wil invoegen 👿
 
Last edited:
Ik heb een nieuwe X besteld (gezin groeit!) en begin september stond er nog medio 2022.

Nu de X in de VS geleverd wordt had ik de hoop dat deze toch wel sneller naar NL zou komen.

Mijn 2e, oude S, gaat binnenkort al wel weg…

In zulke grote getalen wordt de X niet besteld, dus ik zou hem eerder verwachten.
 

update,
levering eind 2022, zou dan toch enkel op de nieuwe bestellingen van toepassing zijn....